Prema timu za istraživanje nesreća kompanije Volvo Trucks, do 90% svih nesreća u kojima učestvuju kamioni uključuje ljudski faktor poput umora, sanjivosti ili nepažnje. Pri noćnoj vožnji odraz i odsjaj od svjetala na komandnoj tabli može predstavljati neželjen faktor ometanja. Kod vozača na dugim relacijama može doprinijeti umaranju i privući pažnju kada bi vozač trebao biti potpuno fokusiran na cestu ispred sebe.
„Ljudsko oko veoma je osjetljivo na svjetlo, pa čak i kada je vozač potpuno fokusiran na cestu, svjetla na komandnoj tabli mogu ga ometati, jer ih on vidi u perifernom vidnom polju“, objašnjava Jonas Nordquist, direktor odjeljenja za funkcije proizvoda u kompaniji Volvo Trucks.
Jednim pritiskom dugmeta vozači mogu aktivirati noćni režim vožnje, koji je sada standardna funkcija na svim modelima Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX širom svijeta.
Noćnim režimom rada želimo olakšati vozačima da ostanu budni i fokusirani. To je veoma brz i lak način uklanjanja smetnji i poboljšanja vidljivosti.
Noćni režim odmah isključuje sva nepotrebna svjetla na komandnoj tabli osim brzinomjera i brojača okretaja. Osvjetljenje svih drugih prekidača i komandi također se smanjuje na najnižu postavku, ali svi sistemi bezbjednosti i upozorenja vozača i dalje rade.
Rezultat su manji odbljesak sa komandne table i manje odraza na vjetrobranskom staklu, pa se vozači mogu lakše fokusirati na cestu. To najbolje odgovara vozačima na dugim relacijama koji voze noću te prilikom kretanja unazad i manevrisanja u teškim vremenskim uslovima ili kompleksnim okruženjima, na primjer pri prikopčavanju ili otkopčavanju prikolice, jer se odrazi neće vidjeti u bočnim ogledalima i retrovizorima.
„Noćnim režimom rada želimo olakšati vozačima da ostanu budni i fokusirani“, kaže Carl Johan Almqvist, direktor za bezbjednost u kompaniji Volvo Trucks. „To je veoma brz i lagan način uklanjanja ometanja i poboljšanja vidljivosti.“
Noćni režim je samo jedna od mnogih funkcija bezbjednosti koje je razvio Volvo Trucks u svojim stalnim nastojanjima da poboljša bezbjednost i radne uslove za vozače.
„Ne postoji jedno rješenje koje će nam omogućiti da ispunimo svoju viziju o nultoj stopi nesreća, zato u oblasti prometne bezbjednosti radimo na više fronti“, kaže Carl Johan Almqvist. „Stalno istražujemo različite tehnologije i rješenja te sarađujemo sa tijelima nadležnim za transport, urbanistima, državnim službama, istraživačkim institutima i univerzitetima. Noćni režim može predstavljati mali doprinos poboljšanju bezbjednosti u saobraćaju, ali svi naši napori zajedno mogu učiniti veliku razliku.“