Kamioni

Lakši izbor rješenja za ekonomičnu potrošnju goriva

Novo zakonodavstvo Evropske unije o potrošnji goriva i emisiji CO2 stupiće na snagu 2019. godine. Dovešće do veće transparentnosti i odgovornosti i, na kraju, do ekonomičnijih rješenja u pogledu potrošnje goriva.
Lars Mĺrtensson
Lars Mårtensson, direktor sektora za ekološka pitanja i inovacije u kompaniji Volvo Trucks, vjeruje da novo zakonodavstvo EU-a ide ruku pod ruku sa fokusom kompanije Volvo Trucks na klimatska pitanja.

Šta je novo u zakonodavstvu Evropske unije?
„Od 2019. godine za teške kamione koji se prodaju u Evropi moraju se deklarisati potrošnja goriva i emisija CO2. Te vrijednosti utvrđivaće se simulacijama radi izračunavanja očekivane potrošnje goriva i emisije CO2 na osnovi odvojenih mjerenja svih relevantnih komponenata.“

Zašto su potrebni ti zakoni?
„Teški kamioni ugrubo izazivaju otprilike pet posto emisija CO2 u Evropi. Ako Evropska unija želi ostvariti svoj klimatski cilj smanjenja emisije stakleničkih plinova koje izazivaju prevozi, to će se do 2030. godine morati smanjiti za 30% (u poređenju sa vrijednostima iz 2005. godine).”

Zašto je potreban alat za proračun umjesto standarda kao što je Euro VI, koji se primjenjuju u cijeloj djelatnosti?
„Tokom proizvodnje teški kamioni se obično prilagođavaju specifičnim zahtjevima korisnika i isporučuju se u različitim konfiguracijama. Svi ti faktori utječu na potrošnju goriva i onemogućavaju mjerenja za svako vozilo. Međutim, uz alat za simulaciju i mjerenja mogu se izračunati specifična emisija CO2 i potrošnja goriva za svaku pojedinačnu konfiguraciju kamiona. Budući da će se svi podaci izračunavati i deklarisati na osnovi certifikovanog postupka, time će se osigurati dosljednost.“

Generalno govoreći, deklarisane vrijednosti olakšaće vlasnicima kamiona da odaberu rješenje koje je za njihovo poslovanje ekonomično u pogledu potrošnje goriva.

Kako će to zakonodavstvo utjecati na vlasnike kamiona?
„Deklarisane vrijednosti pružiće veću transparentnost i olakšati poređenje prilagođenih ponuda proizvođača kamiona. To će pomoći i prevoznicima da dobiju bolji uvid u način na koji različiti faktori, kao što su aerodinamika i otpor pri kotrljanju, utječu na potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida. Povećaće se fokus na klimu. Generalno govoreći, deklarisane vrijednosti olakšaće vlasnicima kamiona da odaberu rješenje koje je za njihovo poslovanje ekonomično u pogledu potrošnje goriva.“

Koliko će biti pouzdane te deklaracije?
„Deklaracija o emisiji CO2 i potrošnji goriva zasnivaju se na standardizovanim komjuterskim simulacijama i prosječnim uslovima vožnje u Evropi. Međutim, kod izračuna se ne uzimaju u obzir vještina vozača, jedinstveni uslovi vožnje ili utjecaj tehnoloških inovacija kao što su neka rješenja za ekonomičnu potrošnju goriva specifična za određene proizvođače. Zato ih uglavnom treba primjenjivati kao vodič za poređenje relativnih razlika između vozila, a kompanija Volvo Trucks i dalje će usmjeravati svoje kupce prema izboru najboljeg rješenja.“               

Kakav je stav kompanije Volvo Trucks o novom zakonodavstvu?
„Izražavamo dobrodošlicu novom zakonodavstvu! Na kraju krajeva, ono ide ruku pod ruku sa našim vlastitim angažmanom u pogledu zaštite okoliša i fokusa na klimatske promjene. Uvjereni smo da je korisno da kupcima kamiona možemo pružiti informacije o potrošnji goriva na osnovi zajedničkih metoda mjerenja. To će našim kupcima olakšati izbor vozila sa ekonomičnom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2.“

Činjenice

Strategija Evropske unije u borbi protiv emisije ugljen dioksida sastoji se od triju koraka.

Deklaracija: prvi korak stupa na snagu 1. januara 2019. godine, kada će svi proizvođači kamiona morati deklarisati emisiju CO2 i vrijednosti potrošnje goriva za novoproizvedene kamione.

Praćenje i izvještavanje: drugi predloženi korak zahtijevaće od proizvođača kamiona da dostave izvještaj o deklarisanim vrijednostima Evropskoj uniji, koja će na osnovi toga objaviti javne izvještaje. Ako bude odobren, ovaj korak stupiće na snagu 28. februara 2020. godine.

Ograničenje vrijednosti: očekivani treći korak je uvođenje ograničenja vrijednosti emisije CO2. Završni nacrt propisa kojima se uređuju ta ograničenja očekuje se do septembra 2019. godine.