Kamioni

Volvo Trucks I-Shift - tehnologija koja je revolucionarana i nakon 20 godina

I-SHIFT JESTE DOBAR, ALI VOLVO TU NEĆE STATI

Inteligentni automatizovani mjenjač I-Shift je inovacija kompanije Volvo Trucks koja zbog utjecaja na smanjenje potrošnje goriva, radna svojstva vozila, te vozačevu sigurnost i udobnost i dalje predstavlja važnu prekretnicu u industriji transporta.

Do kraja 2020. godine, širom svijeta prodato je više od milion kamiona Volvo Trucksa opremljenih s I-Shift mjenjačem. I dok Volvo Trucks obilježava 20 godina, otkad je taj revolucionarni mjenjač prvi put pušten na tržište, razvoj se ne prekida, nego se nastavlja.

I-Shift rezultat je dugogodišnjeg napornog rada inženjera i povratnih informacija kupaca.

Kad je I-Shift 2001. godine prvi put pušten na tržište, Volvo Trucks je dobio potvrdu za svoje čvrsto uvjerenje da taj sistem prenosa predstavlja najefikasniju konstrukciju za automatsko mijenjanje stepena prenosa. Danas je I-Shift mjenjač dio standardne opreme svih kamiona Volvo serija FH, FH16, FM i FMX. Budući da je sistem I-Shift automatizovan, doprinosi smanjenju potrošnje goriva i smanjenju utjecaja na okolinu, ali i povećanju sigurnosti i boljem ponašanju vozila u vožnji, zbog manje buke, vibracija i fizičkog napora vozača.

"I-Shift je promijenio pravila 'igre' i još ih uvijek mijenja. Danas I-Shift prodajemo širom svijeta. U Sjevernoj Americi smo nekada prodavali vrlo mali broj kamiona s ovim mjenjačem. Tako smo 2007. godine imali udio od samo nekoliko procenata, da bismo danas došli do čak 90% udjela u isporuci kamiona s I-Shift mjenjačem. U tom impresivnom pomaku jasno se ogledaju veća efikasnost tog mjenjača i činjenica da je vozačima izuzetno privlačan",  rekao je Pär Bergstrand, menadžer za teške mjenjače (Heavy Duty Transmission) u kompaniji Volvo Trucks.

Sistem prenosa I-Shift je potpuno usklađen s ostatkom kamiona, jer raspolaže informacijama koje dobija i od motora i od kompletnog vozila, da bi savršeno uskladio njihov rad u zavisnosti o primjenama i konfiguracijama kamiona.

"Upravo je ta usklađenost ono što I-Shift čini toliko posebnim i svestranim. I-Shift je pozitivan rezultat dugih godina napornog rada naših inženjera, povratnih informacija koje smo primili od kupaca nakon terenskih ispitivanja u sklopu razvojnog procesa i činjenice da Volvo Trucks ima pristup tehnološkim inovacijama unutar cijele Volvo Group", objašnjava Pär Bergstrand.

Uspjeh prenosnog sistema I-Shift leži u njegovoj sposobnosti "saradnje" s cijelim pogonskim sklopom, što proizlazi iz činjenice da se prilagođava motoru i drugim dijelovima vozila već u razvojnoj fazi. Zbog neprestanog unapređivanja, tokom godina, I-Shift može ispuniti zahtjeve povezane sa širokim rasponom primjena u prevozu, ne samo kad je riječ o dobrim radnim svojstvima i efikasnosti, već i o najboljem ponašanju vozila u vožnji, kao i o udobnosti.

Volvo Trucks je tokom godina nastavio uvoditi brojne nove inteligentne funkcije, koje su stekle naklonost vozača i prevoznika.

Evo nekoliko primjera:

- I-Shift s dvostrukim kvačilom (Dual Clutch)

Volvo Trucks je 2014. godine predstavio I-Shift s dvostrukim kvačilom - prvi mjenjač za kamione koji prevoze teške terete, nadahnutu mjenjačima koji se koriste u trkaćim automobilima. Takav mjenjač daje osjećaj da isporuka snage prati promjenu stepeni prenosa u djeliću sekunde.

- I-Shift sa sporohodnim stepenima prenosa (Crawler gear)

Sljedeći važan korak napravljen je 2016. godine, a nudi rješenje za prevoz teških tereta, koji zahtjeva veliki obrtni moment i bolju sposobnost kretanja. Uz I-Shift sa sporohodnim brzinama, kamion koji prevozi teret bruto mase do 325 tona, može krenuti iz mirovanja na ravnoj cesti. Prenosni odnos je takav, da se kamion može kretati brzinom od samo 0,5 km/h, što se pokazuje vrlo korisnim kada se pojavi potreba za preciznim upravljanjem, naprimjer, na gradilištima, tokom asfaltiranja cesta ili prilikom prevoza drvne građe.

- I-See zasnovan na topografskim podacima (Cloud-based map data)

I-See je zaseban sistem koji se može dodati I-Shiftu, a koji je osmišljen tako da analizira topografiju rute i upotrebljava te podatke da bi kamion (odnosno mjenjač) ostano u stepenu prenosa koji garantuje najefikasnije korištenje goriva.Sistem I-See, kamionu pruža podršku u održavanju ujednačene prosječne brzine, analizirajući podatke o topografiji ceste ispred, na temelju karata pohranjenih u "oblaku" kako bi "obavijestio" I-Shift o savršenom trenutku za promjenu stepena prenosa radi uštede energije, a time i goriva.

- I-Shift s funkcijom za promjenu smjera (Change Direction function)

Kad je 2020. godine na tržište puštena nova linija teških vozila kompanije Volvo Trucks, uvedena je još jedna inovativna funkcija - I-Shift s funkcijom za promjenu smjera. Uz tu novu funkciju kamion može mijenjati smjer, a da vozač pritom ne mora pritiskati kočnicu, što je posebno korisno za građevinske, šumarske i rudarske poslove, u sklopu kojih je produktivnije izvoditi ponavljajuće kretnje naprijed-natrag, pri manjim brzinama.