Kamioni

Hoće li gradovima sutrašnjice trebati kamioni?

Urbanizacija se ne usporava, gradovi širom svijeta rastu, a potreba za prevozom sve je veća. Zagađenje zraka i saobraćajne gužve istovremeno su ogroman problem. Očigledna je potreba za čistijim i efikasnijim transportnim sistemima. Pitanje je: Da li će kamioni odgovarati gradovima sutrašnjice?
Kamioni Volvo u gradovima

Svjetska populacija sve više raste. Prema izvještajima Ujedinjenih naroda, očekuje se da će se svjetska populacija povećati sa 7 milijardi ljudi u 2014. godini na oko 9 milijardi do 2050. godine. UN procjenjuje da će dvije trećine svih ljudi do 2050. godine živjeti u gradovima, u poređenju sa samo nešto više od polovine danas. Zajedno sa urbanizacijom, nove potrošačke navike sa povećanjem e-trgovine i isporuka u kuću također će utjecati na potrebu društva za efikasnim transportnim rješenjima. 

„Da bismo savladali probleme u vezi sa saobraćajem, koji smanjuju kvalitet zraka, kao što su gužve i emisije, moramo biti pametni. Moramo razmišljati o prostoru koji zauzimaju naš transporti na ulicama i o tome koje izvore energije upotrebljavamo“, kaže Lars Mårtensson, direktor za pitanja zaštite okoliša i inovacije u kompaniji Volvo Trucks.

Neki tvrde da će manji kamioneti biti rješenje za distribuciju u gradovima budućnosti, ali to nije tako jednostavno, objašnjava Lars Mårtensson. 

„To može biti istina za određena područja. Međutim, generalno gledano, do kraja natovaren kamion ekonomično je transportno rješenje u pogledu prostora. Ustvari, distribucijski kamion nešto je više od deset puta veći od kapaciteta manjeg kamioneta.“  

Elektrifikovani kamioni mogu dodatno unaprediti transportnu efikasnost. Njihov nizak nivo buke stvara mogućnosti obavljanja široke lepeze zadataka tokom neopterećenih perioda, naprimjer rano ujutro, kasno navečer ili čak noću. Time se smanjuje opterećenje cesta tokom saobraćajnih gužvi. Električni kamion bez ikakve emisije ispušnih plinova može se upotrebljavati u zatvorenim terminalima i ekološki zaštićenim zonama. 

„Kada bismo mogli obaviti veći dio distribucije izvan vršnog opterećenja, bilo bi manje vozila i manje gužve tokom dana, kada više ljudi mora biti na ulicama. To je dobro i u pogledu bezbjednosti. Gradovi sutrašnjice moraće upotrebljavati resurse poput energije, prostora i vremena efikasnije nego što to rade danas, a elektrifikovani kamioni mogu još više doprinijeti tome“, zaključuje Lars Mårtensson.