Kamioni

NAKON ZAVRŠENOG VOLVO TRUCKS DEMO TOURA KROZ BOSNU I HERCEGOVINU, MIŠLJENJA KUPACA SU NEPODIJENJENA - VOLVO JE NAPRAVIO KORAK OD “SEDAM MILJA”!

Završen je Volvo Trucks Demo Tour kroz Bosnu i Hercegovinu. Sa naša tri nova kamiona Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, obišli smo dobar dio BiH i bili u gostima kod gotovo 40 kompanija, a naši domaćini ni u jednom slučaju nisu krili oduševljenje.
NAKON ZAVRŠENOG VOLVO TRUCKS

Podsjećamo, karavan potpuno novih kamiona Volvo, krajem avgusta i početkom septembra u cilju predstavljanja, prošao je kroz Bosnu i Hrcegovinu i na tom putu imao četrdesetak stanica. Domaćini su bili kupci koji su proteklih godina u svojim voznim parkovima imali kamione Volvo, ali i svi oni kojima bi jedan od naših novih kamiona mogao biti zanimljiv.

Predstavljeni su im FH, FM i FMX.
Nova generacija najtežih kamiona Volvo, razvijena je pod sloganom “Napravljeno za vas”, a obiluje brojnim tehničkim unapređenjima i sasvim novim sistemima, od kojih su neki jedinstveni u kamionskoj branši u Evropi.

Familija FM je dobila i potpuno novu, prostraniju, udobniju i funkcionalniju kabinu, što ove kamione sada čini vrlo atraktivnim i za međunarodne, regionalne ture.

Kamioni FMX, već dugo godina afirmisani po svojim izvanrednim tovarnim i terenskim sposobnostima, dobili su, između ostalog, novu tandem (udvojenu) pogonsku osovinu koja sada može podnijeti opterećenja od čak 38 tona (šest tona više od dosadašnje). Među vrlo modernim tehničkim rješenjima na toj familiji je i novi način “faznog” uključivanja blokade diferencijala, što i potpuno opterećenim FMX kamionima omogućava da savladaju i najsurovije terenske izazove.

Najznačajniju novost predstavlja novi Volvo FH i novi Volvo FH s funkcijom I-Save. Familija kamiona Volvo FH je inače najtraženija među bh. kupcima, a zajedno s varijantom FH16 dobio je novi, aerodinamičniji i funkcionalniji izgled prednjeg dijela, nove panele s digitalizovanim instrumentima. S novom generacijom u redovnu ponudu ulazi i novi telematski sistem Volvo Connect (bitno unaprijeđen i proširen dosadašnji Volvo Dynafleet).

Volvo FH s funkcijom I-Save, sada stiže na tržište u verziji s kojom je moguće uštedjeti još više goriva i koja može smanjiti troškove goriva i do 10%, što je poboljšanje i do 3% u odnosu na prethodnu generaciju.

Zanimljivo je bilo čuti i mišljenja. Većina se zanimala za novi FH i za njegovu fantastičnu uštetu u verziji I-Save, ali je mnoge zanimao i novi izgled i novo unutrašnje uređenje. Također, naš novi FMX, kiper bez premca na tržištu, zanimao je jednu od najvećih građevinskih kompanija u BiH, gdje su posebno pohvalili njegovu robustnost i nove mogućnosti kada je u pitanju nosivost.

Jedan od njih je i Mirsad Musić, vlasnik transportne kompanije Aner Trans iz Srebrenika. Aner Trans posluje već 12 godina, a kroz preduzeće je do sada prošlo nekoliko desetina moćnih tegljača, od čega je većina bila Volvo. Aner Trans je inače prvi kupac u BiH kamiona Volvo FH500 s tehnologijom I-Save. Jedan takav kamion koristi već duže od godinu dana, a još dva su mu stigla i u ovoj godini. Iznenađen je izgledom i mogućnostima novog. “Nema sumnje u to da je Volvo s novom serijom FH napravio dodatni iskorak. Fasciniran sam izgledom detalja kabine, a najviše izgledom i mogućnostima table s instrumentima. Siguran sam u to da se radi o samom vrhuncu dizajna i upotrebljivosti u kamionskom svijetu. Također, siguran sam i u to da će ergonomija novog vozačkog uređenja dodatno olakšati rad vozača. Za mene kamion mora imati dobar dizajn, pa sam opet oduševljen izgledom i oblikom glavnih svjetala. Na svom primjeru sam se uvjerio da kamioni s tehnologijom Turbo Compound i s tehnologijom I-Save dodatno štede gorivo. Kod mojih kamiona je to dva do tri litra, a vjerujem da je u novoj generaciji ušteda još veća, pa će moja prva investicija biti kupovina dva kamiona FH500 I-Save nove generacije”, kaže Musić.

Zahir Murtić je dugogodišnji vlasnik kompanije Zzaha-Trans. Vozač kamiona je praktično cijeli svoj radni vijek i u voznom parku svoje kompanije ima sedam tegljača. Dio iskustava veže ga i za kamione Volvo i kaže da je iznenađen izgledom novog modela FH. Demo Tour je obišao na posljednjoj stanici u Sarajevu. “Nemamo ličnog iskustva kada su u pitanju modeli s tehnologijom Turbo Compound, ali koristimo Volvo FH500. Bio sam u prilici vidjeti novi model i sasvim je jasno da je na njemu napravljeno puno izmjena. Opet je ostao originalan sa svojim prepoznatljivim prednjim svjetlima, a unutrašnjost je nešto što se može nazvati talonom kamionskog luksuza. Tabla s instrumentima, novi displeji, poboljšani kreveti i drugi ergonomski detalji, nešto što će sigurno poboljšati radno okruženje vozača, a on je taj na kojem treba biti glavni fokus. S novim FH su tu definitivno uspjeli”, kaže Murtić.

Jedna od stanica Volvovog karavana bila je i u Žepču, gdje su ga dočekali domaćini u transportnom preduzeću Frigošped. Frigošped svoje početke veže još za 1987. godinu, ali i za prkretnicu 1994. godine, kada je nabavljen prvi kamion Volvo iz 1974. godine. Danas je drugačije. Krug Frigošpeda u Žepču krase kamoni Volvo prethodne generacije, ali Mustafa Čaušević, vlasnik preduzeća, i Edin Čaušević, njegov sin, nisu krili oduševljenje posjetom i novim Volvom FH500 I-Save.

“Kamione Volvo kupujemo duže od 30 godina. Svaki novi je nadopuna predhodnom. Kod novog modela Volvo FH500 sviđa mi se to što je unaprijeđena preglednost i to što je potpuno inovirana instrument-tabla i naravno njegova prepoznatljiva LED svjetla. Posebno bih izdvojio novi sistem Turbo Compound s tehnologijom I-Save koja dokazano štedi i gorivo i AdBlue”, rekao nam je Mustafa Čaušević, vlasnik transportne kompanije Frigošped d.o.o. Žepče.

Integral inženjering je jedno od najvećih građevinskih preduzeća u BiH, pa je jedna od usputnih stanica bila u Laktašima, u krugu ove firme. Vlajko Nikolić, inače izvršni direktor za mehanizaciju, kaže da je počašćen ovom posjetom i da je prilično iznenađen novim Volvovim dostignućima. “Od tri predstavljena kamiona nama je bio najzanimljiviji FMX, budući da smo mi firma koja se bavi gradnjom. Čak i na prvi pogled jasno je da se radi o vrlo robustnom kamionu koji čak i svojom pojavom ostavlja utisak ozbiljnosti. Iako smo mi velika građevinska firma koja dobar dio svojih poslova veže za niskogradnju, u našem preduzeću do sada nismo imali priliku koristiti ni jedan kamion Volvo, pa samim tim ni jedan kiper FMX. Možda je baš došlo vrijeme da okrenemo list i da nabavimo jednog za probu. Upoznali su me s najvažnijim detaljima i jasno je da kamion ovih karakteristika u potpunosti može zadovoljiti naše potrebe”, kaže Nikolić.

Volvo sudbinski prati i transportno preduzeće Kamelia iz Matuzića. Zbog toga je na putu Volvo Road Toura bila i ova kompanija, čiji su kamioni nadaleko prepoznatljivi i po boji i po simbolu cvijeta Kamelije. Jednom godišnje se u krug ovog preduzeća parkira čak 42 kamiona od čega je 30 Volvoa. Impozantan “stroj” od ove godine prati i impozantna infrastruktura firme u koju se nakratko parkirala i nova kolona predvođena novim Volvom FH500 I-Save. Sanel Hodžić je odavno “alfa i omega” ovog preduzeća. Imao je priliku voziti prethodnu generaciju, ali sada i novi FH500 I-Save. “Fasciniran sam volanom i lakoćom upravljanja. Nije mi trebalo puno da steknem novi osjećaj - samo nekoliko minuta. Oduševljen sam i opremom koja je bila u demo kamionu. Aparat za kafu, mikrovalna pećnica, frižider… Sve je na dohvat ruke, a ni u jednom trenutku ništa nije smetalo. Prostora u novoj kabini je zaista dovoljno, a primjećujem i poboljšanja na novim krevetima. Ukoliko se u praksi zaista pokaže ušteda u gorivu koju su obećali, onda je ovo pravo rješenje za transportne kompanije koje prevoze robu na udaljene destinacije”, kaže Sanel Hodžić.