Komandna tabla kamiona u suštini je mjesto gdje se susreću vozilo i vozač. Tu to dvoje najčešće međusobno djeluje, a njen dizajn je najvažniji za iskustvo vozača. Trebala bi omogućiti vozaču da radi što bezbjednije i efikasnije osiguravanjem da informacije budu nadohvat ruke, a funkcije jednostavne za upravljanje.
Prvi korak u ponovnom projektovanju najnovije komandne table kamiona Volvo bio je utvrđivanje koji se ključni elementi najčešće koriste. Nakon širokog istraživanja, koje je obuhvatilo ankete i razgovore sa vozačima kamiona, projektni tim bio je iznenađen nekim rezultatima.
„Saznali smo da su neki mjerači na komandnoj tabli tamo samo zbog tradicije, a niko nikada nije postavio u pitanje njihovu potrebu“, kaže Carin Larsson, viša stručnjakinja za interakciju u odjeljenju za projektovanje proizvoda u diviziji za tehnološka rješenja za kamione grupe Volvo. „Međutim, to je jedna od ključnih stvari u projektnom poslu. Stalno morate preispitivati stvari i granice, jer samo tako možete stvoriti nešto bolje.“
Zato su mnogi mali mjerači uklonjeni i zamijenjeni digitalnim prikazom. Zatim su dva glavna mjerača – brzine i broja obrtaja, koji su tradicionalno bili jedan pored drugog, spojeni u jedan centralizovan prikaz. Rezultat su čišća i jednostavnija komandna tabla i jedinstven izgled.
„Prostor je veoma bitan, jer pruža mirnoću i jasnoću“, kaže Larsson. „Ponekad na komandnoj tabli može biti toliko različitih svjetala i prikaza da izgleda kao božićna jelka. Za vozača postaje veoma neuredna i ometa ga. Međutim, pojednostavljivanjem izgleda, može postati veoma funkcionalna.“
Isti pristup primijenjen je i na ostatak komandne table koja je dobila velike i jasno označene upravljačke elemente raspoređene tako da pronalaženje svake funkcije bude jednostavno. Cilj je osigurati da vozači ostanu koncentrisani na cestu i da ne moraju tražiti mjerače ili upravljačke elemente. Važno je i da cijelo okruženje u kabini radi kao jedinstvena cjelina, jer će ga vozač tako i shvatiti.
Jasno je da je tačka ljudske interakcije centralni element u projektovanju koje vrše Carin Larsson i tim u odjeljenju za tehnološka rješenja za kamione u grupi Volvo. „Kao projektanti za interakciju, uključeni smo u proces projektovanja od samog početka da bi se obezbijedilo da iza razmještanja funkcija stoje zdrav razum i logika“, dodaje Carin Larsson. „U nekim kompanijama prvo se projektuje oprema, a zatim se onda predaje timu za interakciju koji je zatim mora prilagoditi. To dovodi do loše interakcije proizvoda i ugrožavanja funkcionalnosti.“
Kao projektant, morate sve preispitivati. Tek u tom slučaju možete stvoriti nešto drugačije i bolje.
Osim praktičnosti i funkcionalnosti, jednostavna komandna tabla također poboljšava tipičnu skandinavsku minimalističku estetiku kamiona, o čemu projektanti također intenzivno razmišljaju. U idealnom slučaju unutrašnjost kabine treba biti toliko jednostavna i prepoznatljiva da vozač zna da vozi kamion Volvo čim sjedne za upravljač.
„Volvo je vrhunski brend, pa projekt to mora i odražavati. Povratne informacije koje dobijamo od klijenata su da mogu osjetiti kvalitet čim uđu u kabinu – a pritom komandna tabla šalje važnu poruku.“
Funkcija: viša stručnjakinja za interakciju u odjeljenju za projektovanje proizvoda u kompaniji Volvo Trucks
Starost: 45.
Staž u kompaniji Volvo: 11.
Radno mjesto: projektni studio za Evropu u odjeljenju za tehnološka rješenja za kamione u grupi Volvo u Göteborgu u Švedskoj.