Volvo FH - izbor vozača već četvrt vijeka

Jedinstveni fokus vozača i istinski revolucionarna kabina utirali su put ka momentalnom uspjehu kamiona Volvo FH kada se pojavio 1993. godine. Bio je to i tehnički najsavremeniji kamion svog vremena. Četvrt vijeka kasnije, on je i dalje inovativni lider, posebno na područjima koja direktno koriste vozačima, kao što su bezbjednost i briga o vozaču. Kada se na to dodaju brojna revolucionarna rješenja u zaštiti životne sredine i produktivnosti, jasno je da je Volvo FH promijenio svijet transporta - i to će i nastaviti raditi.

Volvo FH & FH16

Klaes Nilson, predsjednik kompanije Volvo Trucks, vidi Volvo FH kao okosnicu kompanije kada se govori o imidžu, kao i stvaranje profitabilnosti za kupce, a nudi i najsavremenije radno mjesto za vozače. Prisjeća se kako je 1993. godine smjelo uvođenje označilo početak veoma uspješnog perioda za Volvo Trucks.

„Bližili smo se kraju recesije, ali smo odlučili napraviti veliki iskorak. Bio je to veliki uspjeh. Plasirali smo FH u pravo vrijeme i imali smo najatraktivniji proizvod kada su privreda i tržište transporta ponovo počinjali rasti“, kaže Klaes Nilson.

Prva verzija bila je zasnovana na novoj šasiji čiji je dinamični dizajn olakšavao fleksibilna rješenja za različite primjene u transportu. Sve je imalo jasan poslovni fokus, uključujući aerodinamiku koja štedi gorivo, inovativnu pogonsku osovinu i motornu kočnicu Volvo Engine Brake.

Ali nova kabina bila je ta koja je zaista pokazala da je Volvo FH bio nešto posebno. Volvo Trucks je u ranoj fazi odlučio postaviti vozača u centar zbivanja i više od 1.500 vozača učestvovalo je u opsežnim razvojnim fazama. Krajnji rezultat - sigurnija i udobnija kabina koja je stvorila potpuno novo iskustvo vožnje, odmaranja i spavanja.

"Volvo Trucks je oduvijek za sobom povlačio napredak. Uvođenje FH-a bio je veći korak od prethodnih, onaj koji stvarno pokazuje želju naših inženjera da koriste nove tehnologije kako bi dodali vrijednost našim kupcima i njihovim vozačima", kaže Klaes Nilson.

Ova posvećenost za vozače je značila ne manje od tri „liftinga“ kabine između 1993. i 2008. godine. U 2012. godini predstavljen je potpuno novi Volvo FH na kojem su nova kabina i integrisani klima-sistem I-park Cool stvorili vrhunski komfor. Uz smanjenje naprezanja vozača i smanjenje broja povreda, funkcija kao što je Volvo Dinamic Steering (2013) dovela je do lakše, sigurnije, stabilnije i preciznije vožnje.

Od prvog dana, Volvo FH bio je predvodnik u bezbjednosti. Isto važi i za pasivnu bezbjednost: Volvo Trucks prvi je brend koji je ponudio zračni jastuk (1995), a 1996. godine uveden je i prednji sistem za zaštitu od podlijetanja (FUPS), deset godina prije nego što je postao zakonska obaveza. Ovaj napredak nastavlja se i danas, a kamion je također opremljen najnovijim aktivnim bezbjednosnim sistemima.

Pored udobnosti vozača, bezbjednost je bila glavna zvijezda vodilja prilikom projektovanja kabine. Tokom razvoja, kamion je bio podvrgnut hiljadama simuliranih testova sudara i oko sto stvarnih testova sudara. Branici i vrata koja umanjuju efekt sudara izrađeni su od dvostrukog „faznog“ čelika, a i bočni paneli karoserije su napravljeni od najjačeg čelika. Ukratko, kako bi Volvo FH bio najsigurniji kamion do danas proizveden u Volvo Trucks, svi detalji spoljašnosti i unutrašnjosti rade zajedno.

Volvo FH je postavio performanse i produktivnost teških teretnih kamiona na novi nivo. Među brojnim inovacijama posebnu pažnju zaslužuje revolucionarni mjenjač I-Shift (2001). Mjenjač I-Shift je danas mjerilo u industriji i razvijen je kako bi zadovoljio različite zahtjeve i potrebe. Dvostruko kvačilo I-Shift mjenjača posebno je pogodno za regionalne i duge ture na brdovitim i rutama sa puno krivina.

Sve promjene stepena prenosa vremenski su precizno tempirane bez gubitka snage ili obrtnog momenta, što poboljšava udobnost vozača i omogućava veću prosječnu brzinu. Za građevinske i teške kamione, I-Shift sa sporohodnim stepenima prenosa je naprosto idealan. Omogućava kamionu da se pokrene sa teretom do 325 tona i da se kreće brzinom od samo 0,5 km/h, što olakšava izvođenje preciznih manevara na teškim terenima.

I-Shift je savršen primjer kako inovacija koja koristi vozačima i operaterima također smanjuje emisije štetnih gasova kamiona. Briga o zaštiti životne sredine jedna je od osnovnih vrijednosti kompanije Volvo Trucks i iz godine u godinu Volvo FH smanjuje emisiju i potrošnju goriva. Veliki skok došao je 2017. godine kada je predstavljenVolvo FH LNG.

Ovaj kamion sa pogonom na gas ima iste performanse kao i ostali kamioni Volvo FH. Može sagorijevati i biogas koji smanjuje emisiju CO2 i do 100 odsto ili na prirodni gas koji smanjuje emisiju CO2 za 20 odsto u poređenju sa dizelom. Ovo se odnosi na emisije iz vozila tokom upotrebe, poznate pod nazivom „tank-to-wheel“ (od rezervoara do točkova).

"Imali smo stvarno impresivno putovanje sa FH-om, i postoji mnogo uzbudljivih vijesti koje tek slijede. S obzirom na nove tehnologije, zaista smo uzbuđeni i želimo nastaviti sa našim uspješnim putovanjem zajedno sa našim kupcima i njihovim vozačima", kaže Klaes Nilson.

Volvo FH je jedini model koji je proglašen za kamion godine tri puta – za 1994, 2000. i 2014, a prodato je skoro milion primjeraka ovog modela. Kada se pojavio na tržištu, 1993. godine, Volvo Trucks je objavio da je budućnost stigla. Četvrt vijeka kasnije kompanija i dalje tvrdi da je Volvo FH kamion budućnosti.

"Postoji toliko mogućnosti za stvaranje fantastičnih poboljšanja. Mi ćemo ih sve istražiti kako bismo osigurali da Volvo FH ostane izbor broj 1 vozača i da nastavi pružati profit našim kupcima. Bez previše otkrivanja, sa sigurnošću mogu reći da će naredne godine biti još uzbudljivije od prvih dvadeset pet", zaključuje Klaes Nilson.

Direktan link ka slikama u visokog rezoluciji

Link ka internet stranici o 25 godina FH- a