„Ja živim sa Volvom – u dobru i u zlu!“, riječi su koje se izgovaraju uz šarmantan osmijeh. Knut Vebostad, direktor kompanije Vebostad Transport AS, zaista voli svojih šest kamiona Volvo FH. Kada je krenuo na put od vozača do osnivanja vlastite kompanije, izbor nije bio težak. „Uvijek je to bio Volvo, od prvog dana.“
Knut Vebostad započeo je svoje putovanje u transportnu djelatnost u sjevernim predjelima Norveške, u Borkenesu. „Kada odrastate u ovom području, ceste u vašim mislima nisu ledene ili zavojite. Jednostavno naučite staviti lance za snijeg kada je to potrebno. Ustvari sam se u početku više bojao autocesta oko Osla.“
Vebostad Transport specijalizovan je za prevoz asfalta i šljunka. Mnogo teških tereta koji stavljaju Volvo FH na probu. Međutim, spašavaju vas karakteristike kamiona.
„Podizanje tandemske osovine jednostavno je nešto što morate imati kada radite na prevozima za građevinsku industriju. Tokom vožnje sa praznim kamionom štedimo od 10 do 12 posto goriva. I smanjujemo trošenje guma“, kaže Knut Vebostad.
Mjenjač I-Shift sa brzinama za sporu vožnju također pomaže da postignete više snage i bolje performanse u situacijama kada je potrebna stabilna mala brzina.
“ A Volvo dinamičko upravljanje – to je nešto jedinstveno. Potpuno nov osjećaj“, govori Knut Vebostad.
A ako ceste na kopnu u Norveškoj nisu dovoljan izazov, Vebostad Transport također radi na Svalbardu, jednom od najsjevernijih naseljenih mjesta na svijetu. Tokom ljeta Vebostad ima jedan Volvo FH koji radi na prevozu građevinskog materijala na ostrvima arhipelaga u Arktičkom oceanu.
„Kamion ukrcavamo na teretni brod. Zatim nekoliko dana kasnije avionom stižemo na odredište, kaže Knut Vebostad.
To je Volvo FH 540 iz 2013. godine. Zovemo ga svojim „čeličnim traktorom“. To je bio prvi kamion koji smo kupili za kompaniju.“
Vruća klima u pustinjama Saudijske Arabije suprotna je krajnost klimatskih ekstrema. Međutim, Volvo FH i tamo jednako dobro obavlja posao. Sharbatly Fruit u gradu Džedi trguje svježim voćem i povrćem u tom regionu već više od 60 godina. Kompanija vodi dobro organizovan logistički lanac kojim se osigurava hlađenje proizvoda tokom cijelog prevoza.
„Voće ustvari nikada ni ne osjeti toplu klimu Saudijske Arabije. Osim kada se isporuči na tržnicu“, kaže Hashim M Sharbatly, zamjenik glavnog direktora u kompaniji Sharbatly Fruit.
Da se taj čvrsti logistički lanac ne bi prekinuo, kamion mora biti pouzdan. Za prevoz iz Džede u Dammam Volvo FH mora preći cijelo kraljevstvo – kroz veliku pustinju.
„Tamo i nazad – to je više od 2 800 kilometara“, kaže vozač Reynaldo Garcia.
Pustinje mogu biti nemilosrdne kada temperature dostignu više od 50 stepeni Celzijusa i nastupe pješčane oluje koje zaista stavljaju kamion na probu. Međutim, Volvo FH sjajno to izdržava.
„Ima primjera da kamioni prelaze milion kilometara bez zamjene dijelova. To uključuje kvačilo i kočnice. Dakle, kvalitetom smo zadovoljni“, kaže Daanie Zeyman koji vodi radionicu za kamione kompanije Sharbatly.
A jednako velika kao kapacitet kamiona Volvo FH da obavi svoj posao širom svijeta je i zahvalnost korisnika prema kamionu.
„Kamion uvijek može postati bolji. Međutim, ja ne sumnjam u to da je Volvo FH najbolji kamion koji je trenutno dostupan. Mi vozimo najbolji kamion!“, kaže Knut Vebostad.
„Udoban je. Vrlo brz i vrlo jak. Mogu reći da je to najsavršeniji kamion na svijetu“, kaže Reynaldo Garcia.