Kamioni

Volvo Trucks predstavlja snažni kamion na biogas za smanjenje CO2 na dužim transportnim relacijama

Volvo Trucks je predstavio novi, snažniji kamion koji može raditi na tečni biogas. Novi kamion uz nižu ukupnu emisiju CO2 može obavljati duge i zahtjevne transportne zadatke. Prije pet godina, Volvo Trucks je u ponudu uključio kamione koji mogu raditi na tečni biogas (bio-LNG) - obnovljivo gorivo koje se može proizvesti iz mnogo vrsta organskog otpada, uključujući i ostatke hrane. To gorivo može smanjiti emisiju CO2 do 100%.
 Volvo Trucks predstavlja snažni kamion

"Biogas je odlična dopuna električnom transportu koja pomaže prevoznicima u njihovim ambicijama održivosti i teži ka klimatski neutralnom transportu", kaže Danijel Bergstrand, menadžer proizvoda za kamione na gas u kompaniji Volvo Trucks.

Posljednjim unapređenjima, kamioni na gas Volvo FH i Volvo FM, dobili su i verziju motora s 500 KS, koja se pridružila verzijama od 420 KS i od 460 KS. Gasni motori također dobijaju značajna tehnička poboljšanja koja ih čine efikasnijim do četiri odsto**, što zajedno s novim, većim rezervoarom za gas za 10 odsto, podiže autonomiju.

"Naši efikasni kamioni na gas imaju performanse uporedive s njihovim dizelskim ekvivalentima. Punjenje gorivom je gotovo jednako brzo kao i punjenje gorivom kamiona s dizelskim motorima, a rastuća mreža od više od 600 benzinskih stanica za bio-LNG i LNG u Evropi, čini ih idealnim za dugolinijski transport", objašnjava Danijel Bergstrand.

Nijedno pojedinačno rješenje ne može riješiti problem klimatskih promjena

Ojačana linija kamiona s pogonom na gas u potpunosti se uklapa u trostruku stratešku mapu puta Volvo Trucksa, kojom se teži postizanju potpuno čistog transporta: električni kamioni na baterije, kamioni s vodoničnim gorivim ćelijama i motori s unutrašnjim sagorijevanjem koji rade na obnovljiva goriva kao što su biogas, HVO ili još zeleniji - vodik.

"Potrebno je imati nekoliko tehničkih rješenja, jer se infrastruktura za punjenje električne struje u vozila i dosipanje konvencionalnih goriva prilično razlikuju između država i regiona, ali i zbog toga što zahtjevi za svaki transportni zadatak nisu isti", komentariše Danijel Bergstrand.

Veliki planovi za zamjenu fosilnog LNG-a bio-LNG-om u Evropi

Očekuje se da će evropska proizvodnja bio-LNG-a brzo rasti čime bi se smanjila ovisnost o upotrebi fosilnog LNG-a.

Evropska komisija je iznijela plan pod nazivom REPower EU, u kojem je akcent na stvaranju znatno većih domaćih proizvodnih kapaciteta, koji će osigurati nekoliko različitih energenata. Plan je da se do 2030. godine* deset puta poveća godišnja proizvodnja biogasa, a taj sektor je već započeo fazu brzog rasta. I van Evrope potencijal za biogas privlači sve veću pažnju.

Činjenice o Volvo kamionima na gas:

  • Modeli proizvoda: Volvo FH, FM i FMX (na zahtjev).
  • Nivoi snage: 420, 460 i 500 KS.
  • Gorivo: bio-LNG (tečni biogas) ili LNG. Za paljenje gasa koristi se mala količina dizela ili HVO-a.
  • Autonomija: do 1.000 km**.
  • Tehnologija motora: Korištenjem visoke efikasnosti dizelskih motora, postiže se ista vozna sposobnost kao kod dizelskih kamiona, što omogućava vožnju s velikim opterećenjem i pokrivanje velikih razdaljina.
  • Novi motori na gas Euro6 step E su do četiri odsto efikasniji u potrošnji** od motorastep D.
  • Motori na gas su potpuno unaprijeđeni, a povećana efikasnost je postignuta novim brizgaljkama i smanjenim trenjem unutar motora, zajedno s novom varijabilnom pumpom za ulje i ventilacijom korita motora (katera) koja je zadužena za nefiltrirano ulje.

Činjenice o tečnom gasu:

  • Bio-LNG (koji se naziva i LBG) je obnovljivo gorivo - tečni biogas (biometan). Bilo koji organski otpad može se podvrgnuti digestaciji da bi se proizveo biogas, naprimjer, mulj iz postrojenja za prečišćavanje, otpad od hrane, stajsko đubrivo i drugi preostali otpadni proizvodi.
  • LNG (tečni prirodni gas) je fosilni gas (metan), koji se crpi iz podzemnih ili podmorskih rezervi.
  • Proces ukapljavanja biogasa je isti kao i za LNG; gas se ohladi na -162 °C. Gorivo tada zauzima znatno manje prostora, što omogućava unošenje mnogo veće količine energije u kamion, značajno povećavajući autonomiju.
  • Cilj Evropske komisije (REPower EU) je povećanje godišnje proizvodnje biogasa za deset puta - na 35 milijardi kubnih metara do 2030. godine*. Već je potvrđeno da će u Evropi do 2024. godine biti spremno više od 80 bio-LNG postrojenja. Očekuje se da će Njemačka i Italija, zajedno s Holandijom, biti vodeće države za bio-LNG u narednim godinama.

 

** Performanse i autonomija s određenom vrstom goriva u stvarnoj eksploataciji mogu varirati u zavisnosti od mnogo faktora kao što su brzina vožnje, upotreba tempomata, specifikacija vozila, opterećenje vozila, stvarna topografija, vozačko iskustvo, održavanje vozila i vremenski uslovi.