Bila je to jednostavna jednačina: svaki kilogram uštede na težini kamiona dobitak je u pogledu korisne nosivosti, a svaki dodatni kilogram korisne nosivosti doprinosi zdravijim konačnim rezultatima. „Sa druge strane, kamion koji vozi prazan ili je neefikasan, znači bacanje novca“, kaže Peter Conway.
Prije nekoliko godina kompanija za koju radi odlučila je da promijeni svoje poslovanje. Tokom svog poslovanja, kompanija Arclid uglavnom je imala jednog klijenta, svoju matičnu kompaniju u porodičnom vlasništvu, Bathgate Group, čiji kamioni prevoze pijesak iz vlastite šljunčare (Bathgate Silica Sand) u pokrajini Cheshire u sjeverozapadnom dijelu Engleske u različita mjesta širom Ujedinjenog Kraljevstva. Međutim, samo jedan klijent značio je da su se kamioni ponekad vraćali prazni.
„Pronalaženje više klijenata bilo je ključno za povećanje profitabilnosti, ali da bismo uspjeli, morali smo se bolje prilagoditi potrebama tržišta i postati svjesni imidža svog brenda“, objašnjava Peter Conway.
On i njegove kolege bili su vrlo svjesni toga da sve veći broj kompanija zahtijeva tačne isporuke i nosivost. Kompanija Arclid zato je morala prvo da uloži sredstva u vrhunska vozila koja odražavaju vrhunski imidž brenda kao kompanije koja može isporučiti robu klijentima tačno na vrijeme i uz maksimalnu efikasnost.
Za nas je ključno da možemo izraditi specifikacije vozila koje ugovaramo za Arclid Transport za razliku od izbora šasija koje stižu sa proizvodne linije.
Nakon što je prisustvovao prezentaciji novog modela Volvo FH u Göteborgu u Švedskoj 2012. godine, Peter Conway bio je uvjeren da je pronašao pravo vozilo za poslovanje kompanije Arclid. Ključnu razliku koju je nudio Volvo činili su lakša šasija, nivo udobnosti vozača i bezbjednost u kabinama Volvo, kao i motor visokih performansi i ekonomična potrošnja goriva.
Od tada otprilike 90 % svih novih vozila su vozila kompanije Volvo. Peter Conway sam izrađuje specifikacije vozila i usko sarađuje sa lokalnim distributerom vozila Volvo, Thomasom Hardiejem. Za razliku od uobičajenog postupka u toj djelatnosti, u radionicama Thomasa Hardieja Arclidovi kamioni servisiraju se noću, čime se osiguravaju minimalni prekidi u radu. U stalnom su kontaktu i usko su povezani u pogledu planiranja servisa, a dok su kamioni na servisu, vozači dobijaju zamjenska vozila.
„Za nas je ključno da možemo izraditi specifikacije vozila koje ugovaramo za Arclid Transport za razliku od izbora šasija koje su na zalihama sa proizvodne linije“, objašnjava Peter. „Čini nam se da je sva dodatna težina protiv nas u pogledu onoga što pokušavamo da ostvarimo u svom poslovanju. Budući da većina naših vozila prevozi po dvije ture dnevno, ušteda od 100 kg po vozilu za nas svaki dan znači dobitak od 200 kg korisne nosivosti po vozilu. Sa voznim parkom od 33 vozila tokom perioda od 12 mjeseci, to je velika razlika.“
Danas Arclidovi kamioni rijetko voze prazni. Kompanija je uspjela da pronađe nove klijente za koje preuzimaju prevoze rasutog tereta između isporuka za kompaniju Bathgate Group.
Volvo kontroliše i potvrđuje specifikacije, a sve što nam je potrebno već je instalirano u vozilo koje nabavljamo.
Peter Conway neizmjerno je ponosan na promjene kojima je svjedočio u voznom parku i poslovanju kompanije. Budući da je i sam karijeru započeo kao vozač kamiona, smatra da je važno pronaći vrijeme i izaći na cestu kako bi ostao u toku sa najnovijim modelima i tehnološkim rješenjima. Međutim, ulaganje u najbolju dostupnu tehnologiju samo je jedna strana medalje, a on zna da velik utjecaj imaju i dobri vozači. Pri svakoj isporuci novog kamiona Volvo, instruktor Thomasa Hardieja dolazi na Arclidovu lokaciju i nakon analize tehnike vozača pruža savjet za poboljšanje bezbjednosti i ekonomične potrošnje goriva.
„Želimo biti vrhunski, zato je važno da i naša vozila i naše osoblje odražavaju ugled kompanije u smislu profesionalnog odnosa i kvalitetne usluge za naše korisnike. Naša strategija nije da budemo najjeftiniji na cesti, već želimo ponuditi apsolutno najbolji omjer cijene i vrijednosti koju klijenti dobijaju za svoj novac. Zato kod nas radi tim visokoprofesionalnih vozača, a mi redovno ulažemo sredstva u njihovo osposobljavanje.“
Arclid Transport neprestano se trudi da dodatno poboljša korisnu nosivost i mnogobrojnim unapređenjima (dodavanjem novih članova svom voznom parku u obliku tri nova kamiona Volvo FH) uspio je da „skine“ dodatnih 280 kg. Jedna od vidljivijih promjena bila je dodavanje lake srednje osovine kompanije Volvo (u Ujedinjenom Kraljevstvu vozila koja prevoze terete teže od 40 tona moraju imati tri osovine). Da bi se smanjio utjecaj na korisnu nosivost, Arclid Transport je već ranije opremio svoje Volvo kamione lakom srednjom osovinom drugog proizvođača koja je bila oko 400 kg lakša od standardne upravljane vodeće osovine.
Međutim, nova laka srednja osovina kompanije Volvo Trucks lakša je još za skoro 50 kg. To ne samo da dodatno povećava korisnu nosivost, već i skraćuje vrijeme isporuke, jer se sada kamion može isporučiti direktno iz pogona kompanije Volvo Trucks, a ne preko drugog dobavljača.
„Budući da većina naših vozila obavlja po dvije isporuke dnevno, praktički dobijamo tonu korisne nosivosti u poređenju sa korištenjem standardne upravljane vodeće osovine“, kaže Peter Conway i dodaje: „Rješenje lake srednje osovine kompanije Volvo Trucks zapravo je idealno za nas jer znači da više nema dugih rokova isporuke, a sve u vezi s garancijom, dijelovima, dostupnošću itd. odvija se pod okriljem kompanije Volvo. Sada mislim da Volvo kontroliše i potvrđuje specifikacije, a sve što je nama potrebno već je instalirano u vozilo koje nabavljamo.“
HISTORIJA: Kompanija je osnovana 1972. godine kao nezavisna podružnica u okviru kompanije Bathgate Group. Arclid je nekada radio ekskluzivno za druge jedinice u okviru grupacije, ali je u posljednjih nekoliko godina počeo raditi i za vanjske klijente. Danas Arclid 50% svojih zadataka obavlja unutar grupacije.
USLUGE: Transport suhog rasutog materijala, uglavnom pijeska iz šljunčare Bathgate Group u pokrajini Cheshire u Ujedinjenom Kraljevstvu. Drugi tereti su cement, glina, dolomit, fosfat i sol.