Kamioni

Prvi Volvo FH16 u Grčkoj

Grčka dužnička kriza nanijela je težak udarac logističkom sektoru. Uprkos teškim uslovima, međunarodna kompanija za prevoze, Marinos Vasilopoulos, raste.
Elias Marinos.
Elias Marinos, vlasnik kompanije Marinos Vasilopoulos International Transport, svjedočio je preživljavanju svog poslovanja u grčkoj ekonomskoj krizi, pa čak i njegovom rastu.

Grčka dužnička kriza zadala je jak udarac logističkom sektoru. Uprkos teškim uslovima, međunarodna prevozna kompanija Marinos Vasilopoulos proširuje poslovanje

Već šest godina smo u ekonomskoj krizi koja je dovela Grčku na rub propasti. Ranije su banke naveliko posuđivale novac lokalnim organizacijama, a sada su krediti usahnuli. Poslovna klima u državi je nemilosrdna.

 

„Naravno, još osjećamo efekte krize“, kaže Elias Marinos, vlasnik kompanije Marinos Vasilopoulos International Transport. 

Ukupan broj kompanija registrovanih u najvećem grčkom fondu za socijalno osiguranje, IKA, od 2008. godine pao je za 119.000 odnosno 38%. 

Kada je riječ o logistici, stotine prevozničkih kompanija ostalo je bez posla. Međutim, u središtu tog plimnog vala recesije, nekoliko kompanija uspjelo je ostati na površini, pa čak se i proširiti: jedna od njih je Marinos Vasilopoulos International Transport, transportna kompanija sa 62 kamiona koji prevoze zamrznutu robu širom Evrope. 

„Kriza je prisilila grčke transportne kompanije na izuzetno dobru organizaciju i kontrolu troškova kako bi preživjele, ali ustvari je to način na koji smo uvijek i poslovali.“ Uvijek smo bili veoma oprezni, proširivali se korak-po-korak i koncentrisali na veoma kvalitetne klijente.“

Kompanija, koja se nalazi u mjestu Megara, oko 50 km od Atene, suočila se sa krizom, dobro je prebrodila i krenula u rast, dodajući pet novih kamiona od 2008 do početka 2014. godine. Marinos Vasilopoulos International Transport sada ima 15 kamiona Volvo kao dio voznog parka od 62 vozila, a nedavno je kupila potpuno novi Volvo FH16 – prvi u Grčkoj. 

Tokom perioda lakog kreditiranja, kada bi neke grčke transportne kompanije, koje su privukli lagani krediti, ponekad kupile dodatne kamione kao statusni simbol, Elias Marinos uvijek je čekao da osigura dovoljno sredstava kako bi svi njegovi novi kamioni bili u pogonu.

Pažljiva kontrola troškova u periodu kada su svi naveliko trošili sprečila je poteškoće kada je stigla kriza.

Marinos Vasilopoulos kupio je svoj prvi kamion Volvo (F12) 1985. godine, baš kada je kompanija preuzimala više međunarodnih prevoza. U tom trenutku otac Eliasa Marinosa, Dimitrios Marinos, bio je vlasnik kompanije, a Elias je radio kao vozač. Kvalitet kamiona Volvo, kao i uska partnerska saradnja sa kompanijom Saracakis Brothers, uvoznikom i distributerom kompanije Volvo Trucks za Grčku, razlog je što ostaje vjeran marki Volvo skoro 30 godina od trenutka kada je prvi kamion Volvo stigao u vozni park.

„Možete, na primjer, kupiti jeftiniji polovni kamion, ali kamion Volvo traje, čak i u teškim uslovima. Kvalitet je očigledan u svakom detalju – kvalitet mjenjača, na primjer, izvrsna je.“ 

Kada govori o svom novom modelu FH16, prvom u Grčkoj, oči mu svjetlucaju. Kratko nakon što je kupio prvi, krajem 2013. godine, počeo je razmišljati o kupovini drugog. 

Vođenje logističke kompanije u Grčkoj nikada nije bilo jednostavno. Ceste u državi su brdovite i uske, a saobraćaj u glavnom gradu, Ateni, sa 3,8 miliona stanovnika često je zagušen. Trajektne veze sa različitim otocima i državama znače da svaki kamion mora stići na vrijeme ili se suočiti sa rizikom od višesatnog čekanja na sljedeći brod.

Volim pritisak koji donosi posao i rješavanje problema. Slično je kao igranje šaha.

Jedan od glavnih efekata krize je da je transportno poslovanje, koje stvara veliki pritisak, u Grčkoj postalo još stresnije. Problemi sa likvidnošću prisilili su mnoge klijente na odlaganje narudžbi do posljednje minute.

„Često čekaju dok ne skupe novac. Ako nemaju novca, ne šalju narudžbu, pa podatke često dobivamo u posljednjoj minuti.”

Slika u području maloprodaje također se dramatično promijenila u posljednjih pet godina krize. Od nekada uglavnom malih porodičnih kompanija, grčkom maloprodajom sve više dominiraju veliki igrači. Konkurencija među transportnim kompanijama u pogledu dobrih klijenata slična je vratolomiji. Trka za velikim lancima supermarketa kao što su Makro i Voudouris, najveći proizvođač mesa u Grčkoj, veoma je teška. Zato je ključno privući i zadržati te velike klijente.

„Volim pritisak koji donosi posao i rješavanje problema. Slaganje svih komada: slično je kao partija šaha“, kaže Elias Marinos – a to je igra koju također igra (u njegovoj kancelariji svjetluca šahovska ploča ukrašena srebrnim i zlatnim figurama).

Težak i često iscrpljujuć posao ne pada mu teško. Rad u ulozi suvozača kamiona tokom mladosti i kasnije kao vozača u svojim dvadesetim godinama pružilo mu je uvid u rad i život koji se razlikuje od života vršnjaka. 

„To mi je dalo širu perspektivu. Lekcija koju sam naučio iz toga je da morate marljivo raditi.“

 

Vozni park

Vozila:  62 kamiona, od toga 15 kamiona Volvo:

  • Jedan novi Volvo FH16 snage 750 KS sa motorom Euro 5, tegljač konfiguracije 4×2, sa XL kabinom.
  • Dva klasična kamiona FH16 od 700 KS i motorom Euro 5, tegljači konfiguracije 4×2, sa XL kabinom.
  • Četiri klasična kamiona FH16 od 600 KS i motorom Euro 5, tegljači konfiguracije 4×2, sa XL kabinom.
  • Osam klasičnih kamiona FH od 480 KS i motorom Euro 5, tegljači konfiguracije 6×2, sa XL kabinom.

Većina kamiona ima mjenjač I-Shift.