Ne postoji jedinstveno globalno rješenje

Prelazak transportnih djelatnosti na održivija rješenja istovremeno predstavlja i nove mogućnosti i izazove. Volvo Trucks neprestano radi na razvoju novih tehnoloških rješenja za povećanje energetske efikasnosti i podstiče napredak uz usku saradnju sa svojim klijentima.

Lars Mĺrtensson

Kompanija Volvo Trucks proizvodi kamione u fabrikama s neutralnim emisijama CO₂. Recikliranje je ključni dio rada na ekološki prihvatljivim rješenjima, a više od 90% kamiona može se reciklirati – ta brojka samo će se još povećavati.

Kako kompanija Volvo Trucks radi na smanjenju utjecaja transportne industrije na okoliš?
„Živimo i radimo u prelaznom periodu iz decenija zavisnosti od nafte u društvo izgrađeno na obnovljivim gorivima. Kao proizvođač vozila trudimo se razviti nova tehnološka rješenja koja su po potrošnji resursa efikasnija d jučerašnjih u pogledu cijelog životnog ciklusa kamiona. To znači da je uska saradnja sve važnija, i to ne samo između proizvođača biogoriva, distributera i špeditera, nego i sa političarima. Na primjer, sa UN-om sarađujemo na preporukama koje uključuju pozive na veće finansiranje međunarodnog razvoja, odgovarajućeg zakonodavstva i podsticaja u smislu promovisanja transportnih tehnoloških rješenja.“

U koja goriva kompanija Volvo Trucks najviše vjeruje gledajući u budućnost?
„Mislimo da ne postoji jedinstveno globalno rješenje. Umjesto toga moraćemo pronaći alternative u različitim trenucima, u različitim dijelovima svijeta i za različite korisnike. Kod svih goriva postoje i prednosti i mane. Važno je da tokom vožnje ne posmatramo samo emisije, nego ukupan vijek trajanja. U tom smislu postoje rješenja za koja smatramo da su dugoročno posebno zanimljiva za različite segmente, na primjer vozila na gas i električna vozila.“

Moraćemo pronaći alternative u različitim trenucima, u različitim dijelovima svijeta i za različite korisnike.

Lars Mårtensson, direktor sektora za ekološka pitanja i inovacije,

Volvo Trucks

Zašto se više ne ulaže u električnu energiju kod prevoza na dugim relacijama?
„Mi u kompaniji Volvo Trucks u trenutnoj situaciji više vjerujemo u električnu energiju za gradsku vožnju, iako elektrifikacija dugoročno ima velik potencijal u segmentu prevoza na dugim relacijama. Potpuno električni prevozi na dugim relacijama zahtijevaće stalnu isporuku električne energije, na primjer pomoću električnih šina na površini ceste u slučajevima kada na dugim relacijama nisu moguća električna vozila. Budući da elektrifikovane rute zahtijevaju veliko društveno ulaganje u infrastrukturu, taj trend će vjerovatno doći u obzir u daljoj budućnosti. Međutim, bez obzira na to, mi provodimo ispitivanja. I sada su nam već potrebna alternativna rješenja, a plin je opcija koja pomaže da brzo razvijemo nove proizvode koji obezbjeđuju velike uštede u smislu klime.“

Postoje li neke novosti u plinskoj industriji?
„Godine 2018. uvešćemo novi kamion na plin za regionalne prevoze i prevoze na dugim relacijama. Uspjeli smo povećati plinski dio kamiona na više od 90% u poređenju sa prethodnim kamionom na plin za motore EURO 5. Tekući plin također daje dovoljno energije za prevoz do 1.000 km između dva punjenja. To možemo zahvaliti činjenici da to nije klasični plinski motor na paljenje svjećicama, nego motor na pogon dizel gorivom kod kog se plin pali malom količinom dizel goriva ili sintetičkog dizela. To objedinjava klimatske prednosti bioplina u smislu rada dizel motora, energetsku efikasnost i vozna svojstva. Ja i moji kolege snažno vjerujemo u metan kada je riječ o transportu na dugim relacijama, gdje gorivo pruža velike potencijalne uštede u smislu zaštite okoliša u obliku malih emisija CO₂ uz istovremeno zadržavanje radnih karakteristika.“

Sintetički dizel

Vrsta obnovljivog dizel goriva od biljnih ulja ili životinjskih masnoća koje su hemijski identične fosilnim dizel gorivima.

Prirodni plin
Fosilni plin koji se uglavnom sastoji od metana. Smanjuje emisiju CO₂ za oko 10-20% u poređenju sa dizelom.

Prirodni tekući plin (LNG)
LNG i bio-LNG su prirodni plinovi ili bioplinovi koji se pretvaraju u tekući oblik radi transporta ili skladištenja.

Bioplin
Obnovljivi plin koji se uglavnom sastoji od metana. Proizvodi se od muljevite otpadne vode i biljaka, ali i od otpadne hrane, gnojiva i organskih otpadaka. Može smanjiti klimatski utjecaj do 80%.

Obnovljiva električna energija
Električna energija koja se proizvodi iz energetskih izvora koji se brzo obnavljaju i neograničeni su. Na primjer od sunca, vjetra, biomase i vodene energije.

Povezani sadržaj

Hibridna revolucija – godine istraživanja i razvoja

U junu 2011. godine kompanija Volvo Trucks isporučila je kupcu prvi hibridni kamion. Sada je u funkciji preko 50 kamiona Volvo FE s hibridnim pogonom. U te kamione uloženi su dugogodišnje istraživanje i razvoj, a hibridne tehnologije kompanije Volvo ...

Savladavanje prepreka boljom aerodinamikom

Troškovi goriva čine otprilike trećinu troškova transportne kompanije. Kombinovanjem boljih aerodinamičkih karakteristika i novog motora EURO VI C Volvo Trucks sada može omogućiti uštede goriva do 3 % na dugim relacijama i regionalnim prevozima....

Proaktivno rješavanje problema nedostatka vozača

Nedostatak vozača trenutno zabrinjava sve u prevozničkoj djelatnosti. U Australiji, gdje je taj problem posebno izražen, predsjednik i glavni izvršni direktor kompanije Volvo Group Australia, Peter Voorhoeve, i njegove kolege, odlučili su se ...

Filtriranje članaka

5 true 5