Kamioni

Veća udobnost sa dvostrukim akumulatorom

Novi sistem kompanije Volvo Trucks sa dvostrukim akumulatorima može osigurati dovoljno snage za sve funkcije u kabini i sigurno pokretanje sljedećeg jutra.
Potrošnja električne energije u kabini
Hladnjaci, grijači, uređaji za hlađenje, medijski sistemi, mobiteli, prenosni računari i tableti samo su neki od današnjih uređaja koji se upotrebljavaju u kabini i mogu brzo isprazniti akumulator i dovesti do zastoja.

Iako je primarna funkcija akumulatora u kamionu pokretanje motora, zahtjevi za potrošnjom energije stalno se povećavaju. Hladnjaci, grijači, uređaji za hlađenje, medijski sistemi i, u posljednje vrijeme, mobiteli, laptopi i tableti, bitni su za današnje vozače na dugim relacijama. Oni, međutim, troše i puno energije, čime se akumulator može brzo isprazniti i izazvati zastoje u radu. 

Novi sistem kompanije Volvo Trucks sa dvostrukim akumulatorima razvijen je da bi se riješio taj nedostatak. Sastoji se od dva odvojena kompleta akumulatora: jednog, koji služi samo za pokretanje motora, i drugog za svu ostalu opremu u kabini. Time se osigurava da će uvijek biti dovoljno energije za pokretanje motora, a istovremeno je omogućena visoka potrošnja energije u ostalim dijelovima kamiona.

U akumulatorima za boravak u kabini koristi se tehnologiju gela koja, u poređenju sa klasičnim olovno-kiselinskim akumulatorima, može izdržati značajno veći broj ciklusa. „Kada potpuno ispraznite standardni akumulator, gubite oko pet posto njegovog kapaciteta“, kaže Hans Westerlind. „Međutim, akumulator sa gelom namijenjen je pražnjenju. Zapravo može izdržati do 200 ciklusa potpunih pražnjenja i još uvijek raditi kapacitetom od 95%.“

Sistem dvostrukih akumulatora najprikladniji je za primjenu u prevozima na dugim relacijama, gdje vozači obično imaju veće zahtjeve za električnom energijom. Međutim, može biti koristan i u gradskoj distribuciji. „Ako vozite na kratke udaljenosti sa čestim zaustavljanjima, svakodnevno potpuno punjenje standardnog akumulatora može biti otežano“, objašnjava Samuel Nerdal. „Međutim, budući da baterije sa gelom mogu apsorbovati energiju mnogo brže, bolje se i pune u tim uslovima vožnje.“

Više ciklusa punjenja
Standardni akumulatori oštećuju se kada se isprazne na manje od 50%, a kod potpunog pražnjenja (0%) mogu izgubiti oko pet posto kapaciteta. Ako se to dogodi nekoliko puta, akumulator će se morati uskoro zamijeniti. Sa druge strane, akumulatori podnose potpuna pražnjenja i mogu zadržati kapacitet tokom više od 10–15 puta više ciklusa u poređenju sa standardnima.

Veća udobnost u kabini
Za vozače dvostruki sistem akumulatora znači da mogu uživati u potpunoj udobnosti i praktičnosti električne opreme u kabini bez brige da će ugroziti mogućnost pokretanja kamiona. Naprimjer, mogu uživati u mirnom snu uz parkirni grijač koji je uključen cijelu noć i usred noći se ne moraju buditi i pokretati motor kako bi napunili akumulatore.

Ušteda goriva i zaštita okoliša
Za mnoge vozače rješenje za regulisanje snage akumulatora je da motor jednostavno puste da radi preko noći. Time se troši oko tri litre goriva po satu. Uzevši u obzir koliko dugo se kamion obično zaustavlja preko noći i broj noći na putu, to ubrzo postaje velika količina goriva i visok trošak samo zbog grijanja kabine, a da i ne spominjemo nepotrebne emisije ugljika.

Manje neplaniranih zaustavljanja
Kada se standardne baterije isprazne, prva funkcija koja se gubi je sposobnost pokretanja motora. Međutim, kod sistema sa dvostrukim akumulatorima, to je posljednja funkcija koja će nestati. Umjesto toga, prvo će se postepeno gasiti pomoćni uređaji, što će, u kombinaciji sa kritičnim upozorenjima za vozača, predstavljati dovoljno upozorenje prije ugrožavanja sposobnosti pokretanja. Time se značajno smanjuje opasnost od prekida rada zbog pražnjenja akumulatora.

Obezbjeđivanje pokretanja u hladnim uslovima
Niske temperature znatno smanjuju kapacitet akumulatora, a potpuno prazan akumulator zamrznuće se na -5 °C (u poređenju sa potpuno punim akumulatorom koji može izdržati temperature do -70 °C). Sistem dvostrukih akumulatora, sa odvojenim akumulatorima za pokretanje motora, održava mogućnost pokretanja čak i u izuzetno hladnim uslovima.

Brže punjenje
Akumulatori sa gelom ne samo da se pune tokom više ciklusa, nego se pune do 50% brže od klasičnih. To je velika prednost u kamionima sa čestim ciklusima zaustavljanja i kretanja koji ne omogućavaju potpuno punjenje akumulatora.