Kamioni

Pripremite svoj kamion za drugi život

Preprodajna vrijednost važan je dio ukupnog troška vlasništva kamiona, pa je treba uzeti u obzir od samog početka. Razlika između kamiona koji se brzo prodaje i onoga koji se ne može prodati često se svodi na sitne detalje.
Volvo FH
Izbor koji stoji pred vama kada naručujete nov kamion imaće velik utjecaj na njegovu kasniju preprodajnu vrijednost.

Danas su kupcima polovnih kamiona na internetu dostupne razne mogućnosti, što znači da je tržište veoma konkurentno. Da biste postigli maksimalnu preprodajnu vrijednost, moraćete osigurati da se vaš kamion istakne, kao i da zadovolji potrebe i očekivanja kupaca.

Prije svega, moraćete uvjeriti potencijalne kupce da je vaš kamion dobro održavan i očuvan. To zahtijeva kvalitetnu njegu, pametna ulaganja i razmišljanje unaprijed. Kupci često imaju samo kratko vrijeme za pregled vozila, a svi vidljivi znakovi habanja i trošenja odmah mogu prekinuti potencijalnu prodaju. Čak i ako je greška samo površinska, mogla bi stvoriti utisak zanemarenosti i sumnju da je vozilo u lošem stanju. Zato je briga o vozilu cijelo vrijeme tokom upotrebe od ključnog značaja. 

„Drugi vlasnik traži pouzdanost – čak i više od prvog, jer, generalno gledano, nemaju sigurnost garancije“, kaže Goran Travancic, direktor odjeljenja za polovne kamione u kompaniji Volvo Europe. „Morate imati dokazanu historiju servisiranja kamiona kojom dokazujete da je redovno servisiran u ovlaštenim radionicama i s originalnim dijelovima.“

Prilikom naručivanja novog kamiona često želite tačno specifikovati svoje potrebe. Međutim, što se specifikacije preciznije, uži je skup potencijalnih kupaca polovnog vozila. 

„Ako naručite kamion koji je namijenjen regionalnoj distribuciji, teško ćete ga kasnije prodati kupcima koji se bave prevozima na dugim relacijama“, dodaje Goran Travancic. „Najčešća greška koju susrećem kod kupaca je da izabiru manju snagu da bi uštedjeli novac. Nakon nekoliko godina imaju problema sa prodajom, jer većina kupaca traži jači kamion.“

Već prilikom kupovine kamiona razmislite o tome gdje ćete ga kasnije vjerovatno prodavati, kao i o potrebama i očekivanjima kupcima na tom tržištu. Često se isplati uložiti u dodatne opcije ili kapacitet, jer ćete tu investiciju pokriti višom preprodajnom vrijednošću. „Vrijednost vašeg kamiona iznosi samo onoliko koliko je kupac spreman platiti“, kaže Goran Travancic. 

„Najkraće rečeno, ako ne možete pronaći kupca, vrijednost je nula“.

 

Servisiranje
dobro dokumentovana historija servisiranja od strane ovlaštenih servisera uvjeriće svakog kupca da je vozilo u vrhunskoj formi.

Boja
Standardne boje najbolje su jer jedinstvene i posebne boje mogu suziti skup potencijalnih kupaca. Bije la je posebno dobra, jer će sljedeći kupac lakše prilagoditi vozilo logotipovima i oznakama svoje kompanije.

Dijelovi
Upotreba originalnih Volvo dijelova dodatni je dokaz da je vozilo dobro održavano i da kupac može očekivati njegov pouzdan rad.

Gume
Stare i izlizane gume odmah će srozati cijenu kamiona.

Kabina
Velika kabina sa dodatnim prostorom i dva ležaja možda će biti vrijedna dodatnog ulaganja, jer će se lakše prodati.

Unutrašnjost
redovno čistite i održavajte kabinu. Loš miris ili oštećene presvlake odmah će biti primijećene i odbiće kupce. 

Motor
Pošto je tržišni trend stalan razvoj u pravcu veće snage, ulaganje u jači motor vremenom će se vratiti većom preprodajnom vrijednošću.

Spojleri
Nedostatak spojlera može vizualno diskvalifikovati kamion i izazvati utisak da kamion troši previše goriva. Pošto se kasnije teško postavljaju, to je često dobra početna investicija.