Kamioni

Kako mjenjač I-Shift sa dva kvačila pomaže italijanskoj transportnoj kompaniji Sartori da uštedi gorivo na zahtjevnim planinskim rutama

U brdovitim područjima sjeverne Italije porodičnoj transportnoj kompaniji Sartori Trasporti trebaju vozila koja istovremeno imaju visoke performanse i nisku potrošnju goriva. Uz Volvo FH s mjenjačem I-Shift sa dva kvačila možda su pronašli savršeno rješenje.
Osnivač kompanije Sartori Trasporti, Giorgio (lijevo), sa kćerkom Cristianom, sinom Enricom (desno) i Cristianinim mužem, Federicom.

Kada je Giorgio Sartori, starješina tvrtke Sartori prije pedeset godina pokrenuo posao sa trokolicom, bilo je to iz čiste ljubavi prema kamionima. Uskoro je uspostavio kontakte sa kompanijama kojima je bila potrebna pomoć u prevozu dijelova motora i kože, i od tada jača saradnju s najprestižnijim italijanskim i međunarodnim robnim markama luksuzne kožne robe.

Giorgio danas vodi kompaniju zajedno sa svojim sinom, Enricom, koji vodi vozni park, održavanje i logistiku, te sa svojom kćerkom Cristianom, koja se bavi planiranjem i administracijom. Cristianin muž, Federico, također je uključen u poslovanje kompanije pa članovi porodice mnogo vremena provode u njenom sjedištu u Arzignanu.

„Mislim da je porodični posao velika prednost, posebno ako ste jedinstveni kao mi. Naravno, ima i „težih” trenutaka, međutim napredujemo bez prevelikih poteškoća”, kaže Giorgio Sartori.

Kompanija Sartori Trasporti se od svog osnivanja snažno usmjerila na kvalitet, preciznost i tačnost i već je rano počela upotrebljavati vozila kompanije Volvo Trucks za svoje isporuke. Njihov vozni park danas se sastoji od 29 kamiona, od čega 16 čine kamioni Volvo.

Budući da često putujemo planinskim rutama, potrebna su nam vozila koja nude dobre performanse, ali i malu potrošnju goriva.

Svakog dana od 6 do 8 sati ujutro, i na kraju dana, kamioni se poredaju na ulaznoj kapiji kompanije Sartori radi utovara i istovara. To je impresivan skup kamiona- viljuškara koji podsjeća na let kolibrija, koji se kreću od skladišta do platformi poluprikolica koje čekaju. Sin Enrico nadgleda tu osjetljivu fazu utovara i istovara kamiona zajedno sa svojim bratićem Federicom.

„Naša vozila utovaruju se u zoru, jer moraju krenuti rano kako bi u najkraćem vremenu prešla udaljenosti te zadovoljila zahtjeve u skladištima naših klijenata. Imamo i vozače koji putuju samo noću: kreću navečer i stižu na svoja odredišta ujutro.”

Kao i njegov otac, Enrico voli kamione i strastan je ljubitelj tehnoloških rješenja. S velikim interesom prati sve inovacije koje predlaže kompanija Volvo Trucks i veoma je zadovoljan svojom najnovijom kupovinom dva kamiona Volvo FH sa mjenjačem I-Shift sa dva kvačila, koji su se pokazali savršenim za svoje rute u Toskani. 

 

„Za mene performanse predstavljaju 50% zarade vozila. Međutim, taj aspekt povezan je i sa potrošnjom goriva koja mora biti dosljedna. Budući da često putujemo planinskim rutama, potrebna su nam vozila koja nude dobre performanse, ali i malu potrošnju goriva. Zahvaljujući najnovijem mjenjaču sa dva kvačila, procjenjujemo da ćemo, u poređenju sa prethodnom verzijom, potrošnju goriva smanjiti za 3%!”

To u stvarnosti znači da kamioni sa dva kvačila, koji godišnje prelaze 150.000 km, kompaniji Sartori Trasporti na kraju godine omogućuju uštedu dizelskog goriva u vrijednosti od 2.500 eura. Međutim, to koristi njihovom poslovanju i na druge načine. 

 

„Nakon samo šest mjeseci procjenjujemo da ćemo imati dodatne uštede u cijelom voznom parku, uz malo povećanje prosječne brzine i manje trošenje guma, a sve to zahvaljujući stabilnom obrtnom momentu motora. Trenutno testiramo gume s kojima možemo prelaziti i 400.000 km”, kaže Enrico.

Poslovanje porodice Sartori trenutno je u procvatu, ali situacija nije uvijek bila lagana, posebno tokom finansijske krize koja je zahvatila Italiju prije nekoliko godina. Nasreću, porodica je imala vlastita skladišta i nije morala plaćati nikakav najam, pa je zajedno sa klijentima uspješno prebrodila taj težak period.

„Uzevši u obzir činjenicu da su naše finansijske poteškoće bile vezane za njihove, zajednički smo radili na tome. Veza koju smo imali sa nekima od njih zaista je dugotrajna jer su počeli sarađivati još s mojim ocem. To je aktiviralo virtuelni krug i osnovnu ideju o međusobnoj pomoći”, objašnjava Cristiana Sartori.

Danas se finansijska kriza čini dalekom i ova porodična kompanija ima sve elemente koji su potrebni za daljnji rast. Obitelj Sartori već ulaže u budućnost izgradnjom novog sjedišta u blizini Arzignana u kojem će se smjestiti spojena tvrtka Sartori Trasporti i Velo Trans SRL, koja je u njihovom 51-postotnom vlasništvu.

„Spajanjem naša dva preduzeća u jednu poslovnu organizaciju na više od 10.000 kvadratnih metara olakšaće nam posao, optimizovati prostor i resurse i ponovno poboljšati usluge koje pružamo. Preseljenje planiramo tokom sljedećeg proljeća”, sa zadovoljstvom kaže Giorgio Sartori.

SARTORI TRASPORTI SRL

Osnovana: 1966.
Vlasnik: Giorgio Sartori. Porodica Sartori također posjeduje 51 % transportne kompanije Velo Trans SRL.
Sjedište: Arzignano, Vicenza.
Broj zaposlenih i kamiona: 36 (uključujući vozače).
Zadaci: Transport robe za treće strane, posebno svih vrsta kože, hemijskih proizvoda, tekstila i mašina. Kompanija ima certifikat UNI EN ISO 9001:2008 od 1996. godine.
Broj kamiona Volvo: 16.
Karakteristike: Svi tegljači Volvo najnovije generacije imaju kabine sa mjenjačem I-Shift sa dva kvačila, kabine sa dvostrukim ležajevima i naprednim specifikacijama (Volvo dinamičko upravljanje, sistem podrške za držanje trake, kočioni sistem za hitne slučajeve).
Potrošnja goriva: 35 l/100 km na putovanjima po Toskani odnosno 28 l/100 km na putovanjima u Campaniju.
Tržište: Sartori Trasporti radi u Italiji i u prvenstveno prevozi robu između provincije Vicenza, gdje se nalazi njeno sjedište, i Toskane, gdje isporučuje robu klijentima. Budući da kompanija isporučuje i hemikalije za pripremu kože u različite fabrike, prikolice skoro nikada nisu prazne.