Kvalifikovani vozači koji bezbjedno i odgovorno upravljaju svojim vozilima i teretom, i na isti način se ophode prema saobraćajnim situacijama, neprocjenjiva su vrijednost svake transportne kompanije. Međutim, kada je u pitanju privlačenje najboljih vozača, konkurencija je izuzetno jaka. Imajući to na umu, kompanija Volvo Trucks je investirala u razvoj vozačkog okruženja i vozačkog interfejsa u novoj generaciji kamiona, kako bi stvorila radno mjesto koje je sigurnije, funkcionalnije i udobnije.
„Uz pomoć naših novih kamiona zadovoljavamo potrebe i vozača i transportnih kompanija. Unapređujući klasične Volvo karakteristike, kao što su ergonomija, udobnost i sigurnost, i kombinujući ih sa novom inovativnom tehnologijom i dizajnom, učinili smo vozačko okruženje još atraktivnijim i produktivnijim“, kaže Dragana Krstić, direktorka.
Nova, potpuno digitalna instrument-tabla, veličine 30 cm, omogućava vozaču brz pristup informacijama koje pomažu u izbjegavanju skupih grešaka. Naprimjer, uvijek se prikazuje vrijeme rada vozača, što olakšava planiranje vožnje i smanjuje rizik od kršenja propisa. Identifikacija saobraćajnih znakova još je jedna praktična funkcija koja upozorava vozača na ograničenja brzine, ograničenja prilikom preticanja i vrstu puta.
Svaki vozač, uz četiri moguća prikaza, prije polaska može lako prilagoditi sadržaj i izgled digitalne instrument-table. Prikaz Opterećenje omogućava kontrolu težine tereta, bruto težine vozila i opterećenja za svaku osovinu. Za kamione sa navigacionim sistemom, prikaz Navigacija sa mapama je pravi izbor. Oni koji žele da njihova digitalna instrument-tabla ima klasičan Volvo izgled, mogu odabrati Početni prikaz, dok oni koji više vole vidjeti samo bitne informacije mogu odabrati prikaz Fokus.
Glavna instrument-tabla može se dopuniti bočnim displejem veličine 22 cm, kojim se lako upravlja informacijama o komunikaciji, infotainmentu i transportu.
Primjeri funkcija:
Medija plejer koji uključuje mogućnost izbora audioefekata putem radija, Bluetootha ili USB-a.
Komunikacija koja uključuje mogućnost povezivanja dva mobilna telefona.
Zadatak koji pruža podršku vozaču kada je u pitanju vrijeme rada, podučavanje vozača, daljinsko očitavanja tahografa i navigaciju.
Vozilo koje uključuje parkirni klima-uređaj, indikator opterećenja, praćenje pritiska u gumama i prilagođeno podešavanje sistema Volvo dinamičko upravljanje.
Ostale funkcije uključuju Moje aplikacije za Android Auto, koje su vrlo slične aplikacijama sa Android telefona, i Vodič za vozača, priručnik koji nudi savjete za vožnju i informacije prilagođene svakom pojedinačnom kamionu. Funkcija je pripremljena za buduća ažuriranja i kompatibilna je s aplikacijama koje nisu iz kompanije Volvo Trucks, naprimjer, aplikacije graditelja karoserija.
Na bočni displej se lako može povezati i do osam kamera, a na ekranu se istovremeno mogu prikazati pogledi sa četiri kamere. Informacije na oba displeja mogu biti predstavljene na više od 30 jezika. Sistem može istovremeno memorisati više prilagođenih postavki. Ovo je korisno ako isti kamion koriste različiti vozači, posebno ako su iz različitih zemalja.
Funkcijama instrumenta lako se upravlja putem novih, intuitivno grupisanih tipki na volanu, kao i sa instrument-table, a na određenim tržištima i glasovnom komandom. Funkcijama bočnog displeja također možete upravljati direktnim dodirom ekrana.
Kamioni koji imaju više od jedne pogonske osovine imaće novu funkciju kontrole okretanja koja pomaže vozaču da brzo i lako upravlja potencijalno rizičnim saobraćajnim situacijama, kako tokom vožnje po putu, tako i tokom off-road vožnje. Vozač jednostavno treba okrenuti polugu kako bi aktivirao blokade diferencijala. Povećana vuča je prikazana na digitalnoj instrument-tabli.
„Cijela instrument-tabla zamišljena je tako da može pružiti dobar pregled, omogućavajući vozaču da intuitivno i efikasno upravlja informacijama sa što manje stresa. Radno okruženje vozača, koje uključuje stabilne držače čaša, velike pregrade za odlaganje i nekoliko USB priključaka za punjenje malih električnih uređaja, potpuno je funkcionalno, robustno i napravljeno je od izdržljivih materijala“, kaže Dragana Krstić, direktorka kompanije Volvo Trucks u Bosni i Hercegovini.
Birač stepena prenosa za Volvo I-Shift ima novi praktičan ergonomski oblik, pružajući veću slobodu kretanja unutar kabine. Programi mijenjanja brzina su također razvijeni i sada uključuju ekonomski, standardni i performance način vožnje.
Kamioni Volvo FM i Volvo FMX imaju nove kabine sa zapreminom većom za gotovo jedan kubni metar nego što su to imali prethodni modeli. To pruža osjećaj prostranosti, više radnog prostora i značajno poboljšanu direktnu vidljivost, između ostalog, i zbog spuštene linije prozora. Spušteni, široki ulaz sa dva stepenika, poboljšanjima protiv klizanja i osvjetljenjem, olakšava putovanje na rutama sa čestim zaustavljanjem. Naprimjer, tokom građevinskih radova nije neobično da se vozač penje i silazi iz kabine i do 50 puta dnevno.
Kao i kod kamiona Volvo FH i Volvo FH16, vozačko okruženje sada je unaprijeđeno funkcijom naginjanje stuba volana radi postizanja bolje vozačke pozicije. Donji krevet u kabini za spavanje postavljen je na većoj visini nego ranije, što olakšava sjedenje i stvara dodatni prostor za odlaganje. Dnevna kabina također ima novi osvijetljeni prostor za odlaganje, kapaciteta 40 litara.
Nova, robustnija izolacija kabine pomaže u smanjivanju ometajućih faktora, kao što su hladnoća, toplota i buka. Klima-uređaj sa karbonskim filterom, kontrolisan je senzorima, i pruža dobar kvalitet zraka, čak i u teškim uslovima.