Kamioni

Najviši mogući nivo vještina

Vozači sa najboljim vještinama su važni. Za švedsku transportnu kompaniju Jardlers Åkeri oni su apsolutno od najvećeg značaja.
Volvo FH kompanije Jardlers Åkeri
Jardlers Åkeri sarađuje sa kompanijom Volvo Trucks na izradi prilagođenog programa obuke za svoje vozače.

Novi srebrni Volvo FH upravo je stigao u Jardlers Åkeri u gradu Lindesbergu u centralnoj Švedskoj. Potpuno nov kamion blješti na suncu, a Henrik Carlzon, voditelj voznog parka u kompaniji, oduševljen je njime. 

„Ovo je naš drugi novi Volvo FH. To je fantastično”, govori nam on. 

Jardlers Åkeri je kompanija sa dugom tradicijom. Počela je sa radom 1931. godine. 

Danas je to jedna od mnogobrojnih švedskih kompanija koje kompaniji Volvo Trucks isporučuju nove komponente za kamione. U svom rodnom gradu, Lindesbergu, proizvode se osovine za točkove kamiona Volvo, a Jardlers Åkeri ih prevozi u pogon za proizvodnju kamiona u Göteborgu. 

Tokom današnje isporuke kamiona prisutna su trojica od devet vozača. Henrik Carlzon kaže da se to jednostavno podrazumijeva. 

„Vozači moraju dobiti detaljnu obuku o svim novim funkcijama ovog kamiona. Ako se nešto dogodi, mi ćemo uštedjeti vrijeme i novac ako vozač zna šta se događa sa kamionom.“ 

Henrik Svedberg, zaposlenik distributera kompanije Volvo Trucks, Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB, i Andrew Low, koji je odgovoran za obuku vozača u kompaniji Volvo Trucks, također su prisutni prilikom primopredaje. 

“Jardlers Åkeri je sjajan primjer transportne kompanije koja je odlučila da će ulagati u obučavanje svojih vozača. A to je upravo pravi pristup. Na kraju krajeva, njeni vozači su oni koji mogu da uštede zaista velik novac koristeći funkcije u kamionu na pravi način“, kaže Andrew Low. 

Svojim vozačima želimo na neki način dati zauzvrat nešto za odličan posao koji obavljaju.

Međutim, obučavanje nije važno samo kada se radi o učenju i razumijevanju novog kamiona. 

Od 10. septembra 2009. godine svaki vozač kamiona u EU mora imati Certifikat profesionalnih kompetencija vozača (Driver CPC). Vozači koji su već imali odgovarajuću stručnu licenciju kad je taj propis stupio na snagu moraju pohađati kurs od 35 sati vozačke obuke da bi dobili svoje certifikate. Svaka pojedinačna država članica EU-a može sama odlučiti kada se ta obuka mora završiti. U Švedskoj rok ističe 10. septembra 2016. 

„Organizujemo jednu CPC obuku za vozače godišnje. Tokom 2016. godine svi vozači transportne kompanije imaće završenih 35 sati obuke”, kaže Henrik Carlzon.

CPC obuka vozača podijeljena je u pet dijelova koji uključuju efikasnu vožnju, bezbjedan transport, transportnu industriju i zakonodavstvo, zdravlje, bezbjednu vožnju i fokus na klijente. U kompaniji Jardlers Åkeri, ta obuka organizuje se u uskoj saradnji sa distributerima kompanije Volvo Trucks, Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB.

„Kompanija Jardlers Åkeri bila je zaista aktivna kada je riječ o pružanju vozačima najbolje moguće obuke, a zajedno smo sastavili plan obuke koji uključuje sve različite dijelove kursa“, objašnjava Henrik Svedberg, trener za CPC obuku vozača. 

prema tom zakonodavstvu svaki vozač je odgovoran za važeći CPC certifikat. 

Međutim, kompanija Jardlers Åkeri je odlučila da će platiti CPC obuku za sve svoje vozače.

„Kao prvo, svojim vozačima želimo na neki način dati zauzvrat nešto za odličan posao koji obavljaju. Kao drugo, potpuno zavisimo od vozača sa najboljim mogućim vještinama“, kaže Henrik Carlzon. 

Proizvođač kamiona, Volvo Trucks, postavlja stroge zahtjeve u svakoj fazi procesa proizvodnje. Za transport osovina točkova u pogone grupacije Volvo Jardlers Åkeri mora imati četiri ISO certifikata u oblasti zaštite okoliša, saobraćaja, radnog okruženja i kvaliteta. 

Potpuno ovisimo o vozačima sa najboljim mogućim vještinama.

„Na primjer, da bismo dobili te certifikate, moramo stalno obučavati svoje vozače za rad. Obuka je za nas apsolutno bitna“, kaže Henrik Carlzon. 

Oko novog kamiona sve se zahuktalo. Andrew Low i Henrik Svedberg pokazuju gdje se nalaze neke od novih funkcija u kamionu i dok to rade, vozači postavljaju pitanja. 

Jedna od vozačica, Anna-Lena Kristoffersson. Radi za Jardlers Åkeri već osam godina.

„Kada ste na cesti, puno je lakše ako znate kako rade najvažnije nove funkcije“, kaže ona. 

Anna-Lena sjeda u sjedište vozača, a Andrew Low joj pokazuje gdje su smještene funkcije na novoj komandnoj ploči. 

„Ima dosta novih funkcija, ali ću se jednostavno morati upoznati sa njima“, kaže ona sa smiješkom.

 

VOZNI PARK

Vozila: dva modela Volvo FH16 sa 700 KS (2013), dva modela Volvo FH16 izlazne snage 540 KS (2011), dva modela Volvo FH snage 480 KS (2009) i jedan Volvo FH izlazne snage 500 KS (2011).

Druge primjene: četiri kamiona Volvo FH16 opremljena su sistemom Dynafleet. Dva nova kamiona Volvo FH opremljena su paketom aktivne bezbjednosti kompanije Volvo Trucks, sistemom ASAFE+, kao i automatskom regulacijom razmaka.

Potrošnja goriva: novi kamioni Volvo FH16 troše oko 4,4 litara na 10 km. Potrošnja druga dva kamiona Volvo FH16 iznosi 4,7 l/10 km.