Prave boje

U lakirnici kompanije Volvo Trucks potpuno automatizovani roboti u kombinaciji sa timom stručnjaka za lakiranje obezbjeđuju da svaka kabina odlazi iz fabrike sa glatkim i kvalitetnim završnim premazom i savršenom bojom.

Kabina lakirana prskanjem

U lakirnici kompanije Volvo Trucks u gradu Umeå dnevno se lakira do 350 kabina, svaka u strogo specifikovanoj nijansi.

Andreas Bask

Andreas Bask, voditelj laboratorije u lakirnici pogona za montažu kabina i vozila kompanije Volvo Trucks u gradu Umeå u Švedskoj.

U fabrici za proizvodnju kabina kompanije Volvo Trucks u gradu Umeå u sjevernoj Švedskoj lakirnica i laboratorija odgovorni su za lakiranje svih kabina za teške kamione prije otpreme na glavnu liniju za montažu. Kvalitetna i savršena završna obrada dugotrajan su i pažljiv proces koji zahtijeva više od devet kilograma boje i traje cijeli dan. „Ljudi očekuju boju koju su naručili, pa ako dobiju bilo šta drugo, čak i ako je riječ o sitnoj razlici, biće veoma nezadovoljni“, kaže Andreas Bask, voditelj laboratorije u lakirnici pogona za montažu kabina i vozila u gradu Umeå.

Cijeli proces počinje od klijenta koji može da izabere bilo koju od 800 različitih boja koje kompanija Volvo Trucks trenutno ima u svojoj banci boja. Uprkos širokom izboru, daleko najpopularnija je bijela – tačnije zimsko bijela boja koja se koristi na skoro polovini svih kabina koje se lakiraju u pogonu u gradu Umeå. Različite druge nijanse bijele također čine velik dio preostale polovine.

Uz izuzetak zimsko bijele, sva boja se miješa na toj lokaciji, a svake sedmice pomiješa se oko 4000 litara. Ako klijent ima poseban zahtjev, a ta boja se ne može pronaći u banci boja, tehničari laboratorije u lakirnici obično je posebno izrađuju. „Na primjer, dobijali smo uzorke u obliku komada tkanine, navlake za mobilni telefon ili laka za nokte“, dodaje Andreas Bask. „U većini slučajeva klijentima možemo ponuditi boje koje su veoma blizu onima koje žele ili izraditi potpuno novu boju. Samo u veoma rijetkim slučajevima prisiljeni smo reći ne, a to se dešava kada boja nema potrebna svojstva.“

Od 2000. godine za sam proces lakiranja koriste se roboti, a danas je kompletan postupak automatizovan. Ispod glavnog područja za lakiranje nalazi se skladište puno bezbroj kanti sa različitim bojama označenih barkodovima i povezanih sa robotima koji rade iznad. Tu ima dovoljno boje za dva do tri dana proizvodnje.

 

Yvonne Määttä pregleda kabinu

Uprkos visoko automatizovanom kompjuterizovanom sistemu, još uvijek su važni ljudski vid i dodir. Rukovaoci zaduženi za kontrolu kvaliteta, kao što je Yvonne Määttä, pregledaju svaku kabinu i provjeravaju eventualne nedostatke i ispupčenja.

Ljudi očekuju boju koju su naručili, pa ako dobiju bilo šta drugo, čak i ako je riječ o sitnoj razlici, biće veoma nezadovoljni.

Andreas Bask, voditelj laboratorije u lakirnici pogona za montažu kabina i vozila u gradu Umeå

Automatizovani sistem za lakiranje.

Napredan potpuno automatizovan sistem usisava boju iz izabrane kante slično kao kroz slamčicu i obezbjeđuje da se upotrebi tačna količina boje.

napredan potpuno automatizovan sistem usisava boju iz izabrane kante slično kao kroz slamčicu i obezbjeđuje da se upotrebi tačna količina boje i tako smanji otpad. Zatim slijedi razrjeđivač kojim se čiste cijevi da se različite boje ne bi pomiješale.

U posljednjih nekoliko godina lakirnica ulaže velik trud u pogledu svojeg utjecaj na okoliš, uglavnom smanjujući količinu razrjeđivača koji koristi. Na tri od pet proizvodnih linija koristi se boja na bazi vode, a napredan sistem za čišćenje namijenjen je smanjenju potrošnje proizvoda za čišćenje.

Sveukupno, uključujući sve slojeve i premaze, za svaku kabinu potroši se otprilike devet kilograma boje. Prva dva sloja služe za zaštitu od korozije, a slijedi primer kojim se obezbjeđuju bolje prianjanje i trajnost sistema boje, kao i odgovarajuća boja podloge. Nakon primera slijedi temeljni sloj nakon kog slijedi prozirni ili pigmentovani površinski sloj. Ti dodatni slojevi obezbjeđuju završnu boju i mehanička svojstva prema specifikacijama kupca. 

Banka boja

Kupci mogu odabrati neku iz široke lepeze boja koje se nalaze u banci boja kompanije Volvo Trucks. Ako to nije dovoljno, laboratorija za lakiranje može pokušati pomiješati prilagođenu boju.

Zajedno sa kabinom, lakira se i mala metalna ploča koja je ključni dio kontrole kvaliteta. Nakon završetka ploča se nosi u laboratoriju u lakirnici, gdje se stavlja u spektrometar i upoređuje sa glavnom bojom u glavnoj bazi podataka. Pošto postoji mnogo sličnih boja i nijansi, ljudsko oko lako može da pogriješi kod malih varijacija. Ako spektrometar otkrije odstupanje, kabina se vraća na liniju na ponovno lakiranje.

Završna provjera je vizualni pregled ljudskim okom pod jakim fluorescentnim svjetlom da bi se obezbijedilo da nema nelakiranih tačaka ili nedostataka. Osobe zadužene za kontrolu kvaliteta također prevlače rukom po površini da bi se osiguralo da nema ispupčenja, ogrebotina ili neravnih površina. 

Tek kada kabina prođe sve te testove, spremna je za otpremu na glavnu montažnu liniju.

Miješanje boja

Svake sedmice u lakirnici u gradu Umeå pomiješa se oko 4000 litara boje.

Kompanija Volvo Trucks trenutno nudi 800 boja.
U lakirnici u gradu Umeå svakodnevno se lakira oko250 – 350 kabina
Tokom 2016. godine lakirano je oko 64.000 kabina.
Za svaku kabinu potroši se oko 9 kg boje.

Povezani sadržaj

Stvaranje kabine kamiona Volvo

Na liniji za izradu obloga kabine u pogonu kompanije Volvo Trucks u Tuveu u Göteborgu, sastavlja se otprilike 900 dijelova od koji nastaje kompletna kabina kamiona Volvo, a cijeli postupak traje samo šest sati....

Stvaranje savršenog zvuka kamiona

Buka u kamionu je nešto što se podrazumijeva. Jednostavno postoji. Međutim, jedan tim u grupi Volvo posvetio je svoj rad povećanju bezbjednosti i udobnosti optimizacijom unutrašnjih i vanjskih zvukova koje proizvode kamioni. ...

Pogon u kojem se rađaju motori

Posjetite pogon za proizvodnju motora Volvo u Skövdeu u Švedskoj, gdje se izrađuju svi motori i upoznajte inženjere koji stoje iza tehnologije Euro VI....

Filtriranje članaka

5 true 5