Kamioni

IT pristup

Veoma je važno precizno znati gdje se kamioni nalaze i šta prevoze putem prenosa podataka u stvarnom vremenu. To je ono što je Ben van Leeuwen iz kompanije Frigolanda ostvario.
Kamion kompanije Frigolanda
Sa voznim parkom koji pokriva cijelo područje Beneluksa, važno je da Frigolanda može pratiti svaki kamion.

Vrlo je važno precizno znati gdje se oni nalaze i šta prevoze putem prenosa podataka u realnom vremenu. A to je upravo ono što Frigolandin Ben van Leeuwen želio i postigao.

Frigolanda je međunarodni pružalac kompletnih logističkih usluga u sektoru zamrznute i rashlađene hrane. Kompanija koja ima osam ekspozitura u Holandiji, Belgiji, Njemačkoj i u Poljskoj posluje na izuzetno konkurentnom tržištu.

„Svako može ponuditi prevoz hladnjačama“, kaže Ben van Leeuwen, rukovodilac projekata u grupi Frigolanda. „Ali šta kada bismo IT organizovali na način da svako u lancu ima pristup istim informacijama? Time bi se stvorila dodatna vrijednost jer bi se u čitav logistički proces mogle unijeti informacije iz realnog vremena. Kupci vaših klijenata bi čitav dan ranije znali šta, kada, gdje i koliko mogu isporučiti, pa bi mogli ranije prodati robu. To je bila moja misija i na tome smo počeli raditi prije pet godina. Volvo Dynafleet ima u tom procesu ključnu ulogu To je ključna karika koja povezuje naše sisteme, osobe zadužene za planiranje, vozače, distributere i vozila.“ 

Kompanija Frigolanda osnovana je 1986. godine, a na početku se bavila samo skladištenjem smrznutih i rashlađenih proizvoda. Godine 2003. pojavila se ideja da bi kompanija uspostavljanjem guste distributivne mreže mogla unaprijediti svoje usluge. Danas Frigolanda vodi računa o organizaciji čitavog lanca snabdijevanja za svoje klijente. Većina robe koja se prevozi dolazi iz vlastitih skladišta kompanije, a osim toga Frigolanda također vrši dodatan pretovar robe za svoje redovne partnere.

Sada smo potpuno prešli na Volvo, jer smatramo da su njihove osnovne vrijednosti usko povezane sa našima.

Njihovi kamioni zatim kroz gustu distributivnu mrežu prevoze robu do veletrgovaca i DC-a. Na području Beneluksa za to se koristi Frigolandin vlastiti vozni park koji se sastoji od 28 kamiona. 

„Našim uslugama očigledno pristupamo na fleksibilniji način. Ali upravo zbog toga što je obezbjeđivanje informacija u realnom vremenu toliko važno za sveobuhvatnu kontrolu troškova, nastojimo zadržati što više procesa u kompaniji. Na kraju krajeva, u kamionu morate imati sve napredniju komunikacijsku tehnologiju kako biste zadržali pregled cijelog procesa.“

Prije pet godina kamioni marke Volvo činili su 50 odsto Frigolandinog voznog parka.

„Sada smo u potpunosti prešli na Volvo jer smatramo da su njihove osnovne vrijednosti blisko povezane s našim. Kompanija Volvo Trucks predstavlja vrijednosti koje se odnose na bezbjednost, održivost i inovacije, koje i mi čvrsto poštujemo. Osim toga kamioni Volvo omogućavaju nam rad bez ikakvih briga. Budući da je to nešto što naši klijenti traže od nas, smatramo da imamo pravo očekivati isto od naših dobavljača. Želimo imati samo jedan broj telefona za naš kompletan transport i sve usluge koje su povezane s njim. Pronašli smo čvrstog partnera za to u svom distributeru vozila Volvo.“ 

Usluga koja se pruža je veoma dalekosežna jer distributer preuzima odgovornost za logistiku čitavog Frigolandinog voznog parka. To uključuje i prikolice, motore za hlađenje i čak druge marke vozila. Dok Frigolanda prati logističke operacije svojih klijenata u realnom vremenu, distributer vozila Volvo koristi Dynafleet kako bi pratio kamione kompanije u realnom vremenu. To znači da distributer odlučuje o tome kada treba izvršiti servis vozila, odnosno kada ga treba pozvati na servis.  

„To se čak i ne mora obaviti u njegovim radionicama“, objašnjava Van Leeuwen.

„Ponekad je jednostavnije izvršiti servis vozila negdje drugdje kada to više odgovara našim planovima. Uska saradnja te vrste očigledno zahtijeva efikasno partnerstvo.“

Jedna od najboljih funkcija sistema Dynafleet je grafika koja vozačima olakšava interpretaciju rezultata.

Dynafleet igra važnu ulogu u poslovnim procesima Frigolande i, prema riječima Van Leuwena, funkcioniše kao veza između sistema kompanije i njenih kamiona. Frigolanda je sada na svim svojim vozilima (uključujući posljednje kamione koji nisu marke Volvo) instalirala Dynafleet. Osim praćenja svih ključnih pokazatelja poslovanja koji su potrebni Frigolandi za nadzor nad radom svojih vozača, Dynafleet se također koristi kao sistem za praćenje vozila putem kojeg se unose sati rada vozača i preuzimaju tahografski podaci. To je nešto što nam omogućava da uštedimo puno vremena. Kompanija ne koristi stalno sve podatke, već u pojedinačnom periodu posvećuje pažnju određenoj oblasti.

„Potrošnja goriva je jedna stvar koju pratimo stalno. Za mene, jedna od najboljih funkcija sistema Dynafleet je grafika u aplikaciji koja vozačima olakšava interpretaciju rezultata. Osim toga koristimo objekte kompanije Volvo za obuku radi dodatne kontrole i kako bismo ispunili zahtjeve u pogledu obuke vozača vezane za zakonski kod 95. To smo čak proširili na sve naše zaposlenike kako bismo podstakli bolje međusobno povjerenje i razumijevanje. Zapravo je u krajnjoj liniji riječ o tome.“ 

 

Frigolanda

Osnovana je 1986. godine. Od tada se razvila u pružaoca kompletnih logističkih usluga pod kontrolisanim temperaturnim režimom s osam ekspozitura u Holandiji, Belgiji, Njemačkoj i u Poljskoj. Ukupan kapacitet skladištenja kompanije iznosi 80.000 paleta. Osim skladištenja i distribucije, Frigolanda pruža i logističke usluge s dodatom vrijednošću širom zemalja Beneluksa. Sve njegove ekspoziture imaju najmanje certifikat IFS. Frigolandina poljska ekspozitura je jedina u Poljskoj s certifikatima BRC i IFS. Frigolanda koristi najnaprednije informacione tehnologije što joj omogućava da klijentima pruži najbolja logistička rješenja u realnom vremenu.

Vlasnici: H. van Leeuwen i R. Teeuwen
Broj zaposlenika: 160, od toga 30 vozača.