Kamioni

Prijevoznik građevinskog materijala EG Eriksson testira novi Volvo FMX

| Čitanje – 7 min | Čitanje – 7 min
Novi Volvo FMX posebno je dizajniran kako bi rad vozača građevinskog materijala bio lakši, sigurniji i udobniji. Švedski prijevoznik građevinskog materijala EG Eriksson testira kamion.
Za EG Eriksson, novi Volvo FMX je dobrodošlo pojačanje voznom parku.

U betonari u Slindu, tik izvan grada Skellefteå na sjeveroistočnoj obali Švedske, velika je gužva. Tri kamiona iz voznog parka kompanije EG Eriksson nalaze se na lokaciji za utovar betona za današnje isporuke. Kamione ovog prevoznika lako je uočiti – imaju plave kabine, retro brendiranje i crvene miješalice za beton.

Ali jedna od kabina se ističe. Umjesto izrazito plave boje sa sivim slovima, kabina je prekrivena crnom i bijelom trakom. Ispod nje je terenski testni kamion – potpuno novi Volvo FMX.

Novi Volvo FMX zaista je dugoočekivani model koji će napraviti veliku razliku, posebno kada je u pitanju radno okruženje vozača.
Joakim Eriksson, vlasnik

„Kad su od nas, kao kupca, zatražili da postanemo korisnik za terensko testiranje, bilo je prirodno da kažemo 'da'. Sviđa nam se nova tehnologija i obično prvi kupujemo nove modele kamiona ovdje u gradu Skellefteå. Volvo FMX je ustvari kamion koji je najprikladniji za sve zadatke koje obavljamo, ali s obzirom na to da je dostupan samo stari model, umjesto toga smo odlučili kupiti Volvo FH”, kaže Joakim Eriksson, jedan od dva suvlasnika u EG Eriksson.

Prevoznik je specijalizovan za transport betona u građevinskoj i u rudarskoj industriji. Kao kupac, sada je dobio i važnu ulogu u terenskom testiranju i razvoju novih proizvoda i usluga kompanije Volvo Trucks. Specijalna oprema bilježi sve podatke s kamiona, a svaka dva mjeseca u servisu se obavlja vizuelni pregled. Vozač često razgovara s inženjerom za terenske testove kako bi dao povratne informacije o proizvodu i dobio informacije o novim funkcijama. To se radi kako bi tim za razvoj proizvoda Volvo Trucks dobio priliku da što brže pronađe i riješi sve kvarove koji nastanu.

Novi FMX EG Erikssona opremljen je miješalicom za beton koja može prevesti oko osam kubnih metara betona. Za 15 minuta betonska miješalica se po potrebi može zamijeniti platformom za prijevoz šljunka.

Za EG Eriksson, novi Volvo FMX je dobrodošlo pojačanje voznom parku. U njegovom rodnom gradu Skellefteå trenutno se odvija najveći industrijski projekt u Švedskoj – izgradnja postrojenja za akumulatore Northvolt. Na području koje je veliko kao 100 nogometnih igrališta, skoro 3.000 ljudi uskoro će proizvoditi litij-jonske baterije za industriju električnih automobila.

Novo postrojenje za zajednicu ne znači samo nove mogućnosti zaposlenja, već i zahtijeva puno novog stambenog prostora, škola i infrastrukture: „Ovdje se stvarno mnogo gradi i sada se to i primjećuje. Zimi obično imamo manje isporuka, ali izgleda da ove godine neće biti tako”, kaže Joakim Eriksson.

Isporuke na gradilišta mijenjaju se iz dana u dan, a rasporedi u rudnicima su predvidljiviji. Dva teretna vozila voze u smjenama – sedam dana sedmično tokom cijele godine – do rudnika Renström, oko 40 km sjeveroistočno od grada Skellefteå. „Počeli smo s transportom betona do rudnika 2008. godine. Te isporuke važne su jer nam pružaju kontinuiran rad. U rudniku vam uvijek treba beton bez obzira na vremenske prilike. To nije slučaj s drugim operacijama. Ako počne padati kiša, postoji rizik da tog dana neće biti isporuka na gradilišta”, kaže Joakim Eriksson.

Svakog dana, tokom cijele godine, EG Eriksson dostavlja beton u rudnik Renström u blizini grada Skellefteå. Beton se koristi za jačanje zidova rudnika kako bi se spriječilo urušavanje.

Joakim Eriksson treća je generacija u porodici koja radi u kompaniji koju je 1953. godine osnovao njegov djed. Počevši od firme s jednim čovjekom koja je prevozila šljunak i drvo, kompanija je polako proširila svoje poslovanje. Danas broji dvadesetak zaposlenih, 12 kamiona, kao i nekoliko kamiona za druge zadatke. Za Joakima Erikssona oduvijek je bila prirodna odluka da se uključi u porodični posao.

Distributer kompanije Volvo Trucks, Eric Åström, sarađuje s kompanijom Joakima Erikssona skoro 15 godina.

„Počeo sam voziti kamion dan nakon što sam završio školu. Kako je kompanija rasla, bilo je puno drugih stvari koje je trebalo rješavati. Zato sada prevozim robu samo kad je neko bolestan ili ako smo stvarno zauzeti. Međutim, još uvijek mislim da je vožnja kamiona jedna od najzabavnijih stvari koje možete raditi”, kaže on.

Tokom više od 65 godina, koliko postoji EG Eriksson, on u svom voznom parku uglavnom ima samo kamione Volvo. Zastupstvo kompanije Volvo nalazi se na samo nekoliko stotina metara niz cestu, a vrata njihovog servisa skoro uvijek su otvorena. Za one koji isporučuju beton rokovi su kratki, a marže male, pa ako postoji bilo kakav problem, važno je brzo izvesti kamion na cestu. „Dobro sarađujemo sa servisom i uvijek dobijamo pomoć kada nam je potrebna. Znaju da ponekad stvarno žurimo”, kaže Joakim Eriksson.

Danas se vozni park sastoji od dva kamiona Volvo FMX i deset kamiona Volvo FH. „Novi Volvo FMX zaista je dugoočekivani model koji će napraviti veliku razliku, posebno kada je u pitanju radno okruženje vozača. Kad prevozite beton, u jednoj smjeni uskočite u kamion i iskočite iz njega 50 do 70 puta. FMX ima niži ulaz, a to što ne morate napraviti taj dodatni korak svaki put, znači puno manje umora i povreda”, kaže Joakim Eriksson.

Torbjörn Forsman vozač je novog kamiona Volvo FMX. „Jedno od najvažnijih poboljšanja je preglednost”, kaže on.

Vožnja se uglavnom odvija u gradskom saobraćaju, gdje je dobra preglednost presudan faktor. U novom kamionu FMX prozori su veći, a bočna ogledala su na novoj poziciji. „Preglednost u novom kamionu je fantastična. Imate dobru preglednost i ispred i sa strane, a nema nikakvih ogledala”, kaže Joakim Eriksson.

Torbjörn Forsman je vozač koji je najviše vremena proveo za volanom novog modela FMX. Svake sedmice javlja se odjeljenju za terenska ispitivanja u kompaniji Volvo Trucks, kako bi razgovarali o načinu na koji funkcionišu kamion i mnoge nove funkcije. Smatra da je to veliki napredak kod kamiona koji obično vozi.

„Uz bolju preglednost, nova kabina je prostranija – ima više mjesta iznad i oko vozača. Važno je i da posao ne bude previše težak za tijelo, jer stvarno volim svoj posao i želim voziti što duže. Činjenica da kabina kamiona Volvo FMX ima nizak ulaz čini veliku razliku. To važi i za Volvo dinamičko upravljanje (VDS), koje olakšava upravljanje kamionom, posebno u uskim prostorima”, kaže on.

Torbjörn Forsman relativno je novi radnik u kompaniji EG Eriksson, ali je s porodicom sarađivao na različitim zadacima od ranih osamdesetih godina proteklog vijeka. Vozi miješalicu za beton otprilike isto toliko vremena. Kao vozač, Torbjörn Forsman većinu svoje smjene provodi u kamionu. „Kabina postaje poput kolege. Dakle, važno je da sve funkcioniše kako treba, da ima puno prostora, iskoristivih pretinaca za pohranu i modernih funkcija koje olakšavaju posao. Novi FMX ima sve to”, kaže on.

Rast građevinskih radova u gradu Skellefteå nastaviće se narednih nekoliko godina. Međutim, niko ne zna šta će se dogoditi nakon toga. Za Joakima Erikssona velik je izazov pokušati ostati korak ispred, kratkoročno i dugoročno. „Trenutno smo toliko zauzeti planiranjem današnjih isporuka, da je teško naći vrijeme za razmišljanje o tome kako bi mogla izgledati budućnost, uključujući i to koliko nam kamiona i osoblja treba. Industrija betona prilično je nepredvidiva, pa bi sigurno bilo možda dobro proširiti posao. Nadam se da će kompanija nastaviti rasti i da će moja djeca jednog dana to željeti preuzeti”, kaže on.

Rast građevinskih radova u gradu Skellefteå nastaviće se narednih nekoliko godina. Međutim, niko ne zna šta će se dogoditi nakon toga. Za Joakima Erikssona velik je izazov pokušati ostati korak ispred, kratkoročno i dugoročno. „Trenutno smo toliko zauzeti planiranjem današnjih isporuka, da je teško naći vrijeme za razmišljanje o tome kako bi mogla izgledati budućnost, uključujući i to koliko nam kamiona i osoblja treba. Industrija betona prilično je nepredvidiva, pa bi sigurno bilo možda dobro proširiti posao. Nadam se da će kompanija nastaviti rasti i da će moja djeca jednog dana to željeti preuzeti”, kaže on.

EG ERIKSSON HAULIERS
Historija: 
Porodičnu firmu osnovao je 1953. godine Erik Gustav Eriksson u Klutmarku, kod mjesta Skellefteå, na sjeveroistoku Švedske. U ranim godinama kompanija je imala samo jedan kamion i bavila se prevozom šljunka i drveta.
Oblast poslovanja: Kompanija je specijalizirana za transport betona, uglavnom za građevinsku i rudarsku industriju, ali prevozi i šljunak do betonara. Također ima i par utovarivača za druge zadatke. 
Osnovana: 1953.
Vlasnici: Joakim Eriksson i Urban Eriksson.
Broj zaposlenih: 20.
Broj kamiona: 10 Volvo FH i 2 Volvo FMX. Od marta 2019. godine također se testira novi Volvo FMX.
Transportni zadaci: Prijevoz betona i šljunka.
Najveći kupac: Byggbetong John Dahlgren.