Kamioni

Usavršavanje aerodinamike – umijeće postizanja ravnoteže

Aerodinamička poboljšanja na novom modelu Volvo FH bila su ključni faktor pri pružanju pomoći kupcima da dodatno poboljšaju svoju profitabilnost.
Joakim Sällberg
Joakim Sällberg, viši projektant u kompaniji Volvo Trucks vjeruje da moramo posmatrati cijeli kamion, a ne koncentrisati samo na određeno područje.

Najnovija verzija modela Volvo FH predstavljena je 2013. godine. Veći, bezbjedniji, pa čak i bolji po ergonomskim karakteristikama od svog prethodnika, novi kamion visoko postavlja letvicu u sektoru prevoza. U novoj verziji učinjene su izmjene i na aerodinamici kamiona. Budući da je Volvo FH specifično projektovan za duge relacije i uglavnom se vozi brzinom od 70 km/h i više, to unaprjeđenje aerodinamike donosi mu mnoštvo prednosti.

Dodatno usavršavanje kamiona koji je već imao dobar renome bio je izazov za Joakima Sällberga i njegove kolege u kompaniji Volvo Trucks u Göteborgu. „Uprkos tome što je kabina jedan kvadratni metar veća, uspjeli smo poboljšati aerodinamiku. Najvažnija je ravnoteža kamiona. Pri unošenju izmjena moramo gledati cijeli kamion i ne smijemo se previše fokusirati samo na određeno područje ili komponentu. To uvijek predstavlja kombinaciju različitih faktora.”

Na najnovijem modelu Volvo FH promjene su izvršene na nekoliko područja, ali su najradikalnije i poboljšane funkcije krivulje ubrzanja na prednjoj strani kamiona. One nude mogućnost efikasnije potrošnje goriva, jer značajno smanjuju otpor zraka na vozilu. Takva ciljana prilagođavanja aerodinamike igraju ključnu ulogu u djelatnosti gdje se tonaža po kilometru mjeri u smislu finansijskog profita.

Promijenjeni deflektori zraka, područje luka točka, spojler na braniku i zavjesice za blato također doprinose boljim performansama modela Volvo FH na većim brzinama. Osim toga, tim je uspio stvoriti jedan kubni metar unutrašnjeg prostora bez negativnog utjecaja na aerodinamiku kamiona. Prema Joakimu Sällbergu, sve izmjene na kamionu predstavljaju umijeće postizanja ravnoteže. 

„Bez obzira na to da li je riječ o prednjem dijelu, podvozju kamiona i prikolici ili zadnjem kraju, svi dijelovi utječu jedan na drugog u pogledu aerodinamike. U fazi projektovanja upotrebljavamo mjerenje prianjanja i poravnanja (gap and flush) za određivanje uklapanja i poravnatosti površina. Na primjer, prilikom razvoja krivulja ubrzanja na najnovijem modelu Volvo FH kod promjene projekta morali smo uzeti u obzir kako će se nečistoća širiti po kamionu. Pronalaženje rješenja uključivalo je rad na cijelom vozilu.”

Postupak projektovanja modernog kamiona napredan je i kompleksan, pa ipak Joakim Sällberg sebe opisuje kao „projektanta sa olovkom i papirom” koji surađuje u fluidnoj strukturi od oko 15–20 ljudi uključenih u različite faze različitih projekata.

Bez obzira na to da li je riječ o prednjem dijelu, podvozju kamiona i prikolici ili zadnjem kraju, svi dijelovi utječu jedan na drugog u pogledu aerodinamike.

„Potrebe kupaca na prvom su i najvažnijem mjestu pri unošenju tih aerodinamičkih poboljšanja. To je uvijek tako, bez obzira na čemu radimo. Važno nam je da naši kupci mogu rasti zajedno sa projektom i da kamioni budu dugovječni na cesti. Svaka kvaliteta projekta koju primjenjujemo uvijek uključuje osnovne vrijednosti kompanije Volvo. Ona je u centru svega što radimo.”

Joakim Sällberg

Funkcija: Viši projektant
Starost: 40
Staž u kompaniji Volvo: 10