Kamioni

Punjenje gorivom na najvišem nivou

Punjenje aviona gorivom zahtijeva posebna vozila. Na ruskim aerodromima, gdje oprema mora raditi i po dubokom snijegu i na temperaturama nižim od -50 stepeni, to zahtijeva najnovija inženjerska rješenja.
Airbus A380 na pisti.
Najčešće narudžbe kompanije Aviatechnology odnose se na samostalne cisterne za punjenje goriva kao što su one koje se mogu susresti ovdje, na najvećem ruskom aerodromu, Domadjedovo.

Ono što naš način proizvodnje čini posebnim je to što izrađujemo proizvode koji ne samo da zadovoljavaju međunarodne standarde, nego i neke strože zahtjeve koji se primjenjuju u našoj djelatnosti u Rusiji“, kaže Sergej Aronov, tehnički direktor kompanije za proizvodnju karoserija ZAO NPO Aviatechnology, čije cisterne za punjenje gorivom rade na aerodromima širom Rusije i svijeta.

Aviatechnology, proizvođač specijalnih vozila, pojavio se na tržištu u pravo vrijeme, kada je kolabirao Sovjetski savez, a veći broj stranih avioprevoznika počeo je sa letovima u Rusiju ili preko nje, a svima njima bila je potrebna vrhunska podrška na zemlji. Kompanija je inače koristila šasije ruskih proizvođača kamiona, ali su uskoro shvatili da oni ne nude kompletne tehničke mogućnosti koje su potrebne za cjelogodišnji rad. Kompanija je zatim razgovarala sa nekoliko evropskih proizvođača prije nego što je izabrala Volvo Trucks kao novog proizvođača karoserija.

Servisiram 50 – 60 aviona mjesečno. Ne može svako vozilo savladati takav teret bez problema, ali Volvo može.

Saradnja se sada odvija već deset godina i odlikuje se visokim nivoom kooperativnosti u pogledu pronalaženja tehničkih rješenja.

„Tokom prve godine saradnje proizveli smo cisterne za punjenje goriva za moskovske aerodrome Šeremetjevo i Domadjedovo. Ako danas razmotrimo odluku o izboru koju smo donijeli prije deset godina, naš zajednički napor bez sumnje je dao pozitivan rezultat. Svaka cisterna koja radi na punjenju goriva, a za koju smo proizveli šasiju na bazi kamiona Volvo Trucks, još uvijek radi na svakom od tih aerodroma“, kaže Sergej Aronov.

„Tokom prve godine saradnje proizveli smo cisterne za punjenje goriva za moskovske aerodrome Šeremetjevo i Domadjedovo. Ako danas razmotrimo odluku o izboru koju smo donijeli prije deset godina, naš zajednički napor bez sumnje je dao pozitivan rezultat. Svaka cisterna koja radi na punjenju goriva, a za koju smo proizveli šasiju na bazi kamiona Volvo Trucks, još uvijek radi na svakom od tih aerodroma“, kaže Sergej Aronov.

Tokom posljednjih nekoliko godina primjećuje se kako je tržište prošlo kroz proces konsolidacije i na njemu je trenutno ostalo osam proizvođača cisterni za punjenje gorivom u Evropskoj uniji i samo dva u Rusiji.

„Klijenti više ne kupuju naokolo kao što su nekada to radili kako bi pronašli proizvođača s najnižim proizvodnim troškovima. Sada traže visok kvalitet po razumnoj cijeni. Zato su prestali raditi s posrednicima i odlaze direktno kod proizvođača specijalnih vozila i opreme“, objašnjava.

Tu Aviatechnology ima prednost jer pokriva kompletan ciklus, od izrade nacrta i proizvodnje cijelog vozila, do testiranja i isporuke klijentu. Također usko sarađuju sa proizvođačima šasija i klijentima koji koriste njihova vozila. Naprimjer, fleksibilnost proizvođača šasije od ključne je važnosti zbog strogih tehničkih zahtjeva i mogućnosti integracije nadkonstrukcije i šasije, posebno u smislu funkcija bezbjednosti.

Također je važno da vozila koja isporučuje Aviatechnology imaju operativnu i visokokvalitetnu podršku za krajnjeg operatera. „Nema veće odgovornosti od punjenja aviona, upravo uz krilo. Tu se veliko povjerenje ukazuje dokazanim i testiranim markama kao što su AO Shell & Aerofuels koji rade s našim cisternama za punjenje na aerodromu Domadjedovo. I oni vjeruju nama“, kaže Sergej Aronov.

Sve cisterne za punjenje aviona gorivom koje smo proizveli na osnovi šasije Volvo Trucks još uvijek rade na svim aerodromima.“

Za AO Shell & Aerofuels, njihova kupovina dviju cisterni za punjenje gorivom u 2008. godini na šasiji Volvo Trucks za rad na najvećem ruskom aerodromu, Domadjedovo, bila je prva prilika za upoznavanje kompanije sa ovom stranom markom. Danas sve cisterne za punjenje te kompanije rade na Volvovoj šasiji i pune kerozinom na desetine aviona iz Evrope, Azije i Amerike. Pune se poslovni avioni, kao i širokotrupni avioni, uključujući Boeing 787 Dreamliner.

Shellov vozač i operater, Andrej Popov, dobio je jedan od prva dva Volvo FM-a na Domadjedovu 2008. godine i ne bi ih mijenjao ni za šta osim za novu verziju istog vozila.

Kao i njegove kolege, Andrej redovno pohađa kurseve za osposobljavanje specijalizovanih vozača koje organizuje Volvo Trucks, a mora i polagati ispite da bi dobio licencu za rad s prilagođenom opremom. Kod rada na aerodromu glavni prioriteti su bezbjednost i kvalitet.

„Tokom smjene od 12 sati, kerozinom treba napuniti 3 – 4 aviona. Radim 16 smjena mjesečno. To znači da u prosjeku svakog mjeseca opskrbim 50 do 60 aviona. Ne može svako vozilo savladati takav teret bez problema, ali Volvo može. Činjenice govore same za sebe“, kaže on.