Kamioni

„To čini veliku razliku”: Ekstremne uštede goriva i sredstva AdBlue na zahtjevnim cestama u Finskoj

| Čitanje – 4,5 min | Čitanje – 4,5 min
Finska kompanija Kuljetusliike Antti Airaksinen nedavno je, u svojim operacijama distribucije hrane, počela koristiti Volvo FH sa funkcijom I-Save. Potrošnja goriva smanjila se za 4,5 litara na 100 kilometara, što ima ogroman utjecaj na profitabilnost kompanije.

Volvo FH u mirno popodne kroz izmaglicu polako prolazi kroz zabačene, snijegom pokrivene, šumske ceste istočne Finske. Za volanom je Toni Korhonen, na putu da isporuči zalihe smrznute hrane u trgovine u malim selima oko Kuopija, gradića sa oko 120.000 stanovnika. 

„Ceste su ovdje izazovne, sa gustim snijegom koji prekriva mnoga brda i oštre zavoje. Često se moram zaustavljati, ponekad i više od deset puta u jednom malom gradu. Tako gubim puno goriva.”

Sredinom 2018. godine Kuljetusliike Antti Airaksinen (što na engleskom znači Antti Airaksinen Transport) nabavio je svoj prvi Volvo FH s funkcijom I-Save u sklopu programa terenskog testiranja. Zahvaljujući motoru D13 Turbo Compound, koji koristi višak energije za postizanje većeg obrtnog momenta, rezultat je snažan i ekonomičan kamion.

„Novi kamion već je mnogo utjecao na naše poslovanje”, kaže Antti Airaksinen, izvršni direktor u porodičnoj kompaniji koju je osnovao 1990. godine.

„Razlika u potrošnji goriva je 4,5 litara na 100 kilometara. Ako kamion koristi 4,5 litara manje dizela, to čini ogromnu razliku kada se potroši dva miliona litara godišnje.” 

Svaki kamion u kompaniji godišnje pređe oko 180.000 do 250.000 kilometara, pa se, putem sistema upravljanja voznim parkom Dynafleet kompanije Volvo Trucks, Antti uveliko fokusira na ekonomičnost potrošnje goriva, stalno kontrolišući performanse motora i stil vožnje svakog vozača. Posebnu važnost pridaju smanjenju vremena rada u praznom hodu, kako bi se maksimalno iskoristili resursi goriva. Isključivanje motora u praznom hodu samo je jedna od funkcija uključenih u I-Save i predstavlja veliku prednost, kaže Antti.

Novi Volvo FH s funkcijom I-Save već se pokazao popularnim među ekipom. „Našim vozačima novi kamion se veoma sviđa”, sa osmijehom kaže Antti Airaksinen. „Njegov obrtni moment na niskom broju obrtaja naširoko je hvaljen. Manje je promjena stepena prenosa u vožnji uzbrdo. Ustvari, našem tročlanom timu toliko se sviđa kamion, da ga ne žele predati vozačima koji su ga čekali.”

„To što smo na raspolaganju imali tako moćan, ali štedljiv kamion, uveliko je promijenilo naše isporuke.”

Oko 90 posto prihoda Anttijeve kompanije dolazi iz prehrambene industrije. Njihova vozila uglavnom posluju u Finskoj, iako jedno pokriva zemlje Beneluksa. Vozači stalno prelaze put od Helsinkija, glavnog grada Finske, do grada Kuopija. Dostava se vrši iz Kuopija u male gradove i sela u blizini.

Novi Volvo FH s funkcijom I-Save konstantno radi u tri smjene, šest dana u sedmici. „Ruralna istočna Finska predstavlja izazove tokom najhladnijih zimskih dana”, kaže Antti Airaksinen. „Tako moćan, ali štedljiv kamion koji imamo na raspolaganju, uveliko je promijenio naše isporuke. Također, sretni smo što je centralizovano servisiranje i održavanje, koje pruža Volvo u Kuopiou. Lokalne radionice rade izuzetno fleksibilno, što je praktično za nas.”

Dodatna funkcija koju cijenimo je to što motor D13TC ima hlađeni sistem recirkulacije izduvnih gasova koji smanjuje količinu azotnog oksida tokom procesa sagorijevanja. To zauzvrat smanjuje potrebu za sredstvom AdBlue. „U odnosu na prethodne modele, motor troši 50 posto manje sredstva AdBlue, što svakako uzimamo u obzir kod ukupnih ušteda”, kaže Antti Airaksen. „Kako prelazimo veće udaljenosti, radujemo se tome što će funkcija I-Save značajnije doprinijeti većoj profitabilnosti.” 

Nakon povratka na cestu, vozač Toni Korhonen s pošiljkom smrznutog hljeba kreće prema malom selu Kaavi. 

Moj tim i ja želimo ovaj kamion za sebe. Nećemo ga zamijeniti nijednim drugim!

On vozi kamion već pet godina, a za Kuljetusliike Antti Airaksinen radi četiri, često vršeći noćne isporuke u male opštine oko grada Kuopija. „Ovaj pejzaž je veoma udaljen i lijep, a ja uživam biti za volanom tako pouzdanog kamiona. Vozio sam kamione drugih marki, ali kod kamiona Volvo volim dobar položaj i udobnost u vožnji”, kaže on i dodaje: „Šest mjeseci radim s kamionom Volvo FH s funkcijom I-Save. Moje kolege i ja veliki smo obožavatelji njegovog velikog obrtnog momenta na niskom broju obrtaja i načina na koji jednostavno vuče uzbrdo. Moj tim želi ovaj kamion za sebe – nećemo ga mijenjati ni za koji drugi!”

 

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy
Osnovan:
1990
Vlasnik: Antti Airaksinen
Broj zaposlenih: 80, od čega je 50 vozača
Teret: Zamrznuta roba i roba na kontrolisanoj temperaturi
Broj kamiona: 27, od kojih su 23 kamioni Volvo
Najveći kupac: Kesko
Historijat: Porodična kompanija osnovana je u martu 1990. godine u Kuopiju, u Finskoj. U početku su obavljali domaće i međunarodne isporuke, ali su se 1997. godine fokusirali uglavnom na domaće tržište.
Usluge: Kompanija se specijalizovala za distribuciju smrznute i hlađene hrane i upravlja s 26 klasičnih kamiona s prikolicama, od kojih su skoro svi kamioni Volvo.

Volvo FH sa funkcijom I-Save
Volvo FH sa funkcijom I-Save najefikasnije je vozilo kompanije Volvo Trucks koje je ikad proizvedeno. Namijenjeno je transportu robe na dugim relacijama. Njegov motor D13TC i ažurirane funkcije za uštedu goriva projektovani su tako da smanje troškove goriva do sedam posto. Motor D13TC koristi tehnologiju Turbo Compound koja potiče iz avionskih motora velike snage, ali je sada prilagođena za korištenje u kamionskim motorima. TC jedinica koristi višak energije iz izduvnih gasova kamiona. Cijeli pogonski sistem također je kalibrisan za maksimalno efikasnu potrošnju goriva, a nova konstrukcija čela klipa omogućava veće iskorištenje energije sagorjelog goriva. Nadalje, I-Save uključuje najnovije tehnologije kompanije Volvo Trucks, kao što su softver I-See koji se zasniva na kartama i I-Cruise s funkcijom I-Roll. Posebno je pogodan za operatere na dugim relacijama koji obično prelaze više od 120.000 km godišnje.