Kamioni

Česta pitanja o električnim kamionima 

 

Elektromobilnost je područje koje se još uvijek povezuje s nekoliko pitanja. Naprimjer, s uticajem na okoliš, punjenjem i dometom. U nastavku ćete pronaći česta pitanja i naše odgovore na njih, razvrstane u tri kategorije.

 

Društvo/održivost

Proizvodi i usluge

Poslovanje    

Društvo/održivost

Elektromobilnost se odnosi na vozila – uključujući automobile, autobuse, vozove i kamione – koja se u potpunosti ili djelimično napajaju električnom energijom, imaju sredstva za skladištenje energije u vozilu i obično se napajaju putem mreže. Glavni tip vozila s električnim pogonom je električno vozilo na baterije (eng. Battery Electric Vehicle, BEV), ali postoje i električna vozila na vodik koja se nazivaju električna vozila na gorive ćelije (eng. Fuel Cell Electric Vehicles, FCEV). Elektromobilnost također uključuje infrastrukturu za punjenje i usluge podrške za planiranje dometa i rute i druge funkcije.

Mnoge kompanije formuliraju ambiciozne ciljeve u vezi s CO2 kako bi se uskladile s npr. Pariškim sporazumom, a električni kamioni su jedno od sredstava za postizanje ovih ciljeva. Strožiji propisi o emisiji ugljika su svakako i pokretač ove tehnologije, kao i želja za boljim kvalitetom zraka i manje buke, posebno u velikim urbanim sredinama. Još jedan važan pokretač je efikasan prevoz. Električni kamioni isporuke mogu vršiti noću i u periodima izvan radnog vremena i mogu pristupiti većem broju lokacija od svojih dizelskih modela, uključujući unutrašnjost zgrada.

Električno vozilo na baterije (eng. Battery Electric Vehicle, BEV) koristi energiju pohranjenu u baterijama napunjenim električnom energijom iz mreže. Električno vozilo na gorive ćelije (FCEV) koristi vodik koji se pretvara u električnu energiju dok se vozilo vozi.

Uticaj električnog kamiona na okoliš je vrlo nizak dok je kamion u upotrebi, ali nešto veći tokom proizvodnje. Međutim, budući da se kamioni mnogo koriste, to je moguće brzo nadoknaditi. Električni pogoni su energetski efikasniji i imaju najmanji uticaj na životnu sredinu kada koriste električnu energiju iz obnovljivih izvora. 

Električno vozilo proizvodi nultu stopu emisija izduvnih plinova i znatno manje buke od vozila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Međutim, emisije se oslobađaju tokom proizvodnje i za vrijeme vožnje iz guma, kočnica, habanja na cesti, itd.

Da bismo odgovorili na ovo pitanje, morate pogledati ukupan životni ciklus vozila uključujući sirovine, proizvodnju i upotrebu. Električni kamion emitira više CO2 tokom proizvodnje, ali generalno mnogo manje kada se koristi. Međutim, lokalni energetski miks – npr. dostupnost uglja u odnosu na energiju vjetra ili sunca – ima značajan efekt na ukupni uticaj vozila. Više informacija i preciznih proračuna potražite u kalkulatoru ekološkog otiska kompanije Volvo Trucks.

Da, oko 90% uticaja tradicionalnog dizel kamiona na životnu sredinu životnog ciklusa dolazi od upotrebe. Kamioni koji rade na struju iz obnovljivih izvora imaju mnogo manji uticaj na korištenje. U kompaniji Volvo naporno radimo kako bismo osigurali da se sirovine vade putem održivih metoda i da se baterije proizvode uz minimalan uticaj na klimu. Više informacija i preciznih proračuna potražite u kalkulatoru ekološkog otiska kompanije Volvo Trucks.

Od svih naših dobavljača i njihovih dobavljača zahtijevamo da slijede naše vrijednosti u pogledu poštovanja ljudskih prava, životne sredine i poslovne etike. 

Litij-ionske baterije sadrže određene rijetke materijale kao što su teški metali i rijetki zemni metali. Neki od oskudnih materijala koji se mogu naći u litij-ionskim baterijama i drugim komponentama za elektromobilnost ponekad dolaze iz izvora koji direktno ili indirektno koriste oružanim grupama u oblasti porijekla. Ovi materijali se često nazivaju konfliktnim mineralima. Volvo Trucks procjenjuje cijeli svoj lanac snabdijevanja kako bi osigurao da sav tantal, volfram, telur, zlato i kobalt koji se koriste u baterijama za kamione dolaze iz nekonfliktnih izvora.

Do sada je broj baterija na kraju životnog vijeka bio prilično nizak, ali kako pojačavamo našu proizvodnju elektrificiranih kamiona, potreba za reciklažom i ponovnom upotrebom će se povećati. Kako bi se pripremio za to, Volvo Trucks radi zajedno s izvođačima prikupljanja otpada i drugim akterima kako bi maksimalno povećao stopu recikliranja električnih baterija. Također istražujemo mogućnosti druge upotrebe starih baterija kako bismo pronašli načine za produženje njihovog životnog vijeka u drugim primjenama, kao što je skladištenje energije u zgradama.B14

Zauzimamo holistički pristup cjelokupnom životnom ciklusu kao i lancu snabdijevanja, uključujući dobavljače, materijale, logistiku, proizvodnju i recikliranje. Ovo uključuje način proizvodnje pogonske linije i baterija kao i vrstu materijala koji se koriste.

To se mnogo razlikuje od zemlje do zemlje. Ali općenito dostupnost energije iz obnovljivih izvora brzo raste i ova energija je često isplativija od fosilnih goriva. Za više informacija o energetskom miksu u EU, pogledajte kalkulator ekološkog otiska kompanije Volvo Trucks.

Vjerujemo da će do 2030. godine 50% svih Volvo kamiona koji se prodaju u Evropi biti električni, koristeći tehnologiju baterija ili gorivih ćelija.

Iz perspektive industrije, to je razvijanje znanja o tome kako koristiti tehnologiju na najefikasniji način, optimizacijom ruta, potrošnjom energije baterije, rasporedom servisiranja i dostupnosti kamiona. Iz perspektive društva, tranzicija se mora potaknuti putem poticaja i pružanja pomoći da se osigura infrastruktura za punjenje i kapacitet mreže za podršku velikom broju vozila. Glavni faktor je potreba za održivim transportom. Ovo će ostati pokretačka snaga tranzicije u doglednoj budućnosti.

Električna vozila zahtijevaju veliku količinu energije dok se pune. Jedan od načina upravljanja jeste podsticanje korisnika da pune svoja vozila preko noći i da na pametne načine rašire i uravnoteže potražnju kako na velikim mrežama tako i na lokalnim mrežama. Sada se vrše velike investicije, koje su hitno potrebne, u razvoj infrastrukture i stvaranje više stanica za punjenje. U početku će se većina električnih kamiona morati puniti u svojoj kućnoj bazi. U kompaniji Volvo naglašavamo potrebu da vlade uvedu poticaje za postavljanje javnih stanica za punjenje velikog kapaciteta i dovoljno prostora za kamione. 

Pomno pratimo razvoj tehnologija recikliranja i učestvujemo u nekoliko projekata u kojima se baterije električnih vozila (eng. electric vehicle, EV) prenose u druge primjene, kao što je skladištenje u solarnim sistemima, nakon što dostignu limit svog radnog kapaciteta. 

Proizvodi i usluge

Budući da električni kamioni ne proizvode izduvne plinove, oni također mogu vršiti isporuke u zonama nulte emisije. Osim toga, tiši su, što znači da noću mogu raditi u gradovima kada to nije dozvoljeno drugim teškim vozilima. Kao rezultat toga, električni kamioni mogu povećati efikasnost poslovanja. Kamioni mogu biti na putu kada je manje gužvi i brže i lakše dostavljati. Također poboljšavaju produktivnost, jer mogu ostvariti više putovanja u periodima kada ima manje saobraćaja i čak se približiti krajnjoj tački isporuke zbog svog tihog rada.

Već isporučujemo električne kamione za srednje teške terete za distribuciju i sakupljanje otpada. To su Volvo FL Electric i FE Electric u Evropi i Volvo VNR Electric u SAD-u. Tokom 2021. počinjemo prodaju električnih kamiona za teške terete Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, koji će se koristiti za regionalni transport i gradnju u urbanim sredinama u Evropi. 

Posjedujemo napredne alate za simulaciju koji se zasnivaju na našem iskustvu stečenom višegodišnjim korištenjem električnih vozila u komercijalnim operacijama. Brojka za naše kamione za teške terete zasnovana je na regionalnom distributivnom ciklusu vožnje s traktorom Volvo FH 4x2 s prosječnom bruto kombinovanom težinom (eng. gross combination weight, GCW) od 35 tona. Naši kamioni za teške terete mogu imati bruto kombinovanu težinu do 44 tone. 

Kada isporučujemo kamion, pažljivo procjenjujemo rutu s kupcem i izračunavamo gdje će punjenje biti potrebno kako bi se ispunili zahtjevi za transport. Volvo stalno istražuje nove opcije i saradnje u vezi s punjenjem naših vozila.

Prvobitno smo vjerovali da će se većina kamiona puniti u kući kupca preko noći. Kako električna vozila postaju sve češća, pojavit će se i potreba i mogućnost njihovog punjenja na mnogo različitih mjesta, kao što su utovarne stanice, servisne radionice, stajališta za kamione i druga mjesta gdje su kamioni parkirani.

Naši kamioni za teške terete mogu se puniti punjačem za naizmjeničnu struju (naprimjer utičnica) do 43 kW i sistemom za istosmjernu struju (stacionarna stanica za punjenje) kapaciteta od 250 kW.

Ako koristite punjač za naizmjeničnu struju, potrebno je oko 9 sati da se baterije potpuno napune. S punjačem za istosmjernu struju, vrijeme punjenja se smanjuje na otprilike 2 sata. Baterija se može brže puniti do 80% kapaciteta, na isti način kao pametni telefon, jer punjač usporava pred kraj procesa kako bi zaštitio ćelije baterije.

Naši električni kamioni trenutno nude domet do 300 km. Međutim, domet u velikoj mjeri zavisi od vanjskih uslova kao što su vremenske prilike i otpornost na vjetar, zajedno s težinom kamiona i stilom vožnje vozača. Domet i vijek trajanja mogu se produžiti korištenjem ekonomičnih načina vožnje, obučavanjem vozača i pažljivim praćenjem uputstava za punjenje i upravljanje baterijama. Pomno razmatramo okolnosti svakog kupca i izrađujemo moguće rute i strategije punjenja. Kupci mogu koristiti digitalne alate za praćenje i planiranje upotrebe kamiona tako da se obrasci punjenja mogu poboljšati tokom vremena. 

Najbrža metoda je punjenje istosmjernom strujom do 250 kW pri čemu je vrijeme punjenja od ispražnjene baterije do potpuno napunjene baterije oko 2 sata.

Vozač može pratiti stanje napunjenosti na instrument tabli kamiona. Može se pratiti i daljinski putem portala Volvo Connect koji prikazuje lokaciju kamiona i trenutni status punjenja u različitim prikazima. Aplikacija MyTruck kompanije Volvo također ima funkciju praćenja punjenja i niz drugih korisnih funkcija za električne kamione. 

Portal Volvo Connect ima funkciju planiranja rute i dometa koja omogućava korisnicima da planiraju rute i podijele ih s vozačem putem instrument table kamiona. Ovo olakšava izračunavanje dometa i pruža mogućnost većeg broja isporuka na osnovu statusa punjenja. 

Servisni ugovor kompanije Volvo za električne kamione uključuje praćenje baterija kako bi se osiguralo da zadrže svoj kapacitet tokom radnog vijeka. Ugovor također garantira funkcioniranje baterije izvan dvogodišnje garancije na pogonsku liniju koja dolazi s kamionom.

Električni kamioni kompanije Volvo ispunjavaju iste visoke standarde sigurnosti u slučaju sudara kao i naši drugi kamioni i nude iste sigurnosne sisteme kao i dizel modeli. Pored toga, dodani su specifični scenariji sudara za električne kamione kako bi se provjerila sigurnost instalacije baterije i drugih električnih komponenti. Nadalje, uložili smo sve napore da dizajniramo električni sistem od 600 volti u kamionu kako bi bio siguran kada je kamion u upotrebi i tokom servisiranja.

Korisnici obično vrlo brzo nauče kako kamion radi i osjećaju se ugodno s dometom. Ako napunjenost baterije padne na nulu dok se kamion vozi, postoji određeni rezervni energetski kapacitet koji će pomoći vozaču da stigne na sigurno mjesto.

Koristimo litij-ionske baterije. Električni kamioni za teške terete u početku će se nuditi s 5 ili 6 baterija. Svaka baterija ima ukupnu energiju od 90 kWh, što znači ili 450 kWh ili 540 kWh ukupne energije. Svaka baterija teži 505 kg. 

Baterije se sklapaju u našim vlastitim fabrikama kako bismo osigurali da su najvišeg kvaliteta i da su potpuno testirane. Ukupni vijek trajanja može varirati i zavisit će od različitih faktora kao što su količina korištenja, ciklusi vožnje, punjenje itd. Volvo stalno prati baterije i nudi ugovor o servisiranju koji garantira njihovu funkciju.

Volvo istražuje i nudi rješenja za ponovnu proizvodnju, recikliranje i drugi životni vijek u kojima se baterije mogu koristiti u sasvim različite svrhe.

Intervali održavanja su otprilike isti, ali se servisiranje razlikuje od tradicionalnog pogonskog sklopa. Potrošnja rezervnih dijelova zavisi od primjene transporta, regije u kojoj je kamion u pogonu i mnogih drugih faktora. Kamioni su povezani i mogu izvještavati o stanju različitih komponenti, što znači da se servisiranje i održavanje mogu organizirati kako bi se produžio njihov radni učinak.

Svi prodavači koji prodaju električne kamione spremni preuzeti punu odgovornost za tehničke sisteme i funkcije kamiona. Mnoge servisne radionice imaju veliko iskustvo u servisiranju električnih autobusa.

Krivulja performansi električnih kamiona razlikuje se od one kod kamiona s motorima s unutrašnjih sagorijevanjem. Naprimjer, snaga se aktivira čim stavite nogu na papučicu gasa. Činjenica da električni kamioni imaju manje brzina također predstavlja drugačije iskustvo vožnje.

Električni kamioni proizvode manje vibracija i manje buke, što rezultira ugodnom i opuštajućom vožnjom.

Kontaktirajte svog lokalnog distributera kompanije Volvo i kako biste prijavili da ste zainteresirani.

Ekosistem se sastoji od cjelokupne opreme, usluga i ljudi, naprimjer, odgovornih za praćenje i zaštitu funkcije i dometa kamiona i osiguravanje pouzdane isporuke kupca. To uključuje područja kao što su punjenje, planiranje servisa i daljinska dijagnostika za kamion i softverske usluge za optimizaciju ruta i dometa.

Prve potpuno električne kamione isporučili smo kupcima 2018. godine, ali mnogo prije toga smo počeli prodavati hibridne kamione koji rade na kombinaciji električne energije i drugih goriva. Ostali dijelovi Volvo Grupe, posebno Volvo autobusi, imaju veliko iskustvo s električnim vozilima.

Naši električni kamioni dijele platformu s našim drugim pogonskim sklopovima i ispunjavaju iste visoke standarde kvalitete. Obučeno osoblje kompanije Volvo pomoći će kupcima da konfiguriraju svoje kamione kako bi zadovoljili svoje specifične zahtjeve i pružit će stručnu podršku dok je kamion u pogonu. Baterije i sveukupno stanje kamiona se stalno prate kako bi se na vrijeme identificirale sve mjere koje je potrebno poduzeti prilikom sljedeće posjete servisu.

Efikasna rješenja za punjenje su ključ za korištenje električnog kamiona na najefikasniji mogući način. Mi ćemo podržati svoje klijente pružanjem stručnosti, smjernica i cjelovitih rješenja. Više detalja o različitim ponudama predstavit će se 2021. godine.

Punjenje istosmjernom strukom putem CCS2 do 250 kW (600-750 V) i punjenje naizmjeničnom strukom putem tipa 2 do 43 kW.

Poslovanje

Nizak nivo CO2, emisija čestica i buke omogućavaju transport robe u zonama nulte emisije i u trenucima kada se kamioni s tradicionalnim pogonima inače ne mogu koristiti. Ovo može omogućiti veću količinu i brže isporuke u jednoj smjeni. U kombinaciji s nedostatkom izduvnih plinova, to dovodi do boljih radnih uslova za vozače i manje uticaja na životnu sredinu. Osim toga, roba se može isporučiti unutar zgrada. Iskustvo vožnje električnim kamionima je također pozitivnije zbog nižeg nivoa vibracija i bržeg odziva na ubrzanje.

Potpuno električni kamioni idealni su za transport robe u gradovima i oko njih na unaprijed definiranim rutama koje uključuju povratak u matičnu bazu na kraju radnog dana radi punjenja. 

Distribucija, urbana izgradnja i sakupljanje otpada (često za gradske i općinske vlasti) primjeri su segmenata koji su rano usvojili električne kamione. Ali kapacitet kamiona kompanije Volvo za teške terete sada omogućava i transport robe između gradova.

Elektrifikacija, u vidu električnih vozila na baterije i vozila na gorive ćelije, bit će moguća u sve više segmenata. U ovom trenutku, glavni izuzeci su transport na duge relacije, zbog nedostatka infrastrukture za punjenje, i primjene za teške terete u drvnoj, građevinskoj i rudarskoj industriji.

U početku će električni kamioni uključivati veća ulaganja od ekvivalentnih dizel modela. Međutim, nalazimo se u fazi tranzicije između fosilnih goriva i dugoročno održivih transportnih rješenja i očekuje se da će cijena nove tehnologije vremenom padati zbog poboljšane ekonomije obima. 

Naročito velike transportne kompanije počinju osjećati pritisak svojih kupaca i krajnjih potrošača da ponude održiva transportna rješenja. Sve više preduzeća želi smanjiti svoje emisije CO2 i doprinijeti održivijem društvu. Nove poslovne mogućnosti postaju dostupne kompanijama koje žele da budu u mogućnosti transportovati robu na lokacije i u vremenima što nije moguće s kamionima na fosilna goriva. Sve veći broj gradova uvodi zone nulte emisije u kojima su dozvoljena samo električna vozila. Razgovara se i o porezima koji će podržati tranziciju ka CO2 neutralnom društvu.

Sva naša postojeća rješenja plaćanja bit će dostupna za naša električna vozila: gotovinsko plaćanje, lizing i najam. Prilagodit će se potrebama svakog pojedinačnog kupca. 

Električni kamioni Volvo FL i FE za srednje teške terete i sjevernoamerički Volvo VNR dostupni su po narudžbi. Za više informacija kontaktirajte svog lokalnog predstavnika kompanije Volvo Trucks. Naši evropski električni kamioni za teške terete bit će u ponudi od 2021. Ako imate upit o ovim proizvodima, kliknite na ovaj link.

Početak proizvodnje evropskih kamiona za teške terete Volvo FM, FMX i FH planiran je za 2022. Električni kamioni za srednje teške terete Volvo FL i FE i sjevernoamerički Volvo VNR su već u masovnoj proizvodnji. Za više informacija kontaktirajte svog predstavnika kompanije Volvo Trucks. 

Vrijeme povrata u velikoj mjeri zavisi od segmenta i tržišta. Električni kamioni također mogu otvoriti nove poslovne mogućnosti. Njihova ekonomska održivost će se vremenom povećavati s ekonomijom obima i sazrijevanjem različitih segmenata. Naprimjer, poticaji i zakonska regulativa čine upotrebu električnih kamiona za distribuciju u unutrašnjosti grada i sakupljanje otpada mnogo privlačnijom. Niski varijabilni troškovi će dovesti do veće profitabilnosti što se kamion više koristi. Nakon što se visoko početno ulaganje isplati, niski varijabilni troškovi električnih kamiona će imati pozitivan uticaj na profitabilnost.

Profitabilnost u velikoj mjeri zavisi od vrste transporta. Električni kamioni imaju veću početnu cijenu, ali također nude nove mogućnosti za transportne kompanije kako bi poboljšale produktivnost i otvorile nova područja poslovanja. Naprimjer, mogu raditi u vrijeme izvan radnog vremena i efikasnije zadovoljiti potrebe gradskih vlasti i drugih kupaca od svojih konkurenata. Niski varijabilni troškovi će dovesti do veće profitabilnosti što se kamion više koristi. Nakon što se visoko početno ulaganje isplati, električni kamioni imaju niske varijabilne troškove koji također imaju pozitivan uticaj na profitabilnost.

Obratite se svom lokalnom distributeru energije kako biste saznali više o dostupnim opcijama.

Električni kamioni bi se idealno trebali puniti preko noći u vašoj matičnoj bazi kako bi se troškovi energije sveli na minimum. Osim toga, trebali biste pažljivo planirati rute kako biste na najbolji način iskoristili raspoloživi energetski kapacitet. Inače vrijede ista razmatranja kao i za druge tipove kamiona. Trebate voditi računa da je vozilo konfigurirano za posao koji radite i da vozite ekonomično i da postavite plan održavanja kako biste osigurali najbolje moguće performanse i dostupnost.

Električni kamioni Volvo FL i FE za srednje teške terete i sjevernoamerički Volvo VNR dostupni su po narudžbi. Za više informacija kontaktirajte svog lokalnog predstavnika kompanije Volvo Trucks. Naši evropski električni kamioni za teški teret bit će u ponudi od 2021. Za upite u vezi s ovim proizvodima, kliknite na ovaj link.

Većina zemalja EU nudi neku vrstu poticaja za promoviranje korištenja ekološki prihvatljivije tehnologije, kao što su električni kamioni. Za više informacija kontaktirajte svog lokalnog predstavnika kompanije Volvo Trucks u svojoj zemlji. 

Troškovi energije uvelike variraju od zemlje do zemlje. Obično je jeftinije napuniti kamion preko noći i u svojoj bazi. Obratite se svom lokalnom distributeru energije kako biste pronašli najbolje rješenje kako iz finansijske tako i sa stanovišta životne sredine.

Električna vozila na baterije (eng. Battery electric vehicles, BEV) vjerovatno će činiti veliki dio gradskog i regionalnog transporta u budućnosti, zbog svojih finansijskih i ekoloških prednosti. Sa sigurnošću se može reći da će električna mobilnost ostati tu. Ova tehnologija se dobro pokazala u autobusima, automobilima i drugim mašinama. Široko rasprostranjeno gledište u transportnoj industriji jeste da će električni kamioni na baterije i električni kamioni na vodik za veće udaljenosti igrati vitalnu ulogu u tranziciji u budućnost bez fosila.

Da, nastavit ćemo nuditi niz različitih pogonskih sklopova i predložit ćemo najprikladnije rješenje za svakog pojedinačnog kupca i geografsku lokaciju. Isporučit ćemo mješavinu kamiona s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem koji su sve štedljiviji, kamiona na plinski pogon i potpuno električnih kamiona s gorivim ćelijama. 

Naše električne kamione nudimo sa Zlatnim servisnim ugovorima, što znači da će troškovi održavanja biti uključeni u ukupne troškove vlasništva. Pobrinut ćemo se da ukupni trošak vlasništva bude konkurentan.

To zavisi od primjene i specifikacija vozila. Baterije dodaju dodatnu težinu i kako bi se to kompenziralo, EU dozvoljava dodatnu ukupnu težinu do 1 tone. Odluka i implementacija su na svakoj pojedinačnoj zemlji.

Općenito, da bi se moglo napraviti poređenje potrebno je sagledati ukupne troškove vlasništva. Električni kamioni obično nude nove poslovne mogućnosti jer mogu transportovati robu na lokacije i u vremenima kada to nije moguće s kamionima na fosilna goriva. Sve veći broj gradova uvodi zone nulte emisije u kojima su dozvoljena samo električna vozila. Prelazak na električne kamione znači veće početno ulaganje za transportnu kompaniju, praćeno znatno nižim troškovima rada. Pogodnost rješenja mora se analizirati zajedno s lokalnim kupcima. Također, vjerujemo da će početna investicija početi opadati kako se obim povećava, a cijena baterija s vremenom smanjuje. 

Započeli smo proizvodnju Volvo FL Electric i Volvo FE Electric u Evropi 2019. a prodaju Volvo VNR u Sjevernoj Americi krajem 2020. Prodaja evropskih kamiona za teške terete počet će 2021., a masovna proizvodnja će početi 2022. godine. 

Istražite našu ponudu električnih kamiona

Želite li saznati više o prelasku na struju?

Imate li još pitanja?

Vaš lokalni distributer kamiona Volvo Trucks ima odgovor. Svratite, nazovite ih ili ih zamolite da dođu vama.