Kamioni

BOSNA I HERCEGOVINA

×

Unutrašnjost kabine novog kamiona Volvo FM: vrhunska udobnost vozača

| Čitanje – 6 min. | Čitanje – 6 min.
Redizajn kabine Volvo FM prvi je put od njegovog predstavljanja krajem 1990-ih. Carina Byström, glavna projektantica unutrašnjosti kompanije Volvo Trucks, objašnjava šta je inspirisalo nju i njene kolege tokom redizajna od poda do plafona.
Carina Byström, glavna dizajnerica unutrašnjosti u kompaniji Volvo Trucks, stoji ispred Volvo FM skica dizajna i uzoraka boja na zidu
Carina Byström vodila je redizajn prostrane, nove unutrašnjosti kabine Volvo FM - posao koji je bio čuvan u tajnosti.

Kada uđete u novi Volvo FM, prvo što će vas zadiviti je njegova prostranost. Podignuti A-stub pruža čitav dodatni kubni metar unutrašnjosti u kabini, s više prostora za praktične elemente kao što su pretinci. Međutim, to daje i osjećaj prozračnosti i omogućava vozačima da se slobodnije kreću. „Zaista je potpuno drugačije kada možete do kraja ispružiti ruke iznad sebe. Lako se i kretati kabinom, čak i uz šoljicu kafe u jednoj ruci. Daje vam osjećaj slobode – pravi osjećaj oduševljenja!”, kaže Carina Byström. 

Željeli smo se uvjeriti da je sve vidljivo i nadohvat ruke sa mjesta vozača.
Skice komandne ploče kabine i kamiona Volvo FM Projektna strategija kabine se fokusirala na ljudsko tijelo i to da vozaču sve bude nadohvat ruke.

Carina Byström vodila je redizajniranje nove unutrašnjosti kabine modela Volvo FM – posao koji je započeo u projektnom studiju kompanije Volvo Trucks u Geteborgu prije skoro pet godina, a do sada je čuvan u velikoj tajnosti. Od početka su se Carina i njen tim fokusirali na projektovanje nove kabine na osnovi potreba vozača. Novi Volvo FM morao je biti i izuzetno praktičan i udoban, jer nije samo alat i radno mjesto – već i mjesto za ponovno punjenje i skupljanje snage. Projektna strategija zato se fokusirala na ljudsko tijelo i to da vozaču sve bude nadohvat ruke.

„Workpod” je bio koncept koji su Carina i njen projektantski tim u kompaniji Volvo Trucks uzeli kao ključni izvor inspiracije za svoj rad. „Kao vozač obavljate sve vrste zadataka u kabini kamiona Volvo FM – vožnju, administraciju, ponekad telefonirate, tražite informacije ili ručate, tako da prostor mora biti raznolik. Ujedno smo se htjeli uvjeriti da je sve vidljivo i lako dostupno sa mjesta vozača”, objašnjava Carina. 

Pogled iz zraka Carine Byström kako siječe kožni uzorak Prilikom projektovanja novog kamiona Volvo FM, Carina i njen tim za dizajn interijera radili su direktno s ergonomskim stručnjacima, stručnjacima za interfejs čovjek-mašina (HMI), pa čak i s analitičarima materijala.

Osim prostranosti, još jedna stvar koja se odmah uočava kod novog modela Volvo FM je izvanredna preglednost iz kabine. Nova kabina ima veće i niže prozore, čime pruža mnogo šire vidno polje, kao i nove retrovizore i ugaonu kameru kod suvozača. Pokazalo se da neposrednija vidljivost iz kabine direktno skraćuje vrijeme reakcije vozača. Budući da se vozači kamiona Volvo FM često moraju kretati u uskim prostorima ili zagušenim gradskim ulicama, direktna vidljivost od vitalnog je značaja. 

Ali biti u potpunosti fokusiran i odgovoran kao vozač ne odnosi se samo na to da stvari bolje vidimo, već i na to da se smanji ometanje. I to je ono što su se Carina i njene kolege iz projektantskog tima naporno trudili da postignu na novom Volvo FM-u. Nova kabina uključuje novu komandnu tablu s dodatnim pretincem za odlaganje, 12-inčnim ekranom visoke rezolucije na tabli s instrumentima i opcionalnim 9-inčnim bočnim ekranom osjetljivim na dodir za Infotainment, podršku za navigaciju, informacije o prevozu i praćenje pomoću kamere.

„U posljednjih deset godina postoji osjećaj da u svoje živote i okruženje za vožnju dodajemo informacije i stvari koje nam odvlače pažnju. Međutim, teško je obraditi sve te informacije. Vidjeli smo svoju šansu da prekinemo taj trend. Ovaj redizajn bio je prava prilika da se stvari ogole do osnovnih elemenata i da se postave prioriteti šta i kada vidite. Omogućava vam i personalizaciju ekrana prema vlastitim potrebama”, kaže Carina.

Carina dodiruje crni uzorak prostirke koja dobro prianjanja Prostirke koje dobro prianjaju dizajnirane su tako da vozačima pružaju stabilno podnožje.

To znači, naprimjer, da se smanjuje broj ikona u grupi instrumenata, a ključni signali i upozorenja u grupi pojačavaju se pozadinskim svjetlom. Svjetlo se mijenja iz ambijentalno bijele boje u zelenu kada je u toku akcija, naprimjer kada se aktivira pokazivač smjera. Pretvara se u žutu da bi vozač bio upozoren na poteškoće ili u crvenu da bi se pokazalo da postoji ozbiljan problem i da treba zaustaviti kamion.

Vozač sjedi u kabini i koristi novi bočni ekran osjetljiv na dodir Novi bočni ekran osjetljiv na dodir, koji se također može aktivirati glasovnom kontrolom ili tasterima na upravljaču, omogućava vozačima nesmetan pristup alatima koji su im potrebni.

Još jedan od ciljeva projektantskog tima bio je omogućiti vozačima modela Volvo FM nesmetan pristup alatima koji su im potrebni. Naprimjer, novi bočni ekran osetljiv na dodir može se koristiti i pomoću upravljanja glasom, i pomoću intuitivno postavljenih tastera na volanu. 

„Želimo da se vozač fokusira na put i zato se ekranom može upravljati na više načina”, kaže Carina.

Carina Byström naslanja se na eksterijer kabine Volvo FM Carina naglašava da je jedan od ključeva uspjeha kod ponovnog projektovanja bio pristup širokog kruga stručnjaka u kompaniji Volvo Trucks.

Kabina je za vozače također mjesto i za odmor. U Volvu FM novi prostor za odmor iza vozačevog sjedišta je udobniji. Novi krevet spavaće kabine podignut je za 17 cm, s dodatnim gornjim i donjim pretincima. Osim toga, udobnost u kabini dodatno je poboljšana ojačanom izolacijom koja štiti od hladnoće, vrućine i buke. 

Pod je sada ravniji, ojačan je i opremljen posebnim prostirkama koje dobro prianjaju, tako da vozačima pružaju izuzetno stabilnu podlogu u kabini, kao i prilikom ulaska u vozilo. Tu je i nova, vitkija, ergonomski oblikovana ručica I-Shift mjenjača koja olakšava prelaske sa sjedišta na krevet. 

Carina Byström objašnjava da su na početku ona i njene kolege željele da se svaki dio projekta neprimjetno spoji. To znači da u vozilu postoje neki fascinantni detalji, ali i pametna rješenja koja život čine boljim, ali ih možda nećete primijetiti odmah. Naprimjer, postoje LED paneli ugrađeni u odjeljke pretinaca. „To je relativno mali detalj, ali mislimo da će ga vozači cijeniti.” Na kraju krajeva, kabina je mjesto u kojem kao vozač provodite mnogo vremena, pa je lijepo da prostor za odmor bude prikladan za odmor i donekle prijatan.” 

Carina naglašava da je jedan od ključeva uspjeha kod ponovnog projektovanja kamiona Volvo FM bio pristup širokog kruga stručnjaka u kompaniji Volvo Trucks. Projektni tim Volvo FM radio je direktno sa stručnjacima za ergonomiju, za interakciju čovjeka i mašine, pa čak i s analitičarima materijala koji su testirali prianjanje nove prostirke kod vrata sve dok nisu postigli to da vozači dobiju čvrstu podlogu prilikom ulaska u kabinu. „U markantnom izgledu, svi ti različiti elementi moraju se spojiti da bi se stvorilo skladno radno i životno okruženje”.

Novi Volvo FM

Rusomak na cesti
Dizajneri kompanije Volvo Trucks svoju inspiraciju često pronalaze u prirodi sjeverne Švedske. Za Volvo FM jedan je izvor inspiracije bila gorska kuna, staložen i mišićav mesožder koji se kreće divljim predjelima krajnjeg sjevera. Svestrana i spremna na svaki izazov, ta životinja prihvata udarce uprkos manjoj veličini – često napadajući mnogo veće životinje, čak i odrasle medvjede. 

Ljubičasta, bijela i siva ilustracija rusomaka

Robustan i raznovrstan 
„Volvo FM može biti vatrogasno vozilo, kamion za šljunak ili kamion za odvoz smeća, a rad vozača igra važnu ulogu u društvu – oni su zaista heroji svakodnevnice. Dakle, željeli smo da se projekt kamiona zasniva na robustnim linijama i funkcijama kako bi odgovarao raznovrsnoj upotrebi i kako bi na pozitivan način mogao utjecati na vanjski svijet.”

Povezan
Novi Volvo FM projektovan je oko interakcije čovjek – mašina. „Novi kamion ima novu inteligenciju, a dio našeg posla bio je da obezbijedimo da svi sistemi budu povezani i da nesmetano međusobno sarađuju u svakoj situaciji.”

Slične vijesti