Gust saobraćaj, pješaci, biciklisti, uske ulice i uski prostori – to su samo neke od prepreka sa kojima se moraju boriti vozači kamiona koji rade u urbanim područjima. Međutim, snižavanjem kabine, Volvo FE Low Entry Cab (LEC) nudi bolju vidljivost, ergonomiju i udobnost vozača.
„Na gradskim ulicama vozač neprestano mora motriti okolinu kamiona i uspostavljati kontakt očima sa ranjivim učesnicima u saobraćaju kao što su pješaci i biciklisti“, kaže Anders Edenholm, direktor segmenta distribucije u kompaniji Volvo Trucks. „Snižavanjem položaja vozača i smanjenjem broja skrivenih uglova možemo značajno poboljšati ukupnu vidljivost i približiti vozača drugim korisnicima ceste.“
Kabina sa niskim ulazom također omogućava nizak ulazak pa vozači brzo i jednostavno ulaze i izlaze iz nje. Ažurirani Volvo FE LEC također sadrži funkciju dodatnog naginjanja koja snižava ulazak za devet cm, što omogućava vozačima da zakorače u kabinu veoma slično kao u putnički autobus.
„Neki vozači, naprimjer oni koji rade u gradskoj distribuciji, popeće se u kabinu i izaći iz nje do 50 puta dnevno, što predstavlja velik napor za njihova koljena, zglobove i leđa“, objašnjava Johan Jarlengrip, stručnjak za funkcije u okruženju vozača. „Niska ulazna stepenica uklonit će taj napor, ali, budući da je to uobičajeni uzrok napuštanja ove profesije, pomoći će i u privlačenju i zadržavanju dobrih vozača.”
Prvi Volvo FE LEC predstavljen je 2009. godine kao prilagođena verzija kamiona za sakupljanje otpada u Londonu. Međutim, pokazao se toliko popularnim da je uskoro postao standardna ponuda. Nova ažurirana verzija uključuje dodatne funkcije koje još poboljšavaju njegove prednosti.
Uključuju dodatni prozor na putničkoj strani i vrata koja se otvaraju pod uglom od 90 stepeni. Zadržao je centričnu komandnu tablu projektovanu tako da poboljšava ergonomiju vozača postavljanjem često korištenih komandi nadohvat ruke. Dostupan je i sa nizom različitih opcija i prilagodbi kojima se dodatno poboljšavaju bezbjednost, radni učinak, produktivnost i utjecaj na okoliš.
Okruženje vozača
Unutrašnjost kabine ergonomski je projektovana, a sve komande koje se često koriste nadohvat su ruke. Niska ulazna stepenica, otvaranje vrata pod uglom od 90 stepeni i funkcija dodatnog naginjanja značajno će smanjiti naprezanje koljena, leđa i ruku vozača, jer im omogućava da jednostavno zakorače u kabinu i iz nje umjesto da se penju.
Produktivnost
Volvo FE LEC prima do četiri osobe, a niska ulazna stepenica štedi vrijeme vozača. Uz motor od 350 KS, Volvo FE LEC nudi fleksibilnost, agilnost i kratke cikluse distribucije. Dostupan je i sa mjenjačem I-Shift koji je posebno prilagođen radu u područjima distribucije ili građevinarstva.
Vidljivost
Niži položaj vožnje približava vozače neposrednom okruženju, što im omogućava bolju kompletnu vidljivost i vidljivost na blizinu. Dodatni prozori u vratima vozača i iza B-stuba također poboljšavaju direktan pregled uglova koji su inače sakriveni.
Održivost
Volvo FE LEC CNG ima pogon na komprimovani prirodni plin, a može smanjiti emisiju ugljika do 70 procenata sa pogonom na bioplin. Volvo također nudi alternativne pogonske sisteme za vožnju u područjima gdje je ograničena upotreba vozila na dizel pogon.
Sigurnost
Osim bolje vidljivosti, Volvo FE LEC također je opremljen funkcijama aktivne bezbjednosti kao što je kočioni sistem za hitne slučajeve. To bi moglo dodatno smanjiti opasnost od nesreća sa ranjivim korisnicima ceste ili drugim vozilima. Kabina također uključuje dodatna ojačanja kojima se poboljšava zaštita vozača, a u standardnoj izvedbi ima FUP (prednju zaštitu od podlijetanja).
Radni učinak
Volvo FE LEC dostupan je sa nizom usluga telematike i povezanosti koje mogu pomoći u praćenju kamiona, preventivnom održavanju i servisiranju. Bolja vidljivost također će smanjiti vjerovatnost sudara u uskim prostorima.