Kamioni

Ulaganje u plin za budućnost

Više od 25% Transnugonovih kamiona ima pogon na plin. Direktor Pablo Bordils Montero u tome vidi mnogobrojne prednosti – kako u pogledu troškova goriva tako i u prilikama za pronalaženje novih klijenata. „Naš cilj je prebaciti cijeli vozni park samo na kamione na plinski pogon, što nam Volvo FH LNG omogućava.“
Volvo FH LNG u vožnji Valencijom.
Transnugon je nekoliko sedmica testirao kamione Volvo FH LNG. „On predstavlja velik korak u razvoju kamiona na plin. Prvi put postoji kamion na plinski pogon koji je jednako dobar kao i kamion sa dizelskim pogonom“, kaže Pablo Bordils Montero.

Transnugon se nalazi u neopisivom industrijskom području u predgrađu Valencije na istočnoj španskoj obali. Posjetiocima dobrodošlicu izražava diskretni znak na ogradi, a rano ujutro rijetki kamioni parkirani su na velikom asfaltiranom dvorištu. Kancelarija je smještena u nekoliko objekata koje liče na barake, a u blizini su i praonica kamiona i mala radionica.

Zapravo unaokolo nema puno toga što bi govorilo da je Transnugon transportna kompanija sa velikim ambicijama koja brzo raste. U samo dvije i pol godine kompanija je prešla put od malog porodičnog posla sa nekoliko klijenata i oko 50 vozila do kompanije sa modernim voznim parkom od 250 kamiona. A broj kamiona svaki dan sve više se povećava.

„Razlog našeg tolikog rasta je činjenica da smo se usudili preuzeti rizike i što smo fleksibilni. Nikada ne kažemo „ne“. Ako klijent zahtijeva novi kamion, kupujemo ga bez mnogo razmišljanja o budućnosti. Zahvaljujući visokim kapacitetima uvijek možemo ispuniti želje svojih klijenata. A ako klijent želi da sutra odvezemo 25 isporuka u Madrid, mi ćemo to uraditi“, kaže Pablo Bordils Montero, direktor i jedan od tri vlasnika.

Većina njihovih klijenata bavi se prehrambenim sektorom, a Transnugon distribuiše zamrznutu, svježu i suhu hranu prodavnicama i supermarketima, uglavnom u području oko Valencije, ali i u drugim dijelovima Španije.
„Skoro svakog dana radimo na istim rutama i pružamo usluge svojim klijentima 24 sata dnevno, svakog dana u sedmici, tokom cijele godine. Pošto se bavimo hranom, veoma je važno da naši kamioni budu u dobrom stanju i da stižemo na vrijeme“, kaže Pablo Bordils Montero.

Prije nego što je Pablo počeo raditi u Transugonu prije tri godine, bio je jedan od njihovih klijenata. Porodica njegove žene vodi kompaniju koja isporučuje mineralnu vodu jednom od najvećih prehrambenih lanaca u Španiji, a Transnugon je prevozio robu za njih. Kada je Transnugon došao u poteškoće zbog nedovoljnog rasta, vlasnici su se obratili Pablu i ponudili mu mogućnost da preuzme posao. „Bio sam u dobrim odnosima sa Transnugonom, ali nisam znao previše o tome kako funkcioniše logistika. Sve je kulminiralo time što sam kupio trećinu kompanije i pridružio se kao dioničar.“

Pablo Bordils Montero danas je vlasnik kompanije zajedno sa braćom Jorgeom Núñezom Gonzálezom i Joséom Marijom Núñezom Gonzálezom, čiji je otac José Maria Núñez Romero osnovao Transnugon u kasnim 1990-tim godinama. „Ne pripadamo istoj porodici, ali se osjećamo kao da je to tako. Svi znamo šta moramo raditi, svi radimo i zarađujemo jedan za drugoga. Dobra suradnja bila je preduslov da postanu ono što su danas.“

Period velikih promjena započeo je kada se Pablo pridružio kompaniji. U vrlo kratkom periodu zamijenio je sve stare kamione novima. „Sa modernim vozilima mogli smo svojim klijentima ponuditi bolju uslugu, a to nam je donijelo više poslova i mogućnost da kupimo više kamiona.“

Inspirišu me iskušavanje noviteta i stalan napredak.

Transnugon je također testirao svoj prvi kamion na plinski pogon u vrijeme kada je zamijenjen stari vozni park. Testovi su bili uspješni i doveli su do jednog od najvažnijih ulaganja kompanije – kupovine 30 kamiona na plinski pogon i vlastite pumpe za punjenje plinom.

„Inspirišu me isprobavanje noviteta i stalan napredak. Također me brzo hvata dosada, a to me tjera na novo planiranje i kretanje. Naša pumpa za punjenje plinom dobar je primjer za to. Pronašao sam je jedne noći dok sam pretraživao internet. Riječ je o radoznalosti“, kaže Pablo Bordils Montero.

 

Ulaganje u kamione na plinski pogon obavljeno je iz čisto ekonomskih razloga. U to vrijeme cijena dizelskog goriva bila je visoka, a plin je bio puno povoljniji. Vlastita pumpa za punjenje plinom bila je profitabilno ulaganje. Iako su cijene dizelskog goriva pale, za Transnugon je plin još uvijek 35% jeftiniji. Kupovinom velikih količina dobijaju mnogo bolju cijenu nego da pune kamione na drugim mjestima. Osim toga, štede dosta vremena.

Transnugon danas ima 58 kamiona na plinski pogon, što predstavlja više od četvrtine ukupnog broja vozila u voznom parku. Iako su iza ulaganja u kamione na plinski pogon stajali finansijski poticaji, Pablo smatra da postoje i mnoge druge prednosti u pogledu nuđenja ekološki prihvatljivijeg prevoza klijentima.
„Naši klijenti visoko cijene kamione na plinski pogon i oni im donose dodanu vrijednost koju mogu iskoristiti u svojim marketinškim komunikacijama. Problemi sa zagađenjem u gradovima u budućnosti će dovesti do strožih ograničenja pa će više kompanija zahtijevati prevoz kamionima na plin“, kaže Pablo.

Volvo FH LNG prvi je kamion na plinski pogon koji ima jednake performanse i vozne karakteristike kao kamioni na dizelsko gorivo.

Pablov cilj je da u budućnosti cijeli vozni park bude sastavljen od kamiona na plinski pogon. A nakon testiranja modela Volvo FH LNG tokom nekoliko sedmica ta vizija postala je moguća. „Volvo FH LNG prvi je kamion na plinski pogon koji ima jednake performanse i vozne karakteristike kao kamioni na dizelsko gorivo. Jednako je efikasan na putovanjima do Madrida i natrag, kao i na kraćim prevozima.“

Transnugon sada planira proširiti svoj vozni park sa nekoliko novih kamiona Volvo FH LNG. Osim što kamione koriste u svim vrstama prevoza, velik plus je i manja potrošnja goriva. Marže transportnih kompanija u Španiji su male, a za Pablovu kompaniju svaki procenat je važan.

„Potrošnja goriva modela Volvo FH LNG sedam do osam posto je manja od potrošnje drugih kamiona na plinski pogon. A u poređenju sa sličnim kamionima na dizelski pogon, razlika je 15%“, kaže on. Za Transnugon koncentracija na plinske kamione čini razliku između njih i konkurenata, a Pablo je uvjeren da će kompanija i dalje rasti. 

„Kada smo počeli, rekli smo da bismo željeli imati 100 kamiona, a sada ih imamo 250. Kad razmislim o tome gdje smo danas i o svim mogućnostima koje postoje, ne vidim nikakva ograničenja. Ako uspijemo privući dobre radnike i nove partnere, mislim da možemo postati najveći distributer u Španiji.“

Ukratko o Transnugonu

Osnovana: 1998
Transport: uglavnom regionalni transport za različite prehrambene kompanije
Direktor: Pablo Bordils Montero
Vlasnici: Pablo Bordils Montero, Jorge Núñez González i José Maria Núñez ­González
Promet u 2016. godini: 12 miliona eura
Očekivani promet u 2017. godini: 22 miliona eura
Broj zaposlenih: oko 288
Vozni park: oko 250 kamiona od kojih je 34 kamiona Volvo i 58 kamiona na plinski pogon.
Vrijeme zadržavanja (korištenje prije prodaje): tri do pet godina