Generacije na susretu u pogonu za proizvodnju motora kompanije Volvo u Skövdeu

Kada je prvi Volvo FH izašao iz fabrike 1993. godine, ona još nije bila ni rođena.
A on je u to vrijeme već godinama stajao uz montažnu liniju.
Upoznajte Nesmu i Daniela, koji su sada kolege u pogonu kompanije Volvo u ­Skövdeu, gdje se rađa važan motor FH. 
Generacije na susretu u pogonu za proizvodnju motora kompanije Volvo u Skövdeu

Nesma Odiso rođena je 1993. godine, kada je predstavljen prvi kamion FH. Sada radi u pogonu za proizvodnju motora u Skövdeu.

Prolazak kroz proizvodnu halu u pogonu za proizvodnju pogonskih sistema u Skövdeu skoro pruža osjećaj doma. Ne u smislu da ljudi tamo žive, ali prijateljska atmosfera i činjenica da se zaposleni dobro poznaju, pružaju vam toplu dobrodošlicu za početak posjete. 

Nesma Odiso široko nam se smiješi dok skuplja dugu kosu i vezuje je u rep. Ovdje radi godinu dana i nekoliko mjeseci.

„Jako mi se sviđa. Moja smjena obično je noćna, a moj zadatak je sastavljanje dijelova motora. U početku sam bila malo nervozna, ali poslije godinu dana puno sam naučila. Osjećam se kao da mi je svaki dan novi izazov“, kaže ona.

Živi sa mužem i sinom u Skövdeu, a već osam godina su u Švedskoj. Godina 1993., koje se sjećamo kao godine kada je prvi kamion FH izašao na tržište, ustvari je njena godina rođenja, tako da nema sjećanja na prvi FH kamion.

„O ne! U vrijeme prezentacije bila sam u maminom stomaku. Nisam ni znala ništa o kamionima FH dok nisam došla u Švedsku. Shvaćam da su kamion, i motor, naravno, bili velik uspjeh. Dobar je osjećaj kada znaš da sastavljaš nešto što je velik i važan dio ovog kamiona.“

Generacije na susretu u pogonu za proizvodnju motora kompanije Volvo u Skövdeu

Daniel Lundgren bio je operater na montažnoj liniji 1993. godine.

Kamion sa potpisom i važan prvi motor D12 su, međutim, nešto o čemu Daniel Lundgren, njen kolega, razmišlja skoro svakodnevno. Godine 1993. bio je operater na montažnoj liniji i sjeća se prvih motora koje je veoma dobro sastavio.

„Osjećao sam se ponosno znajući da će neko voziti kamion sa „mojim“ motorom, smješka se. 

Njegova uloga danas je dvostruka: glavni je voditelj revizije proizvoda i CoP testiranja, gdje se motor ispituje na različite načine, a i voditelj za kontrolu kvaliteta, gdje se koncentriše na sprječavanje problema sa kvalitetom u proizvodnji. Daniel radi u kompaniji od svoje 17. godine.

„Kada sam počeo, skoro sve radilo se ručno. Sada Nesma upravlja robotima koji ranije nisu postojali na montaži. Ali osjećaj sa kolegama je isti. Volvo je kompanija u kojoj se raste i napreduje, a to je nešto što cijenim. Ustvari, to je i savjet koji bih želio dati Nesmi. Razvijajte se i obrazujte, ima puno mogućnosti za to“, kaže Daniel.

Nesma klima glavom. Njen zadatak, između ostalog, je i upravljanje robotima, ali to zahtijeva puno od operatera.

„U početku je bilo teško. Ne mogu ni zamisliti kako je bilo kada je sve bilo ručno“, kaže ona. 

A što se tiče savjeta o korištenju mogućnosti razvoja, ona već ima planove za budućnost.

„Ovdje u Skövdeu kasnije ću nastaviti studij poslovne administracije. Željela bih ostati u kompaniji Volvo, ali nakon što diplomiram, bila bih u finansijskom odjeljenju.“

Nastavljamo šetnju pogonom, a Daniel i Nesma veselo pozdravljaju ljude na putu. Skövde je relativno mali švedski grad, a pogon kompanije Volvo igra veliku ulogu u njegovom identitetu.

„Ljudi ovdje rade već generacijama. Moj sin, također rođen 1993., sada radi ovdje“, kaže Daniel, a Nesma dodaje:

„Još jedan koji je rođen kada i kamion FH. To je super.“ 

Činjenice o Nesmi Odiso
Dob: 24 (25 u novembru)
Živi: u gradu Skövde
Porodica: muž i sin
Ono što sam uradila u Volvu 1993. godine: nisam bila rođena
Moj posao u Volvu sada: operaterka
Najbolja stvar kod rada u pogonu Skövde: osjećam se kao kod kuće i imam priliku za razvoj
Slobodno vrijeme: vježbanje i provođenje vremena sa svojom porodicom

 

Činjenice o Danielu Lundgrenu
Dob:
48
Živi: u gradu Skövde
Porodica: Troje odrasle djece, unučad i moj pas Sixten
Ono što sam uradio u Volvu 1993. godine: Radio je kao operater i učestvovao u izgradnju novog odjeljenja za liniju motora D12
Moj posao u Volvu sada: Glavni revizor proizvoda i CoP
testiranja (50%) i voditelj programa za kontrolu kvaliteta (50%)
Najbolja stvar kod rada u fabrici Skövde: Svi nevjerovatni ljudi!
Slobodno vrijeme: radim na svojoj kući, vozim motor, provodim vrijeme sa porodicom i svojim psom

 

Činjenice o pogonu Skövde 

  • Pogon Skövde dio je operacija kompanije Volvo Trucks i datira još od prije stotinu godina. Danas je postrojenje proizvodni pogon svjetske klase koji opskrbljuje grupu Volvo dizel motorima i komponentama. 
  • Broj zaposlenih: otprilike 3.000. 
  • Ukupna površina fabrike Skövde je 265.000 m², odnosno otprilike 50 fudbalskih terena.
  • Glavni procesi u postrojenju Skövde su ljevaonica, mašinska obrada i montaža. Pogon izvozi motore i komponente motora proizvodnim pogonima grupe Volvo na svim kontinentima svijeta.

Related News

Motor D12 – pomak paradigme

Kada je motor D12 uveden 1993. godine, to je zaista bila revolucija. Neki su govorili da je Volvo bio deset godina napredniji od ostalih. Göran Nyholm, sada inženjer kompanije Volvo u penziji, priča nam priču od početka....

Bezbjednost kao ušteda troškova

Volvo FH, jedan od najbezbjednijih svjetskih kamiona, lider je inovacija u visokokvalitetnim funkcijama bezbjednosti. Zajedno sa sviješću vozača o bezbjednosti, ulaganje u funkcije sigurnosti može doprinijeti uštedi troškova za transportne kompanije. ...

25 inovacija modela Volvo FH

Volvo FH mijenja budućnost od svojih početaka. Godine 1993. promijenio je pravila igre, a i dalje postavlja nove standarde u pogledu udobnosti vozača, bezbjednosti, performansi i prilagođavanja zahtjevima poslovanja. Evo 25 inovacija koje su dovele ...