Kamioni

Volvo FMX šalju samo na najteže zadatke

Prva jutarnja kolona četveroosovinskih kipera, u kojoj je i “četa” Volvovih FMX-ova, jedan po jedan napustila je kamenolom i separaciju kamenog agregata… Puni su do vrha i kreću ka gradilištu na kojem će za nekoliko mjeseci biti dovršena nova dionica modernog autoputa. Osam sati je ujutro i smjena je tek započela. Svoj prvi teret dostaviće na gradilište koje je u blizini, pa će se za oko sat vremena vratiti na polazno mjesto. Odatle će, nakon nekoliko vještih manevara vozača ogromnog utovarivača, opet puni krenuti na mjesto gdje ih čekaju mašine koje će ugraditi materijal u budući put.
Volvo  FMX  šalju samo na najteže zadatke

Naizgled je jednostavno, ali se iza svega krije uigran prateći logistički tim koji brine da transport teče po planu i bez zastoja. Uglavnom je tako, jer problema s kamionima nema. To je jedan od uslova za kvalitetno izvršavanje zadataka u građevinarstvu, jer svaki ugovoreni posao uvijek zavisi od poštovanja rokova.


A rokove ne bi bilo moguće ispoštovati bez kvalitetne mehanizacije koju u derventskom Geokopu dobrim dijelom čine Volvovi kiperi iz aktuelne i iz nekoliko prethodnih generacija. U okolini Dervente i Doboja već su prepoznatljivi među stanovnicima i među putnicima koji se kreću okolnim cestama. Jedan od razloga što su se FMX kiperi odomaćili i u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, kako je to i u mnogim drugim dijelovima Evrope, svakako je i taj što stotinjak stanovnika ovog kraja, godinama unazad, svoju egzistenciju vezuju za ovo građevinsko preduzeće, koje u vlastitom voznom parku uvijek ima barem desetak Volvo kamiona, koji neumorno transportuju građevinski materijal.


Savo Ružajić je ponosan na to što njegovo građevinsko preduzeće uspješno učestvuje na gradnji pojedinih dionica autoputa na koridoru 5C. Šef mehanizacije Volvo kamione uvijek upućuje tamo gdje je najteže, a u posljednje vrijeme na gradilišta u surovom hecegovačkom kršu. Kaže da je siguran da ga ni tamo neće iznevjeriti i da su oni najvažniji za poštovanje rokova koje su propisali investitori. Na tim gradilištima Volvo kiperi doslovno rade danonoćno - najvažnije, bez ijednog zastoja.


I novih projekata je puno: otvaraju se nova gradilišta, saniraju se postojeće ceste, grade se nove, uređuje se gradska infrastruktura, pa Geokop duže od 20 godina ulaže i u kadar i u mehanizaciju. Njihov vozni park sredinom ove godine narastao je na 50 voznih jedinica. Brojka nije velika, ali nije ni mala, pogotovo ako se zna da je u prvim danima po osnivanju preduzeća, tada 36-ogodišnji Savo Ružajić, poslove započeo s nekoliko iznajmljenih kamiona i građevinskih mašina. Do danas je Geokop prerastao u respektabilno građevinsko preduzeće, koje je učestvovalo u gradnji najkapitalnijih projekata u BiH. U Geopkopu ne taje da velike zasluge za njihovu uspješnu realizaciju pripadaju Volvo kamionima.


Posljednja “popuna” voznog parka bila je krajem avgusta ove godine, kada je u krug preduzeća stiglo pet potpuno novih kipera Volvo FMX 420 Euro 6. Uvjeren od ranije u njihove natprosječne sposobnosti, šef mehanizacije ove kamione obično šalje na najzahtjevnije zadatke, pa su već sutradan upućeni tamo gdje je najteže. Uigrana ekipa dobro zna njihove mogućnosti, jer su godinama unazad Volvovi kiperi prevezli milione tona materijala od kamenoloma ili od asfaltnih baza do gradilišta širom BiH. Tamo smo ih i pronašli - na jednom od kamenoloma iz kojeg su prevozili kameni agregat do gradilišta na autoputu.


Manje od deset minuta potrebno je da pet kamiona budu napunjeni i da nastave sa zadatkom. Veliki utovarivač u nekoliko poteza napuni jedan sanduk zapremine 18 kubnih metara, a vaga kaže da prosječno, u jednoj turi, svaki od njih “ponese” najmanje 30 tona. Ako je gradilište blizu, ni dvadesetak dnevnih “krugova” ne predstavlja preveliki problem. To znači da tim od pet novih Volvo kipera dnevno bez problema transportuje najmanje 3.000 tona materijala. I tako godinama, bez predaha…


Nove Volvo kamione “zadužili” su već prekaljeni vozači. Neki od njih su s iskustvom dužim od 20 godina, pa su zapravo oni neiscrpan izvor vrijednih informacija. Bez izuzetka su prepoznali pozitivne pomake i nove detalje na aktuelnoj generaciji Volvovih građevinskih teškaša. Hvale novi prostor, preglednost i jednostavnost upravljanja. Bez obzira na to što rade u najtežim uslovima, vozači se u FMX-ovima nove generacije osjećaju kao da su u kancelariji. Klimatizirana unutrašnjost, udobna sjedišta, više svjetla, jednostavnija i preglednija tabla s instrumentima i upravljačkim komandama, svaka operacija “na dugme”, samo su dio onoga što ističu kada govore o svom radnom danu provedenom iza Volvo upravljača.


Šef mehanizacije Geokopa ističe kako je odluka za nabavku pet novih Volvo kamiona zapravo “pala” nakon probne nabavke jednog takvog istog FMX-a koji je u krug preduzeća ušao prije pet mjeseci. Kiper bez premca na gradilištima širom BiH pokazao je šta može i “uknjižio” brojne obavljene zadatke, bez ijednog problema i bez ijednog kvara. Naravno, nakon toga nije ni trebala bolja preporuka.


Novi Geokopovi Volvo FMX kiperi bez sumnje predstavljaju tehnološki vrh u transportu građevinskog materijala u niskogradnji, ali vrijedi spomenuti da su u njihovom voznom parku, na potpuno istim zadacima, i dva Volvova kipera FM proizvedena 2003. godine. Iako su u svojim “radnim knjižicama” zabilježili vrlo dug vozni staž, oni ne posustaju. Zajedno s novajlijama, svakog dana pouzdano i neumorno prevoze stotine tona raznog kamenog agregata, što je pravi dokaz poslovičnog švedskog kvaliteta koji već decenijama krasi Volvo kamione. Zanimljivo je i to što su “veterani” s bezmalo dvije decenije u točkovima, bili prva dva nova kamiona za koje se odlučio vlasnik Geokopa. A da su opravdali povjerenje u Volvo svjedoči što i danas izgledaju kao novi i pored izuzetno teških uslova u kojima rade. Vlasnik ih se još nije odrekao, jer kaže da nema potrebe - pouzdani su, zahvaljujući redovnom održavanju u dobroj su tehničkoj kondiciji, i dorasli su svakom povjerenom zadatku. I oni su jedan od razloga zbog kojih je danas u voznom parku 11 kamiona kipera Volvo FMX iz aktuelne i iz prethodne generacije.


U Geokopu ističu da im je od prije dvije godine održavanje FMX i FM kipera postalo znatno brže, lakše i jeftinije, jer je u blizini Volvo otvorio vlastiti servisni centar. To posebno vrijedi za redovne servisne intervale propisane za vozila u garanciji, za koje im je potrebno neuporedivo manje vremena nego ranije, kada su vozila morala u prilično udaljen servis u sarajevskom predgrađu Vlakovo.


Mada su im prevozne relacije relativno kratke, Volvo kiperi u Geokopu su izuzetno uposleni: u posljednje vrijeme u toku jednog dana prelaze i po 320 kilometara, ponekad čak i po 600 kilometara. Šef mehanizacije navodi da Volvo kamioni godišnje prelaze oko 30.000 kilometara, mada pojedini primjerci “nakupe” čak i 50.000 kilometara. Budući da su u jednom pravcu uvijek pod punim opterećenjem, kao i da veći dio smjene voze po neasfaltiranim podlogama, Geokopovi Volvo kiperi maju prihvatljivu potrošnju: vozila nove generacije u prosjeku potroše između 30 i 40 litara dizela na 100 kilometara, ali vozači bez izuzetka kažu da je to manje nego što su trošili kamioni iz prethodnih generacija. Budući da je ove godine cijena dizela praktično udvostručena, nema sumnje da će novi kamioni Volvo FMX ovom preduzeću donijeti i znatne uštede u izdacima za gorivo.