Protekle godine, kompanija Volvo Trucks je prvi put predstavila svoje električne kamione s gorivim ćelijama. Ovi kamioni bez štetnih emisija koriste vodik za proizvodnju električne energije u kamionu i mogu se koristiti za dugolinijski transport.
Sad su ovi kamioni prvi put testirani na javnim putevima, ali ne na bilo kojim javnim putevima. Da bi to učinili dodatno izazovnim, testovi su sprovedeni iznad Arktičkog kruga, na sjeveru Švedske - u izuzetno hladnim uslovima.
"Kamioni rade sedam dana u sedmici i po svim vremenskim uslovima. Teški uslovi na javnim putevima u sjevernoj Švedskoj, s ledom, vjetrom i s puno snijega, čine idealno okruženje za testiranje", kaže Helena Alsiö, potpredsjednica za upravljanje proizvodima iz pogonskih sklopova u kompaniji Volvo Trucks. "Potvrđujući testove koje smo prethodno obavili, kako digitalno, tako i na našoj zatvorenoj ispitnoj stazi blizu Göteborga, zadovoljstvo mi je što mogu reći da testovi idu dobro", naglašava Alsiö.
Električni kamioni s gorivim ćelijama biće posebno pogodni za dugolinijski transport i kad upotreba isključivo električne varijante kamiona nije opcija, naprimjer, u ruralnim područjima koja nemaju infrastrukturu za punjenje.
Komercijalno dostupan u drugoj polovini ove decenije
Kompanija Volvo trenutno nudi najširu liniju proizvoda u oblasti električnih kamiona na baterije. Šest modela je u serijskoj proizvodnji, a pokrivaju širok spektar transporta u gradovima i između njih.
Električni kamioni na gorive ćelije biće dostupni u drugoj polovini ove decenije. Testovi s prevoznicima počeće nekoliko godina prije komercijalnog predstavljanja.
Da bi ubrzala razvoj, Volvo Grupa je udružila snage s Daimlerom kako bi razvila i proizvela sisteme gorivih ćelija koji su projektovani za teška vozila.
Moguće je smanjiti CO2 već danas
Za prevoznike koji već žele ponuditi transport bez emisije izduvnih gasova, kompanija Volvo Trucks trenutno nudi šest različitih električnih modela na baterije, kao i kamione koji rade na obnovljiva goriva, kao što je biogas.
"Moramo reagovati odmah kako bismo zaustavili globalno zagrijavanje. Bez obzira na transportne zadatke ili mjesta u svijetu gdje posluju naši klijenti, čekanje nije opcija. Za nekoliko godina, naši klijenti će u potpunosti moći eliminisati emisije CO2 iz svojih kamiona", kaže Roger Alm, predsjednik kompanije Volvo Trucks.
Činjenice
Volvo kamioni na gorive ćelije s pogonom na vodik koristiće dvije gorive ćelije s mogućnošću generisanja 300 kW električne energije.
"Zeleni vodik" je beskrajan resurs koji se proizvodi korištenjem obnovljivih izvora energije, kao što su vjetar, voda i sunce.