Duboki iskop u Kopenhagenu

U Kopenhagenu se gradi novi metro. Prevoz tog materijala kroz grad sa više od milion stanovnika predstavlja pravi izazov za vozače kamiona. Jedan od njih je Johnny Olsen, a ovo je priča o njemu.

Izgradnja nove podzemne željeznice u Kopenhagenu

Kopenhagen, jedan od svjetskih gradova sa najvećim brojem biciklista, gradi novi sistem podzemne željeznice.

Johnny Olsen, vozač kamiona.

Prema mišljenju Johnnyja Olsena, prednje upravljačke osovine u kombinaciji sa prikolicom olakšavaju vožnju kompozicije.

Dva redara ispred kamiona podigla su svoje znakove zaustavljanja. Tri automobila i četiri biciklista zaustavljaju se i Johnny Olsen dobija zeleno svjetlo za prolaz. Kamion se polako kreće ulicom i ulazi na gradilište. Iskusnom rukom skreće udesno i vozi do automatske praonice točkova.

"Pri svakom ulazu i izlazu iz ovog područja peremo gume. Inače bismo po gradu raznijeli previše gline“, kaže Johnny i kreće unazad na svoj položaj za utovar kamena u dva sanduka kipera.

Gradilište se zove Trianglen i nalazi se u centru Kopenhagena. To će biti jedna od 17 stanica nove gradske podzemne željeznice, poznate pod nazivom kružna linija Cityringen. Građevinski projekt, najveći od početka modernog doba Kopenhagena, sastoji se od dva tunela po 15,5 km i još četiri gradilišta sa kojih će bušilice početi probijati put ispod grada. Nova podzemna željeznica predstavlja proširenje postojeće. 

Johnnyjev zadatak je odvoženje materijala iz podzemnih iskopa na gradilištima. Nakon dovršetka projekta tri miliona tona iskopanog materijala biće odvezeno iz centra grada.

"Ovaj period je vjerovatno donekle problematičan za stanovnike Kopenhagena. Građevinski radovi odvijaju se na mnogo različitih lokacija. Ipak, mislim da će na kraju sve biti u redu", kaže Johnny i napominje da će u gradu biti manje automobila na ulicama ako više stanovnika bude koristilo metro.

Preko radija za komunikaciju Johnny je u direktnom kontaktu sa operaterom bagera. Velike količine zemljanog materijala vade se sa dubine od 18 metara pomoću ogromnog bagera. Nakon dovršetka postaje Trianglen njena najniža tačka biće na oko 40 metara.

Johnny prati oznake na ekranu u kabini koje mu govore koliko materijala je utovareno. 

Neki bi mogli pomisliti da vožnja ovamo-onamo može biti dosadna, ali ja to zaista volim. Vožnja kamiona posao je koji pruža slobodu, za razliku od sjedenja u uredu ili stajanja za fabričkom proizvodnom linijom.

Johnny Olsen

vozač kamiona

Kamion ima kapacitet od 17 tona, a prikolica još 18 tona. Težina praznog kamiona iznosi oko 21 tonu. Kamion se kod svake nove runde nasipanja iskopane zemlje pomalo zatrese. Johnny preko radija daje signal kada se na ekranu pojavi vrijednost od 56 tona. Kamion i prikolica su puni.

"Sada krećemo za Nordhavn, gdje ćemo izbaciti teret“, kaže Johnny i izlazi sa gradilišta.

Kopenhagen raste i u staroj luci sjeverno od centra grada u toku je nekoliko građevinskih projekata u kojima se grade kuće i uredi za hiljade novih stanovnika. Na krajnjem rubu ovog naselja, Nordhavna, grade se i novi kontejnerski terminal i luka za kruzere. Da bi se to omogućilo, stvara se novi segment kopna veličine 100 jutara koji se djelimično nasipa i zemljanim materijalom sa gradilišta metroa. Novo kopno polako se širi na područje koje je nekada bilo more.
 

Izgradnja tunela podzemne željeznice.

Novu podzemnu željeznicu, kao proširenje postojeće, činiće dva tunela dužine 15,5 km, čime će se dobiti ukupna dužina tunela od 31 km.

Na putu kroz grad prema Nordhavnu Johnny mirno i bezbjedno sjedi za upravljačem dok mu na licu sve vrijeme igra osmjeh. Očigledno voli svoj posao.

"Neki bi mogli pomisliti da vožnja ovamo-onamo može biti dosadna, ali ja to zaista volim. Vožnja kamiona posao je koji pruža slobodu za razliku od sjedenja u uredu ili stajanja za fabričkom proizvodnom linijom."

Johnnyjevo lice se ozari kada priča o svojoj ženi i četvero djece. Očigledno je da mu porodica puno znači, ali priznaje da pronalaženje vremena u životnom rasporedu ponekad može biti teško. Johnny živi na sat vremena vožnje od Kopenhagena i njegov radni dan obično počinje u pet sati ujutro. Zatim cijeli dan vozi kamion i vraća se porodici do šest sati popodne. Od ljeta 2014. godine Johnny vozi za prevozničku kompaniju SCT, poslodavca koji mu se zaista sviđa. "Ovo je sjajno radno okruženje. Kolegijalnost među zaposlenicima kompanije SCT nešto je što stvarno cijenim. Tu smo jedni za druge i svi su vrlo ljubazni."
 

Izgradnja naselja Nordhavn.

Zemlja iskopana tokom izgradnje nove podzemne željeznice koristi se za izgradnju novog naselja Nordhavn, gdje se grade novi kontejnerski terminal i nova luka za kruzere.

SCT je jedna od nekoliko prevozničkih kompanija koja radi na izgradnji kopenhagenskog metroa. Glavni zadaci su odvoz zemljanog materijala sa gradilišta i prevoz iskopanog materijala iz mašina za bušenje tunela.

Broj kamiona koje SCT koristi na izgradnji metroa u Kopenhagenu kreće se od 20 do 50, zavisno od količine materijala koji treba prevesti. Najčešći model je Volvo FH sa poluprikolicom-kiperom, ali kompanija na cesti ima i osam kamiona Volvo FMX kipera sa prikolicama sa vučnom šipkom. Svi kamioni kompanije SCT opremljeni su kabinama Globetrotter, čak i kamioni Volvo FMX u kojima vozači mogu i prespavati tokom radne sedmice.

Mašine za bušenje.

Na izgradnji nove podzemne željeznice koriste se četiri italijanske mašine za bušenje. Jedna kompletna bušilica teška je oko 800 tona.

Johnny vozi Volvo FMX iz 2014. godine konfiguracije 8×4 i dvostrukom prednjom osovinom. Snaga 13-litarskog motora od 500 KS efikasno se prenosi na tandemske pogonske osovine. Prednje upravljačke osovine u kombinaciji sa prikolicom sa vučnom šipkom olakšavaju vožnju kompozicije. Johnny smatra da je to dobro jer je manevarski prostor na gradilištima ponekad uzak.

"Kamion je veoma stabilan čak i sa teškim teretima. Mjenjač I-Shift veoma je precizan. Mislim da je to vrlo dobar kamion", kaže Johnny i usporava na semaforu. 

Kopenhagen je jedan od gradova sa najvećim brojem biciklista na svijetu i to je očito u saobraćaju, gdje biciklisti i kamioni često moraju dijeliti životni prostor. Nosilac posla, kompanija Copenhagen Metro Team uložila je mnogo napora u što sigurnije izvođenje projekta za stanovnike grada. U saradnji sa kompanijom SCT između ostalog su dopustili polaznicima škola u blizini gradilišta da sjednu u kamion Volvo kako bi ih podučili o tome šta vozač kamiona može i šta ne može vidjeti iz kabine.

Kamion izgleda veoma stabilno, čak i sa teškim teretima. Mjenjač I-Shift veoma je precizan. Mislim da je to veoma dobar kamion.

Johnny Olsen

vozač kamiona

Tokom najintenzivnijeg perioda građenja svakog dana na gradilište ulazi i izlazi prosječno 500 kamiona. Promijenjen je režim 375 semafora da bi se smanjile smetnje u prometu na gradskim ulicama. Kamioni uvijek moraju voziti istom rutom kroz grad na putu prema Nordhavnu i nazad.

"Jednom riječju, mora se voziti veoma pažljivo. Najviši prioritet je bezbjednost", kaže Johnny i još jednom provjerava ogledala na donjem dijelu kamiona prije skretanja udesno preko pješačkog prelaza.

Nakon dolaska u Nordhavn, Johnny odvozi kamion na vagu prije ulaska u područje gradilišta. Tokom dana Johnny prevozi četiri do pet tura materijala sa gradilišta u Nordhavn. Sve isporuke se pažljivo važu.

Galeb kruži na vjetru posmatrajući područje na kojem kamioni jedan za drugim izbacuju svoj teret. Johnny je svoj kamion odvezao unazad na područje za istovar na kom najprije okreće zadnju, a zatim i prednju platformu.

"Još jedna tura i zatim krećem kući, svojoj porodici. Veselim se tome“, kaže Johnny i na licu mu se pojavljuje velik osmjeh. 
 

Kamion Volvo izbacuje zemljani materijal.

Tokom najužurbanijeg perioda građenja svakog dana na gradilište ulazi i izlazi prosječno 500 kamiona. Promijenjen je režim 375 semafora kako bi se smanjile smetnje u saobraćaju na gradskim cestama.

Kamion

Volvo FMX pušten je na cestu u martu 2014. godine. Motor Euro 5 volumena 13 l ima 500 KS.
Automatizovani mjenjač I-Shift olakšava posao na teškim lokacijama, a vozač se može potpuno koncentrisati na putovanje.
Kompozicija kamiona sastoji se od 3-smjernog kipera konfiguracije 8×4, dvostrukih prednjih osovina i trosmjerne i troosovinske prikolice-kipera. Istovar se može obavljati okretanjem platforme udesno, ulijevo i unazad.
Težina kompozicije je 20,4 t. Kamion ima kapacitet od 17 tona, a prikolica sa vučnom šipkom još 18 tona. Maksimalna dozvoljena bruto kombinovana težina je 56 t.
Kamion je opremljen kabinom Globetrotter koja u slučaju potrebe vozaču omogućava i boravak tokom noći.

Povezani sadržaj

Otrgnuto od mora

Najveći grad u Nigeriji postepeno mijenja oblik. Ono što je počelo kao plan zaštite obale Lagosa postalo je najveći građevinski projekt u Africi – Eko Atlantic – novo područje koje se gradi na zemlji otetoj moru....

U divljini – jedan dan tokom prevoza afričkog bizona

Od prevoznika životinja u južnoafričkim prirodnim rezervatima ne zahtijevaju se samo izvanredne vještine vožnje, nego i hrabrost....

Vađenje soli u bolivijskoj velikoj bijeloj pustinji

Svjetlost je nemilosrdna, a zrak razrijeđen. Najveća slana ravnica na svijetu iskušava i ljude i mašine. Vozač Dario Machaca Colque ovdje radi već više od 30 godina....

Filtriranje članaka

5 true 5