Kočioni sistem za hitne slučajeve – sistem koji spašava živote

Kočioni sistem za hitne slučajeve rezultat je pionirskog rada kompanije Volvo Trucks na sistemima aktivne bezbjednosti. Pogledaćemo tehnološko rješenje koje stoji iza sistema kočenja u hitnom slučaju, kako ono štiti vozača i čini saobraćaj bezbjednijim.

Sistem kočenja za hitne slučajeve u akciji

Pomoću kamere i radara kočioni sistem za hitne slučajeve stalno prati predmete ispred kamiona. Ako postoji neposredna mogućnost sudara, izdaje se upozorenje, a ako vozač ne reaguje, automatski se aktivira sistem kočenja za hitne slučajeve.

Nesreće kod kojih se vozilo sudara s vozilom ispred sebe prečesto se dešavaju. Do takvih nesreća obično dolazi kada vozač vozila iza ne obraća pažnju na cestu. Kada su u to uključeni kamioni, očigledno je da je situacija još opasnija zbog njihove veličine i težine.

Stalno testiranje kočionih sistema za hitne slučajeve osigurava da se kamion zaustavi ili se ublažavaju eventualni sudar i povrede. Zbog usklađivanja sa zakonom dolazi do modifikacija, ali je najvažnije ispoštovati obavezu da se sva saobraćajna okruženja u kojima se nalaze kamioni Volvo učine što bezbjednijima.

1. Kamera i radar
Kamera određuje razmak i vrstu objekta ispred kamiona. Radar mjeri koliko se brzo kreće objekt ispred kamiona i razmak od njega. Važno je da vozači mogu imati povjerenja u sistem i da ne dobijaju previše lažnih alarma, pa kamera i radar sarađuju da bi se upozorenja slala samo kada su potrebna. 

2. Spajanje senzora
Do spajanja senzora dolazi kada dva senzora (radar i kamera) daju ulazni signal procesoru da bi se bolje shvatila situacija. Zajednički rad senzora veoma je važan, jer oni pomažu u razlikovanju između stvarnih vozila i predmeta koji ne predstavljaju stvarnu opasnost, na primjer prazne limenke. Na kraju krajeva, dva oka bolje vide detalje od jednog. 

3. Upravljačka jedinica
Sve informacije iz kamere, radara, kamiona i ponašanja vozača prikupljaju se u upravljačkoj jedinici. Softver analizira te informacije i aktivira sistem upozorenja i kočni sistem ako postoji opasnost od nesreće. 

4. Kočioni sistem
Kočioni sistem aktivira se kada vozač ne reaguje na upozorenje na sudar. Vozilo prvo blago koči, mjenjač se deaktivira i kamion usporava. Kočioni sistem je sada aktivan i ako je opasnost kritična, kamion koči punom snagom i svjetla kočnice trepere. Ako se od vozača ne primi nikakva reakcija, aktivira se parkirna kočnica.

KAKO SE AKTIVIRA KOČNICA ZA HITNE SLUČAJEVE

Kočnica za hitne slučajeve posljednja je faza u nizu događaja koji se odvijaju kada se aktivira kočioni sistem za hitne slučajeve. 

Najprije se šalje signal za predupozorenje, ako sistem prepozna da je kamion u opasnoj situaciji. Vozač se upozorava crvenim LED svjetlom koje se reflektuje na vjetrobransko staklo. Ako i dalje nema reakcije vozača, slijede trepereće svjetlo i alarm.

Ako vozač i dalje ne reaguje na ta upozorenja, aktivira se kočnica za hitne slučajeve.

Povezani sadržaj

Prednosti Volvo dinamičkog upravljanja za vozače

Savršena stabilnost na velikim brzinama, potpuna kontrola na malim brzinama, te značajno manji pritisak na mišiće i zglobove. Od svog uvođenja 2013. godine, revolucionarno Volvo dinamičko upravljanje (VDS) iz temelja je promijenilo ponašanje mnogih....

Kako Volvo Trucks oblikuje bezbjednost vozila budućnosti

Aktivna bezbjednost sljedeći je korak kompanije Volvo Trucks prema bezbjednosti na cesti i nultoj toleranciji za nesreće. Saznajte više o razvoju pametnih sistema za vozila i novom centru za testiranje AstaZero u Švedskoj. ...

Simulator vožnje – virtualni kamion budućnosti

Upotrebom jednog od najnaprednijih svjetskih simulatora vožnje Volvo Trucks iskazuje vrhunske karakteristike kada je riječ o istraživanju sigurnosti....

Filtriranje članaka

5 true 5