Kamioni

25 načina na koje Volvo FH čuva bezbjednost na cestama

Bezbjednost je duboko upisana u genima kompanije Volvo Trucks. To je jednostavno ono čime se bavimo; stvaranje funkcija i rješenja koja doprinose bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju. Naša je vizija da nijedan kamion Volvo ne učestvuje u nesreći. Evo 25 načina na koje Volvo Trucks čini ceste bezbjednijima.


25: Povezana bezbjednost
Pomoću funkcije Povezana bezbjednost vozila Volvo mogu međusobno razmjenjivati informacije. To je važan ključ veće bezbjednosti na cestama. Vozila mogu dijeliti informacije o situaciji u saobraćaju, što će smanjiti opasnost od nesreća. Funkcijom Povezana bezbjednost Volvo otvara vrata budućnosti.  


24: Volvo dinamičko upravljanje sa podrškom za vožnju unutar trake
Ako se kamion slučajno približi oznakama trake, Volvo dinamičko upravljanje sa podrškom za vožnju unutar trake interveniše i pomaže vozaču da ga vrati na putanju unutar trake. Sistem također upozorava vozača blagom vibracijom volana. Sistem radi na brzinama većim od 55 km/h.


23: Sistem za upozoravanje vozača na budnost
Sistem za upozoravanje vozača na budnost prati ponašanje vozača. Ako ponašanje odstupa od uobičajenog i ukazuje na umor, sistem upozorava vozača signalom i porukom na ekranu, te mu savjetuje da napravi pauzu.


22: Elektronski program stabilnosti

Elektronski program stabilnosti kompanije Volvo Trucks smanjuje rizik od otklizavanja i prevrtanja. Ako se pojavi rizična situacija, sistem pomaže smanjivanjem snage motora i kočenjem na svim točkovima, kao i odvojenim usporavanjem kamiona i prikolice. 


21: Manji nivo buke
Volvo FH projektovan je aerodinamično – ima prigušivače i izolaciju koji ga čine kamionom sa niskim nivoom buke. To smanjuje stres vozača koji može ostati koncentrisan na vožnju.  


20: Kočioni sistem za hitne slučajeve
Kočioni sistem za hitne slučajeve pomoću kamere i radara stalno prati predmete ispred kamiona. Ako se kamion previše približi vozilu ispred sebe, aktivira se kočioni sistem za hitne slučajeve koji upozorava vozača. Prema potrebi sistem aktivira kočnice da bi se izbjegao sudar.  


19: Proširene kočnice
Proširene kočnice sistem su za sprječavanje poprečnog otklizavanja. Proširena kočnica djeluje impulsnim kočenjem prikolice kojim se kompozicija rasteže. Radi na brzinama do 50 km/h. 


18: Volvo dinamičko upravljanje sa ličnim postavkama
Volvo dinamičko upravljanje sa ličnim postavkama omogućava vozaču da izabere jednu od četiri prethodno definisane postavke koje određuju lakoću ili težinu upravljanja, što vozačima daje mogućnost da se prilagode različitim uslovima na cesti i preferencama. Vozači također mogu prema svojim željama tačno podesiti otpor volana za udobno, opušteno i bezbjedno iskustvo vožnje.


17: Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za održavanje stabilnosti
Volvo dinamičko upravljanje sa pomoći za održavanje stabilnosti pomaže u smanjivanju opasnosti od proklizavanja. Ako se otkriju i najmanje tendencije proklizavanja, sistem interveniše i pomaže vozaču da pažljivo usmjeri vozilo u suprotnom smjeru da bi se stabilizovalo. 


16: Vidjeti i biti viđen
Vidjeti i biti viđen globalna je inicijativa kompanije Volvo Trucks za poboljšanje bezbjednosti u interakciji između pješaka, biciklista i vozača kamiona. Različitim aktivnostima kompanija Volvo Trucks želi povećati svijest u saobraćaju; vidjeti i biti viđen. 


15: Vidljivost
Ograničena vidljivost može biti velika bezbjednosna opasnost za sve vozače i druge učesnike u saobraćaju. Kabine kamiona Volvo projektovane su tako da pružaju maksimalnu vidljivost sa funkcijama kao što su veliki prozori i retrovizori. 


14: Krovni izlaz za slučaj opasnosti
Krovni izlaz za slučaj opasnosti koji je ugrađen u svaki Volvo FH može se upotrijebiti ako su vrata kabine blokirana. Krovni izlaz za slučaj opasnosti također služi kao panoramski prozor i pušta više svjetla u kabinu. 


13: Kabina koja apsorbuje energiju
Ako se kamion prevrne ili doživi frontalni sudar, ojačana kabina prenosi energiju prema nazad. To znači da održava vrlo važan prostor za preživljavanje vozača u kabini.  


12: Sistem prednje zaštite od podlijetanja
Razlika u visini između automobila i kamiona uvijek je bila problem za bezbjednost u saobraćaju. Da bi se smanjile teške povrede ako dođe do frontalnog sudara između automobila i kamiona, kompanija Volvo Trucks razvila je sistem prednje zaštite od podlijetanja za kamione. U slučaju sudara zona deformacije na kamionu povlači se za 200 mm. Na taj način i vozač i putnici u automobilu imaju veću stopu preživljavanja.  


11: Automatska regulacija razmaka
Automatska regulacija razmaka pomaže vam u održavanju bezbjednog razmaka od vozila ispred sebe. Upozorava vas i na prepoznate opasnosti ispred kamiona i aktivira kočnicu za hitne slučajeve ako se previše približite. 


10: Podrška za vožnju unutar trake
Napuštanje trake čest je uzrok mnogih teških saobraćajnih nesreća. Podrška za vožnju unutar trake kamerom prati oznake na cesti, a sistem upozorava vozača ako ih slučajno pređe.


9: Strogo ispitivanje kvaliteta
Tokom razvoja kamiona Volvo FH obavlja se strogo ispitivanje kvaliteta. Ovdje, na poligonu za testiranje Hällered u Švedskoj, Volvo Trucks obavlja različita testiranja.  


8: Uspostavljanje svijesti
Za kompaniju Volvo Trucks važno je uspostavljanje svijesti o bezbjednosti. U Nizozemskoj su, naprimjer, distributeri za prikaz upotrijebili bezbjednosne kamione kompanije Volvo. Kamione su upotrijebili za informisanje klijenata o svom sistemu bezbjednosti koji nudi kompanija Volvo Trucks, a obuhvaća elektronski program stabilnosti, podršku za vožnju unutar trake, sistem za upozoravanje vozača na budnost, sistem za bezbjednu promjenu putanje kretanja i automatsku regulaciju razmaka. 


7: Stani – pogledaj lijevo i desno – mahni
Budući da su djeca najranjivije osobe u saobraćaju, 2015. godine kompanija Volvo Trucks predstavila je kampanju Stani – pogledaj lijevo i desno – mahni. Cilj te kampanje je povećanje znanja djece o opasnostima kojima su svakodnevno izložena u saobraćaju.


6: Tim za istraživanje nesreća

Jeste li znali da Volvo Trucks ima vlastiti tim za istraživanje nesreća?
Tim za istraživanje nesreća proučio je i analizirao više od 1.700 nesreća u kojima su učestvovali kamioni od 1969. godine. Ispituju različite varijable sudara. Informacije su dragocjene za buduća istraživanja i razvoj novih rješenja vezanih uz bezbjednost.  


5: Ispitivanje sudara
Kompanija Volvo Trucks provela je hiljade simulacija i oko 100 pravih testova na sudar. Testovi su pomogli da inženjeri kompanije Volvo Trucks razviju jednu od najbezbjednijih kabina kamiona u svijetu. 


4: Zračni jastuk
Godine 1995. kompanija Volvo Trucks postala je prvi proizvođač teških kamiona u svijetu koji je uveo zračni jastuk za vozača. Svrha zračnog jastuka je zaštita vozača od sila kod frontalnog sudara. 


3: Sigurnosni pojas
Upotreba sigurnosnog pojasa jednostavan je način da održite bezbjednost ako dođe do nesreće. Sigurnosni pojas uveden je u vozila kompanije Volvo Trucks 1970. godine. 


2: Švedski test na sudar sa barijerom
Test sa barijerom. Test zaštite od prevrtanja. Test proklizavanja. Test udarca u glavu. Švedski test na sudar za kabine strog je, ali osigurava da će se tokom razvoja najbezbjednijeg mogućeg kamiona Volvo FH provesti svi potrebni koraci. Čak se testira i aparat za kafu da bi se osiguralo da vas u kabini u slučaju nesreće ništa neće povrijediti. 


1: Konstrukcija kabine
Svaka kabina i kabina za spavanje kamiona Volvo Trucks proizvedena je od čelika visoke čvrstoće (HSS). To kabinama Volvo pruža najviši odnos snage u odnosu na težinu u ovoj djelatnosti. Pomaže nam i da postanemo jedini proizvođač koji zadovoljava ili premašuje standarde švedskog testa na sudar.