Kamioni

Proaktivno rješavanje problema nedostatka vozača

Nedostatak vozača trenutno zabrinjava sve u prevozničkoj djelatnosti. U Australiji, gdje je taj problem posebno izražen, predsjednik i glavni izvršni direktor kompanije Volvo Group Australia, Peter Voorhoeve, i njegove kolege, odlučili su se proaktivno pozabaviti tim pitanjem.
Peter Voorhoeve.
Želimo doprijeti do vozača koji žele raditi u ovoj djelatnosti i motivirati ih“, kaže Peter Voorhoeve.

Kada je Volvo Group Australia prepoznala problem nedostatka vozača?
„Taj se problem nazirao već godinama. Prije dvije godine na večeri organizovanoj za predsjednike udruženja prevoznika provincije Victoria održao sam govor o većoj brizi o vozačima i o tome kako je novi FH projektovan imajući u vidu vozača, na šta sam od publike dobio spontani aplauz. Svi su bili prijatno iznenađeni kada su takvu izjavu čuli od proizvođača kamiona, jer im je bila potrebna pomoć u privlačenju novih vozača. U tom trenutku shvatili smo koliko je problem ozbiljan.“

Šta ste uradili u vezi sa tim?
„Najprije smo obavili intervjue sa klijentima. Povratne informacije koje smo dobili govorile su da populacija profesionalnih vozača kamiona stari, da veoma malo mladih ljudi kreće u tom smjeru i da nedostaje raznolikosti. Zatim smo proveli kompletnije istraživanje na skoro 600 kompanija i 35.000 vozača kamiona. U velikoj mjeri svoje klijente smatramo partnerima, pa sve što možemo preduzeti kako bismo riješili to pitanje na kraju krajeva pomaže njima. Međutim, kao vodeći na australskom tržištu teških kamiona, željeli bismo nešto vratiti djelatnosti i društvu općenito.“

Šta mislite da odvraća mlade ljude od karijere vozača?
„To se ne smatra naročito „kul” poslom. Još uvijek postoji loša javna percepcija vozača i prevozničke djelatnosti u cjelini. Problem je i nedostatak strukturiranog obrazovanja ili državno priznatih kvalifikacija u ovoj djelatnosti. A vozači u današnje vrijeme ustvari moraju biti veoma profesionalni. Oni su ambasadori svojih kompanija, a mi želimo to podstaknuti boljom komunikacijom. Stručni mediji ovdje u Australiji puno su nam pomogli u prenošenju naše poruke, ali kao vodeći proizvođač tražimo načine da iskoristimo svoj položaj kako bismo prenijeli poruku široj publici.“

Koje specifične inicijative se trenutno odvijaju?
„Tokom 2017. godine Volvo Group Australia osnovaće Akademiju za vozače koja će pružiti potrebno obučavanje i iskustvo kako bismo nosioce licence za teška vozila pretvorili u profesionalne vozače kamiona. Želimo doprijeti do vozača koji žele raditi u ovoj djelatnosti i motivisati ih. To će biti stručno priznati certifikat koji će vozači moći upotrebiti kod traženja zaposlenja. Uz pomoć svoje guste mreže distributera doprijećemo do svih lokacija širom Australije.“

Stalan problem je i nedovoljan broj vozačica. Kako podstičete više žena da sjednu za upravljač?
„Posebno smo ponosni što smo se uključili u partnerstvo sa organizacijom Pilbara Heavy Haulage Girls. To je akademija za vozače koja omogućava ženama ulazak u našu djelatnost. Sponzori smo dva kamiona i sa njima stalno sarađujemo. Mnoge žene žele postati vozačice kamiona i imaju odgovarajuću dozvolu za vožnju, ali nemaju iskustva. Ta inicijativa zaista donosi poboljšanja.“

Nedostatak vozača u Australiji u brojkama

  • 75 % domaćeg paketnog tereta prevozi se cestom. Očekuje se da će se do 2030. godine potražnja za cestovnim prevozima udvostručiti.
  • 46% prevozničkih kompanija već osjeća nedostatak profesionalnih vozača kamiona.
  • 88% ih vjeruje da je stvorena negativna slika o vozačima kamiona u Australiji.
  • Prosječna starost vozača kamiona u Australiji: 47 godina.
  • Samo 15% vozača mlađe je od 30 godina.
  • U kompanijama na kojima je kompanija Volvo Group Australia provela istraživanje samo 3% vozača su žene.

Podaci su dobijeni iz Izvještaja o nedostatku profesionalnih vozača kompanije Volvo Group Australia za 2016. godinu