Projektovan za bezbjednost

Novo, ažurirano Volvo dinamičko upravljanje postavljeno je tako da dodatno poveća bezbjednost i udobnost vozača, a istovremeno daje vozačima bolju kontrolu i veću stabilnost te smanjuje povrede na radu. Dobro došli u Volvo dinamičko upravljanje 2.0.
VDS ilustracije

Volvo dinamičko upravljanje osmišljeno je za pružanje savršene preciznosti i smanjenje naprezanja tokom upravljanja.

Volvo dinamičko upravljanje

Volvo dinamičko upravljanje osmišljeno je za pružanje savršene preciznosti i smanjenje naprezanja tokom upravljanja. Volvo dinamičko upravljanje kombinacija je klasičnog hidrauličnog servoupravljača sa elektronski regulisanim elektromotorom montiranim na upravljački mehanizam.

Kamera
Kamera prati oznake traka na cesti od oko 5 do 50 m ispred vozila. Kada se sistem pomoći za vožnju unutar trake uključi, a kamion se previše približi oznaci trake, kamion se vraća u traku.

Upravljačka jedinica
Informacije o kretanju kamiona, naprimjer brzina i položaj oznaka trake, obrađuju se kako bi se slali zahtjevi u funkciju Volvo dinamičko upravljanje.

Kontrola ličnih postavki
Putem kontrole volana i sistema za informacije i zabavu vozač može podesiti preference upravljanja vozilom.

ESC i senzor skretanja sa pravca
Senzor skretanja sa pravca mjeri brzinu okretanja kamiona i registruje ako počne proklizavati. Volvo dinamičko upravljanje prikuplja te informacije radi aktiviranja upravljanja u suprotnom pravcu. Aktivira se elektronski program stabilnosti (ESP) i usporava vozilo.

Vanjski senzori
Volvo dinamičko upravljanje se ponaša u skladu sa informacijama koje dobija od različitih senzora raspoređenih po cijelom kamionu.

Potpora za vožnju unutar trake

Kamera prati oznake traka na cesti od oko 5 do 50 m ispred vozila. Ako je kamion na putu da izađe iz svoje trake, sistem pomoći za vožnju unutar trake podržava vozača kratkim korektivnim upravljanjem kojim se vozilo vraća u traku.

POMOĆ ZA VOŽNJU UNUTAR TRAKE
Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za vožnju unutar trake namijenjeno je zaustavljanju kamiona pri proklizavanju izvan trake. Pruža laganu intervenciju u pogledu upravljanja ili impuls putem volana kojim se vozač upozorava kada kamion proklizi preko oznake trake. 

Umor i nepažnja mogu izazvati skretanje vozila u pogrešnu traku, što može izazvati nesreće sa prevrtanjem ili ozbiljne sudare vozila.

Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za vožnju unutar trake sada uključuje i korektivno upravljanje. Ako je kamion na putu da izađe iz svoje trake, sistem podržava vozača kratkim korektivnim upravljanjem kojim se vozilo vraća u traku. Intervencija je neznatna, što omogućava da je vozač jednostavno promijeni kada vrati volan da bi izbjegao neki predmet ili napravio neki drugi manevar. Dok je intervencija u toku, na komandnoj tabli se pojavljuje ikona. 

Kad kamion dostigne brzinu od 55 km/h, a funkcija pomoći za vožnju unutar trake može pratiti njegov položaj na cesti, sistem se uključuje i na komandnoj tabli pojavljuje se bijela ikona. 

Ako kamion počne izlaziti iz svoje trake, sistem podržava vozača kratkim korektivnim upravljanjem kojim se vozilo vraća u traku. Na komandnoj tabli se pojavljuje zelena ikona koja pokazuje da je u toku intervencija.

„Mi mislimo da taj sistem može spasiti živote. Izlazak iz trake može se dogoditi u trenutku.“

Carl Johan Almqvist,

Direktor odjeljenja za bezbjednost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks

Carl Johan Almqvist, direktor odjeljenja za bezbjednost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks, tu tehnologiju smatra prekretnicom. 

„Mi mislimo da taj sistem može spasiti živote. Izlazak iz trake može se dogoditi u trenutku. Sekunda nepažnje i kamion može skrenuti u drugu traku ili u vozila iz suprotnog pravca. Pomoć za vožnju unutar trake osmišljena je kao intuitivna i nenametljiva, a istovremeno je i apsolutno kritična.“

Od 2007. godine kompanija Volvo Trucks nudi pomoć za vožnju unutar trake koja prati položaj kamiona na cesti i šalje upozorenje kad se kamion previše približi rubu svoje trake. U okviru pomoći za vožnju unutar trake zvučno upozorenje na izlazak iz trake zamijenjeno je nenametljivom vibracijom u volanu i ikonom na komandnoj tabli kako bi se vozači upozorili da se približavaju rubu svoje vozne trake.

Pomoć za održavanje stabilnosti

Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za stabilnost smanjuje rizik od proklizavanja na klizavim cestama i može pomoći u sprečavanju nesreća u kojima su ugroženi životi.

POMOĆ ZA ODRŽAVANJE STABILNOSTI
Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za stabilnost smanjuje rizik od proklizavanja na klizavim cestama i može pomoći u sprečavanju nesreća u kojima su ugroženi životi.

Gubitak kontrole nad vozilom na skliskim cestama nešto je što svaki vozač želi izbjeći. Kad kamion počne proklizavati, važno je brzo i lagano upravljanje u suprotnom smjeru da bi se vozilo vratilo na pravi smjer i da bi se zadržala kontrola. Međutim, teški uslovi na cesti mogu iznenaditi čak i najbolje vozače. Cesta može biti ledena, pokrivena vodom, mokrim lišćem ili pijeskom ili zbog drugih razloga može doći do slabog trenja. 

Kamion bez tereta

Vožnja bez tereta također može povećati sklonost kamiona proklizavanju.

Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za kontrolu stabilnosti pomaže vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom vođenjem okretnog momenta kad kamion počne proklizavati. Također pomaže elektronskom programu za kontrolu stabilnosti da se brže aktivira.

Nakon što sistem otkrije da kamion počinje proklizavati, funkcija pomoći za kontrolu stabilnosti trenutno reaguje i počinje sa suprotnim upravljanjem na isti način kao što bi profesionalni vozač učinio da bi izbjegao proklizavanje. Sistem je posebno koristan kod vožnje na uzbrdici po cestama sa niskim trenjem ili kod skretanja.

Kamion u skretanju

Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za kontrolu stabilnosti posebno je korisno kod vožnje na uzbrdici po cestama sa niskim trenjem ili kod skretanja.

„Proklizavanje nije nešto što vozač na cesti ikada želi iskusiti. Ovaj sistem kod vraćanja na pravac vožnje reaguje brzinom munje.“

Gustav Neander,

Voditelj projekta za Volvo dinamičko upravljanje u kompaniji Volvo Trucks

VDS na cesti

Podrazumijevana postavka kompanije Volvo Trucks zasniva se na preferencijalnim postavkama vozača koji upotrebljavaju Volvo dinamičko upravljanje na terenu, ali je vozač može i podesiti.

Gustav Neander, voditelj projekta za funkciju Volvo dinamičkog upravljanja u kompaniji Volvo Trucks, smatra da pomoć za kontrolu stabilnosti čini veliku razliku kod vožnje u skliskim uslovima. 

„Proklizavanje nije nešto što vozač na cesti ikada želi iskusiti. Nedavno sam vratio kamion iz sjeverne Švedske u sjedište kompanije Volvo Trucks u Geteburgu kroz snijeg, led i kišu. Putem smo vidjeli nekoliko kamiona koji su se otklizali sa ceste. Ovaj sistem reaguje brzinom munje, vraća kamion u suprotnom smjeru i sprječava takve vrste nezgoda sa proklizavanjem. Znatno olakšava vožnju po snijegu, mokroj površini ili šljunku“, kaže Gustav Neander.

VDS postavke

Pomoću nove funkcije ličnih postavki vozači mogu izabrati pretprogramirane postavke ili prilagoditi preferencije upravljanja pomoću četiri varijable (Straight, Cornering, Damping i Return) da bi se postigla savršena reakcija kod upravljanja.

LIČNE POSTAVKE
Pomoću nove funkcije ličnih postavki, omogućava vozačima da potpuno prilagode upravljanje na kamionu Volvo opremljenom Volvo dinamičkim upravljanjem. Sistem omogućava vozaču da izabere pretprogramirane postavke ili da prilagodi preferencije upravljanja pomoću četiri varijable (Straight, Cornering, Damping and Return) da bi se postigla savršena reakcija kod upravljanja.

Podrazumijevana postavka
Pruža uravnotežen osjećaj. Podrazumijevana postavka kompanije Volvo Trucks zasniva se na preferencijalnim postavkama vozača koji upotrebljavaju Volvo dinamičko upravljanje na terenu.

Light
Pruža lagano upravljanje sa dobrim odazivom.

Responsive
Pruža rigidnije upravljanje sa sportskim osjećajem. 

Stable
Pruža čvrsto upravljanje sa dobrim odazivom. 

Custom
Izbornik CUSTOM Volvo dinamičkog upravljanja omogućava vozačima da potpuno prilagode upravljanje. Podešavanje postavke STRAIGHT omogućava vozaču laganije ili čvršće upravljanje. Podešavanje varijable CORNERING može olakšati ili učvrstiti upravljanje pri skretanju i okretanju. DAMPING kontroliše tečnost osjećaja pri upravljanju. RETURN kontroliše brzinu povratka volana kod manevriranja na malim brzinama. 

Dodatna postavka olakšava vožnju kamiona po pravcu kalibracijom ugla za vožnju pravo naprijed. To je korisno prilikom dugih vožnji u jakom vjetru ili na cestama sa nagibom.

Related News

I-Shift sa brzinama puzanja – ultimativna snaga za teške zadatke

Kretanje iz mirovanja i istovremena vuča masivnih 325 tona? To omogućava jedinstveni mjenjač I–Shift kompanije Volvo Trucks sa tehnologijom brzina puzanja....

Prednosti Volvo dinamičkog upravljanja za vozače

Savršena stabilnost na velikim brzinama, potpuna kontrola na malim brzinama, te značajno manji pritisak na mišiće i zglobove. Od svog uvođenja 2013. godine, revolucionarno Volvo dinamičko upravljanje (VDS) iz temelja je promijenilo ponašanje mnogih....

Veća udobnost sa dvostrukim akumulatorom

Novi sistem kompanije Volvo Trucks sa dvostrukim akumulatorima može osigurati dovoljno snage za sve funkcije u kabini i sigurno pokretanje sljedećeg jutra....