Kako e-trgovina mijenja kinesku logističku industriju

E-trgovina ne mijenja samo način na koji Kinezi kupuju, već i logistiku. Radni učinak i efikasnost iznenada su postali prioritet.

Volvo FH u vožnji Šangajem

Brzorastuća e-trgovina u Kini pokazala se unosnom za transportne kompanije kao što je Sanxiao Logistics.

E-trgovina ne mijenja samo način na koji Kinezi kupuju, već i logistiku. Radni učinak i efikasnost iznenada su postali prioritet.

Kineska industrija e-trgovine postala je svjetski hit kada je ta zemlja prethodne godine pretekla SAD i postala najveće e-tržište na svijetu. Skoro preko noći, kineske legije uredskih službenika, od hipstera do farmera, počele su kupovati putem Interneta. Samo u jednom, rekordnom danu u novembru protekle godine, kineski potrošači poslali su 280 miliona narudžbi najvećoj kompaniji za e-trgovinu u državi. Međutim, kineski digitalni trgovački centri ne mijenjaju samo način na koji Kinezi kupuju, već i logistički sektor u državi.

"Više nije riječ toliko o cijenama, u pitanju je pravovremena isporuka robe na odredište", kaže Zhou Zhili, predsjednik kompanije Sanxiao Logistics.

Zhou Zhili sjedi za čajnim stolićem izrezbarenim iz korijena drveta starog 1.500 godina u uredu u predgrađu Šangaja. Sipa čaj na tradicionalni kineski način, što znači namakanje i ispiranje listića čaja i naglog višekratnog sipanja vode u šoljice i po stolu sve dok se ne postigne najbolji ukus. Za tim čajnim stolom Zhou održava sastanke sa svojim dobavljačima i klijentima.

Svoju marku izgradili smo pomoću svojih kamiona Volvo. Pouzdani su, a to je veoma važno za poslovanje.

Zhou Zhili

Predsjednik kompanije Sanxiao Logistics

Zhou Zhili

Zhou Zhili, osnivač i vlasnik kompanije Sanxiao Logistics, radi sa voznim parkom od 500 kamiona.

Na prvi pogled, Zhou Zhili je tradicionalna figura. Još u 7. vijeku državnici iz dinastije Tang takođe su pili čaj i održavali sastanke za sličnim stolovima. Njegovo okruglo lice i počešljana crna kosa podsjećaju na još jednu historijsku ličnost, Mao Zedonga, čiji lik još uvijek krasi javne trgove i novčanice u Kini.

U stvarnosti je Zhou svjedok velikih promjena koje su zahvatile Kinu tokom posljednjih trideset godina.

Zhou je kao nekadašnji seljak iz jedne od najsiromašnijih kineskih pokrajina sakupio novac od prijatelja i rođaka i već 1990. godine kupio i počeo voziti svoj prvi kamion.

"Te prve večeri bio sam toliko sretan da sam prespavao u kamionu", kaže Zhou uz širok osmijeh.

Od tada je napredovao i postao voditelj voznog parka u kompaniji Sanxiao, koja je tada još bila državna firma. Kada je odsjek za logistiku odvojen da bi postao nezavisni logistički centar, Zhou je postao njegov predsjednik.

Sanxiao Logistics danas je kompanija u razvoju koja upravlja sa više od 20 logističkih centara širom Kine i ima vozni park od 500 kamiona koji uključuje sve više kamiona marke Volvo. Zhou je kupio prvi novi Volvo FH koji je prodan u Kini. Sada je vlasnik osam FH kamiona iz novog asortimana kompanije Volvo.

To je i kompanija koja primjerom pokazuje kako se čak i najveće kompanije spretno prilagođavaju promjenama u Kini.

Iznenađujuće, kompanija Sanxiao Logistics prije šest mjeseci skoro da i nije obavljala nikakve isporuke za e-trgovinu. Danas taj sektor čini više od 50% njihovog poslovanja.

Kompanija Volvo trucks bila je vrlo bitna za taj zaokret, kaže Zhou Zhili: "Svoju robnu marku izgradili smo pomoću svojih kamiona Volvo. Pouzdani su i to je veoma važno za poslovanje."

Zhou Zhili sipa čaj

Zhou Zhili sjedi za čajnim stolićem izrezbarenim iz korijena drveta starog 1.500 godina u kancelariji u predgrađu Šangaja.

Razvoj poslovanja u velikoj privredi koja naglo raste poput kineske možda izgleda jednostavan. Međutim, uprkos veličini tržišta i brzom rastu u državi, prevoznička industrija bori se protiv viška kapaciteta i neefikasnosti, a posljedica toga je da se mnogi prevoznici bore za zaradu.

Nakon velikih infrastrukturnih projekata koje je podržala država i koji su uvedeni kako bi se ograničio efekt globalne finansijske krize na Kinu, kamionsko tržište dramatično je nabubrilo, pa je 2010. godine prodano 1,3 miliona kamiona.

Danas na cestama u Kini ne nedostaje kamiona. Posljedica toga je da kamioni često stoje izvan gradova i čekaju svoje terete, a trećina ih se vraća prazna nakon isporuke.

Za kompaniju Sanxiao Logistics ključ profitabilnosti na tom teškom tržištu bila je koncentracija na isporuku robe velike vrijednosti, uključujući i proizvode e-trgovine i preuzimanje vremenski osjetljivih zadataka.

Moja je filozofija predvoditi, a ne samo pratiti promjene.“

Zhou Zhili

Predsjednik kompanije Sanxiao Logistics

Da bi povećala efikasnost i da bi mogla upravljati komplikovanim aspektima poslovanja, kompanija Sanxiao dovela je talentovane ljude, uključujući trenutnog voditelja voznog parka sa iskustvom u multi­nacionalnoj kompaniji TNT. Dok mnogi konkurenti iskorištavaju svoje kamione sve dok motori ne počnu raditi neefikasno ili se počnu kvariti na putu, Sanxiao je uložio u Volvo Zlatne servisne ugovore za sva svoja vozila marke Volvo kako bi obezbijedili maksimalni radni učinak i nisku potrošnju goriva.

"Ovih dana očekujemo da će naši kamioni preći 40.000 km mjesečno: non-stop su u pogonu", kaže Zhou.

Djelimično je velik rast e-trgovine omogućila i veličina Kine. Pomoću Interneta građanima na dalekom zapadu sada su dostupni jednaki, moderni proizvodi kao i stanovnicima kosmopolitskog Šangaja.

Pokrivanje tako velikog tržišta pravi je izazov. Međutim, te velike udaljenosti omogućile su procvat kompanije Sanxiao. Kompanijama se investicije u visoko efikasna vozila sa velikim radnim učinkom posebno isplate na dugim putovanjima. Na primjer, prvi novi crni FH koji je kompanija kupila prelazi 4.000 km na svojoj ruti od Šangaja do dalekog zapada Kine.

Sam Zhou sliježe ramenima na razmišljanja o izazovima tokom razvoja kompanije. "Izazovi su i prilike", naglašava Zhou. „Moja je filozofija predvoditi, a ne samo pratiti promjene.“

 

Zhou Zhili sa kamionom Volvo.

Za samo šest mjeseci isporuke u e-trgovini narasle su bukvalno od nule na više od 50% poslovanja kompanije Sanxiao.

VOZNI PARK

Samo Volvo

Vozila:  tegljači 8 FH 440 6×2, tegljači 6 FH 480 6×2 i tegljači 8 FH 460 6×2 iz nove serije.
Radno okruženje: vožnje na dugim relacijama i u svim klimatskim uslovima. Klima na jugu Kine je polutropska, a na sjeverozapadu temperature mogu padati i do –20 °C.
Primjene: svi kamioni Volvo imaju mjenjač I-shift i dva ležaja. Osam tegljača FH 460 6×2 također imaju napredne funkcije kao što su Volvo dinamičko upravljanje, potpora za vožnju unutar trake i adaptivni tempomat.
Potrošnja goriva: 37 l/100 km na vozilima bruto kombinovane težine 55 tona.

Povezani sadržaj

IT pristup

Veoma je važno precizno znati gdje se kamioni nalaze i šta prevoze putem prenosa podataka u stvarnom vremenu. To je ono što je Ben van Leeuwen iz kompanije Frigolanda ostvario....

Uptime Express u Sjedinjenim Američkim Državama

Taylor White, potpredsjednik kompanije AMX, ima mnogo razloga za izbor vozila Volvo. Novi Centar za mobilnost u Greensborou u Sjevernoj Karolini njegovoj kompaniji štedi vrijeme i novac....

Prvi Volvo FH16 u Grčkoj

Grčka dužnička kriza nanijela je težak udarac logističkom sektoru. Uprkos teškim uslovima, međunarodna kompanija za prevoze, Marinos Vasilopoulos, raste....

Filtriranje članaka

5 true 5