Kamioni

Specifikacije šasija za Volvo FMX

Visine šasije

Med 

oko 900 mm

High

oko 1000 mm

X-High 

oko 1200 mm

XX-High 

oko 1240 mm

Maks. opterećenje prednje osovine (tone)

 

Pneumatski ovjes 

Lisnati ovjes 

Med 

10/20*

10 

High 

10/20*

10/20**

X-High 

10/20**

XX-High 

10/20***

* Sa dvostrukim prednjim osovinama FAL20 na GRAS-GR
** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA20
*** Sa dvostrukim prednjim osovinama FAA21

Maks. opterećenje prednje osovine (tone)

FA-LOW

Niska prednja osovina za srednju šasiju, opterećenje osovine do 9/18 tona.

FA-MED

Srednja prednja osovina za srednju šasiju, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-HIGH

Visoka prednja osovina za visoku šasiju, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XHIGH

Ekstra visoka prednja osovina za ekstra visoku šasiju, opterećenje osovine do 10/20 tona.

FA-XXHIGH

Upravljana prednja osovina, osovinsko opterećenje do 10/20 tona.

Dvostruke prednje osovine – FA-HIGH/FA-XHIGH

Dostupno za konfiguracije 8×2, 8×4 i 10×4, opterećenje osovina do 20 tona.

Zadnji ovjes

Tip

Osovinska kombinacija

Tip ovjesa

Opterećenje osovine/osovinskog sklopa

Reduktor

Druge osovine

Samostalna

         

RAD-L90

4×2

Parabolični/lisnati

13 t

Jednostruki/planetarni

 

RAD-GR

4×2

Pneumatski ovjes 

13 t

Jednostruki/planetarni

 

RAD-G2

4×2

Pneumatski ovjes 

13 t

Planetarni

 

RAD-G4

4×2

Pneumatski ovjes

12 t

Jednostruki

 

RAD-L90

4×4

Parabolični/lisnati

13 t

Planetarni 

 

RAD-G2

4×4

Pneumatski ovjes

13

Planetarni

 

           

Osovinski sklop

         

RADT-GR

6×2/8×2

Pneumatski ovjes

19/20,5/22,5/23 t

Jednostruki/planetarni

Fiksna/upravljana/automatski upravljana prateća osovina

RAPD-GR

6×2

Pneumatski ovjes

16/19/22 t

Jednostruki/planetarni

Fiksna/upravljana vodeća osovina

RAPD-G4

6×2

Pneumatski ovjes

16 t

Jednostruki

Fiksno

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Pneumatski ovjes

21/23/26 t

Jednostruki/planetarni

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolični

20/21 t

Jednostruki/planetarni

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolični/lisnati

23/26 t

Jednostruki/planetarni

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Lisnati

26/32 t

Planetarni

 

RADD-GR

6×4/8×4

Pneumatski ovjes

17/21/23/26 t

Jednostruki/planetarni

 

RADD-BR

6×6

Parabolični

21 t

Planetarni

 

RAPDT-GR

8×2

Pneumatski ovjes

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednostruki/planetarni

3 osovine/upravljana vodeća i upravljana ili fiksna prateća osovina

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolični

38 t

Planetarni

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Pneumatski ovjes

27/33/36 t

Jednostruki/planetarni

upravljana prateća osovina

RAPDD-GR

8×4

Pneumatski ovjes

27/30,5/32/35 t

Jednostruki/planetarni

upravljana vodeća osovina

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Pneumatski ovjes

27/33/36 t

Jednostruki/planetarni

3 osovine/upravljana prateća osovina

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolični/lisnati

26 t

Planetarni

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Lisnati

26/32 t

Planetarni

 

Spojke za prikolicu
Središnje montirane, polupodvučene ili podvučene spojke za prikolice sa središnjom osovinom. Vučne trake mogu se postavljati u razmacima od 25 milimetara.
Rezervoari za gorivo
Rezervoari od aluminija ili čelika u zapremini od 150 do 900 litara. Maksimalna zapremina goriva iznosi 1,480 litara za tegljač 4×2.
Plastični rezervoar za gorivo EU6 između osovina, za dvostruke prednje osovine.
Rezervoari za AdBlue
Plastični. Zapremine od 32 do 100 litara. Pumpa za AdBlue integrisana je sa modulom rezervoara za AdBlue.
Sedla
Certifikovana instalacija dozvoljava opterećenje do 36 tona. Sedlo sa ISO certifikatom i L-profilima na različitim visinama uključeno je u paletu i nudi znatnu slobodu izbora. Sedlo montirano na prirubnicu je laka varijanta sedla za koju ne treba pričvrsna ploča. Visina sedla iznad šasije iznosi otprilike 140 milimetara. Integrisano podmazivanje i indikator priključene prikolice postoje kao opcije za određene varijante.
Kočnice
EBS (elektronski sistem kočenja) pruža sjajan odaziv, radne karakteristike i osjećaj kočenja, a istovremeno omogućava pristup brojnim praktičnim karakteristikama. Funkcija EBS sada je dostupna i s disk kočnicama i s bubanj kočnicama sa Z-osovinom (za izabranu paletu konfiguracija osovine i visina šasija). Nadogradite svoj sistem kočenja dodavanjem paketa EBS Medium ili bilo koje dodatne opcije.
EBS je standard u svim specifikacijama.

Volvo dinamičko upravljanje
Aktivni upravljački sistem s funkcijom dodavanja i oduzimanja obrtnog momenta. Osigurava veću silu upravljanja pri malim brzinama, smanjuje udare koji djeluju na upravljački sistem i drži volan u položaju za pravolinijsku vožnju pri kočenju po površinama sa mješovitim koeficijentom trenja. Volan se automatski vraća u neutralan položaj i pri hodu naprijed i pri hodu nazad.
Volvo dinamičko upravljanje sada je dostupno na svim konfiguracijama kamiona, osim onih s pogonskom prednjom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Dodatne aktivne karakteristike upravljanja, kao što su lična podešavanja i smjernice za upravljanje, čine vožnju još ugodnijom i sigurnijom.
Podizanje tandemske osovine
Omogućava deaktiviranje i podizanje krajnje zadnje pogonske osovine na tandemskom osovinskom sklopu, kako bi se omogućila manja potrošnja goriva i bolji radijus zaokretanja. Pritiskom dugmeta na komandnoj ploči vozač može podići osovinu kada je kamion prazan. Osovina se automatski spušta i aktivira čim utovarite kamion.
Funkcija podizanja tandemske osovine dostupna je na konfiguracijama 6×4 i 8×4 sa pneumatskim ovjesom (sa tandemskim pogonskim sklopom), opremljenima disk kočnicama.
Automatska kontrola vuče (ATC)
Automatski aktivira pogonsku prednju osovinu kada je potrebna i deaktivira je kada to teren dopušta, čime se štedi gorivo i poboljšava upravljivost. ATC je dio standardne opreme na svim konfiguracijama modela Volvo FMX s pogonskom prednjom osovinom (4×4, 6×6, 8×6 i 10×6).
Prateće osovine
Dostupne u nekoliko konfiguracija – fiksne sa jednostrukim ili dvostrukim gumama, automatski upravljane ili aktivno upravljane. Osovinsko opterećenje: 7,5, 9,5, 10 ili 16 tona. 
Vodeće osovine
Dostupne u fiksnoj ili aktivno upravljanoj verziji za tegljače i klasične kamione. Osovinsko opterećenje: 4,5, 7,5 ili 9 tona.

EBS medijum

Osim funkcija paketa EBS Standard, EBS Medium ima i donje funkcije:

Nadzor statusa sistema EBS
Nadzor statusa sistema EBS putem elektronskog sistema vozila TEA2+ i alata Volvo Tech Tool.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Kočnice se otpuštaju tek kad postoji dovoljan obrtni moment motora da vozilo krene prema naprijed.
Analiza istrošenosti obloga kočnica
Upozorenje na obloge kočnica – izračunava se preostala raspoloživa kilometraža s postojećim oblogama kočnica. (Samo za disk kočnice.)
Automatsko otpuštanje parkirne kočnice
Parkirna kočnica se otpušta kada vozač pritisne pedalu gasa i izabere neki stepen prenosa (samo mjenjač I-Shift).

 

Dodatne mogućnosti

Osim programskih paketa postoje sljedeće mogućnosti.
Zajednička kočnica
Omogućava vozaču da zahtijeva impulsno kočenje prikolice. Kočnica se tada automatski aktivira i opasnost od bočnog otklizavanja je minimalna.
ESC (elektronska kontrola stabilnosti)
Sistem za održavanje stabilnosti kod kočenja aktivira kočnice na svakom pojedinom točku, pri čemu pruža stabilnost za cijelu kompoziciju i djeluje protiv proklizavanja, prevrtanja i njihanja prikolice. Funkcija ESC ispunjava zakonske zahtjeve elektronske kontrole stabilnosti vozila i dostupna je na vozilima sa 2, 3, 4 i 5 osovina.
Stop svjetlo pri naglom kočenju
Kada panično kočite pri brzinama većim od 50 km / h, svjetla kočnice zatrepere četiri puta u sekundi.
Hidraulični retarder
Kompaktni retarder na mjenjaču maksimalnog efekta 440 kW.

DOPADA VAM SE? VOZITE GA

Jedini način da zaista isprobate našu dinamičnu šasiju je tako da sjednete za upravljač. Vaš lokalni distributer kamiona Volvo Trucks ima ključeve.