Sada je 5.45 ujutro, a Göran Sanfridsson već radi. Iako je glavni izvršni direktor porodične kompanije, voli biti uključen u praktičan posao i ne libi se pomoći kod utovara, istovara kamiona ili mehaničarskih radova.
„Moja braća i ja odrasli smo na selu, okruženi kamionima i vozačima. Kao dječak sanjao sam da ću voziti kamion i uvijek sam gnjavio oca da me povede sa sobom dok je razvozio mlijeko u selu. Već tada sam rano ustajao“, sjeća se Göran sa smiješkom.
Otac, Alf Sanfridsson, bio je sin poljoprivrednika koji je morao pronaći način da preživi kada je njegov brat preuzeo očevu farmu. U isto vrijeme je mljekara pod nazivom Gäsene otvorila novu liniju za distribuciju i bio im je potreban neko za jutarnju isporuku mlijeka. Alf je odlučio postati dostavljač mlijeka i kupio je svoj prvi kamion Volvo. Uskoro je dobio zadatak da popodne prevozi šljunak, a vremenom se broj klijenata i povećao. Alf, koji je bio zadovoljan svojim kamionom Volvo, mogao je naručivati sve više i više vozila i zapošljavati sve veći broj radnika. Tokom godina njegov se posao razvio sa velikim klijentima kao što su Herrljunga Cider, poznata robna marka švedskog proizvođača jabukovače, pa se iz male seoske transportne kompanije pretvorio u modernu uslužnu kompaniju koja je opsluživala cijelu zemlju.
Alfova tri sina rano su se upoznala s poslovanjem i bilo je prirodno da će jednog dana preuzeti očev posao. Kada je otišao u penziju 2006. godine, već su nekoliko godina radili za kompaniju, pa su u tom trenutku međusobno podijelili posao kako ne bi smetali jedan drugome. Najstariji sin, Göran, je glavni izvršni direktor, Mats vodi kompaniju za stočnu hranu, Ljungs foder, a najmlađi brat, Torbjörn, je voditelj transporta. Otac Alf sretno je penzionisan, ali je uvijek na raspolaganju ako im treba dobar savjet.
Otac je sjajno razvio kompaniju zajedno sa svojim klijentima i brine se za odnose sa njima. Isto važi i za odnose sa zaposlenicima i kompanijom Volvo Trucks. Tata je uvijek smatrao da ostaješ kod istog prevoznika ako on dobro brine o tebi. To je jedna od najvažnijih lekcija koju smo braća i ja naučili od njega“, kaže Göran.
Privlačenje i zadržavanje talentovanih radnika bilo je u centru uspjeha kompanije Sanfridssons. Pouzdana vozila i snažan naglasak na bezbjednosti u saobraćaju bili su važni dijelovi slagalice kod zadržavanja i radnika i klijenata.
„Ima onih koji misle da su članovi naše porodice „Volvo lojalisti“, ali za nas je to pitanje rada kamiona bez nepotrebnih popravaka. Oni su naš alat i tokom godina svojim kamionima Volvo prešli smo mnogo milja – a i naši vozači vrlo su zadovoljni. Dakle, nikad nismo imali razloga da promijenimo dobavljača“, objašnjava Göran.
Briga o vozačima značila je da nekoliko radnika radi za kompaniju veći dio svog profesionalnog života. Svante Alexandersson je vozač koji je tu najduže – 34 godine. On je vozio i prvi Volvo FH kompanije kada je taj model uveden 1993. godine i još uvijek se sjeća šta su on i drugi vozači u to vrijeme mislili o tome.
Kao dječak sanjao sam da ću voziti kamion i uvijek sam gnjavio oca da me povede sa sobom.
„Alf Sanfridsson rekao mi je da ću dobiti novi kamion. Kada je isporučen Volvo FH, to je bila potpuna novost, a budući da smo mi u početku bili među rijetkima koji su ga imali, privukli smo veliku pažnju; sve glave okretale su se kada smo ga vozili! Taj kamion imao sam dvanaest godina, sve dok nije pronašao neki drugi život“, kaže on.
Od tada je Svante vozio još dvije generacije kamiona Volvo FH i mogao je iz prve ruke pratiti razvoj događaja. Uvjeren je da su zračni ovjes i uvođenje mjenjača I-Shift spasili njegovo tijelo od propadanja, a elektronsko upravljanje pokazalo se kao velika pomoć kod transporta prikolica, kao i vožnje unazad i istovara tokom isporuka. Posebno je zadovoljan najnovijim kamionom Volvo FH16 550.
„Razvoj modela Volvo FH bio je fantastičan. Volan u njegovom najnovijem kamionu ima potpuno novu mogućnost podešavanja, kao i sjedišta. Sistem grijanja radi bez problema, krovni prozor omogućava kvalitetno osvjetljenje, a veći razmak od vjetrobranskog stakla pušta više zraka u kabinu, pa se bolje osjećam dok vozim. Što se tiče ležaja, on je najbolji do sada u kabini modela Volvo FH“, kaže on i dodaje:
„Kompanija Sanfridssons brine o svojim ljudima. Nikad nije bilo nikakve sumnje da mi vozači moramo imati najbolju opremu, naprimjer razumne pakete udobnosti u kabini. To je nešto što zaposleni cijene.“
I Svante i Göran također su zadovoljni motorima Volvo. Sada već dvije godine voze na sintetički dizel, HVO. Uz pomoć tog obnovljivog goriva kompanija Sanfridssons uspjela je smanjiti svoj utjecaj na klimu, a Göran pažljivo prati razvoj novih, održivih pogonskih sistema za budući transport. Porodica Sanfridsson, čiji članovi su odrasli na selu, među šumama i poljima, uvijek je bila veoma osjetljiva na ekološka pitanja. Prirodno je i očigledno da bi trebali iskoristiti prednost, zadržati resurse i obučiti svoje vozače u pogledu efikasne potrošnje goriva.
O kamionima kompanije također se dobro brinu i često se voze i do 1,2 miliona kilometara prije prodaje. Neki od njih su od tada otputovali sve do Afrike. Prije nekoliko godina Alf je slučajno naišao na svoj stari kamion Volvo FH tokom posjete Zambiji. Do tada je prošao ukupno 3,4 miliona kilometara, a afrički vozač i dva radnika koja su mu pomagala sa teretom bili su veoma ponosni na svoj kamion koji je još uvijek nosio logotip Herrljunga Cider.
Razvoj modela Volvo FH bio je fantastičan.
„Rekli su mi da kamion savršeno radi i da mu od dolaska nije trebalo ništa više od normalnog servisa. Mislimo da je fascinantno da su naši kamioni Volvo FH uspjeli proživjeti toliko vremena u nekom drugom dijelu svijeta“, kaže Göran Sanfridsson.
Osnovana: 1961
Vlasnici: Göran, Mats i Torbjörn Sanfridsson.
Broj kamiona: 37, od toga su 32 kamiona Volvo.
Broj zaposlenih: 58, od čega je 50 vozača.
Glavni tereti: pića, plastične cijevi, beton, drvo, kamen, začini.
Vrijeme zadržavanja (kamiona): 8–10 godina.
Veliki klijenti: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset i drugi.
Prvi Volvo FH: kupljen 1993. godine. Prodan 2006. godine.
Certifikat bezbjednosti na cesti: od 2015.