Kamioni

Volvo Trucks i poznati kuhar Markus Samuelson udružili snage kako bi smanjili emisije CO2 u transportu hrane

Volvo Trucks se u okviru nove kampanje u posebnom izazovu udružio sa svjetski poznatim kuharom Markusom Samuelsonom. Izazov je pripremanje gurmanskog obroka koristeći sastojke prevezene kamionima koji ne emituju izduvne gasove ili u radu emituju minimalnu količinu CO2. Električni kamioni su igrali ključnu ulogu u ovoj inicijativi, čiji je cilj da inspiriše kupce transportnih usluga u industriji hrane i pića da usvoje ekološki prihvatljivije opcije prevoza.
Slavni kuhar Markus Samuelson i Volvo Truks udružili su snage za novu kampanju - Recept za promjenu

Nastavlja se dekarbonizacija transportne industrije, a kamioni na baterije predstavljaju jedan od načina za postizanje transporta bez emisije štetnih gasova. U industriji hrane i pića, transport je odgovoran za 19%* ukupnih štetnih emisija.

 

Kako bi pokazao da u sektoru transporta hrane i pića emisije CO2 mogu biti eliminisane ili svedene na minimum, Volvo Trucks je udružio snage sa slavnim kuharom Markusom Samuelsonom - kulinarskom zvijezdom brojnih međunarodnih restorana.

 

Markus Samuelson je sebi postavio zadatak da pripremi gurmanski obrok koristeći isključivo sastojke dopremljene električnim kamionima ili kamionima koji koriste obnovljiva goriva poput biogasa ili biodizela.

 

„Ovo je bila prva večera ovog tipa i izuzetno sam uzbuđen što sam bio dio toga. Za ovaj projekt sam morao razmišljati o transportu kao jednom od sastojaka, zar ne? On je glavni lik! Zato mi je ovaj izazov bio fantastičan, jer kad to jednom uradimo, 'guraćemo' cijelu industriju naprijed. Nadam se da će jednog dana svi kuhari na meniju pisati na koji način je hrana stigla u restoran - i da će to postati novi standard kvaliteta“, kaže Markus Samuelson.

Na meniju su se našli bakalar sa miso glazurom, kupus, rakovi, salata od krastavaca i njemačko vino Rizling.


Da bi stigli do nas, sastojci za večeru su ukupno voženi oko 2.700 kilometara drumskim putem, pri čemu je 86% te razdaljine pređeno električnim kamionima, koji ne emituju izduvne gasove. Preostali dio puta pokriven je kamionima koji koriste obnovljiva goriva.

 

„Ova kampanja savršeno se uklapa u brend Volvo. Ona ekološku prihvatljivost u transportu čini razumljivom i opipljivom, povezujući je s restoranom i obrokom - nešto sa čime se svi mogu vrlo brzo povezati“, kaže Katarina Adamson, direktorica globalnog brenda i komunikacija u Volvo Trucks. „Cilj nam je da dopremo do korisnika transportnih usluga u industriji hrane i pića, jer njihove odluke i zahtjevi mogu značajno utjecati na pravac i na brzinu prelaska na ekološki prihvatljiva transportna rješenja“, dodaje Adamson.

 

Rješenje ovog izazova bio je rezultat zajedničkog rada više kompanija iz oblasti proizvodnje hrane i pića, te proizvođača i pružalaca transportnih usluga - svi su bili pozvani na večeru koja je poslužena u lokalnom restoranu u Geteborgu, Švedska.

 

O Markusu Samuelsonu
Markus Samuelson je kulinarski majstor koji stoji iza brojnih međunarodnih restorana, uključujući i poznati restoran Red Rooster Harlem u Njujorku (gde je, između ostalog, služio i večeru predsedniku Baraku Obami). On je, također, kao televizijska ličnost dobitnik nagrade Emi, ali i priznati autor, s bogatim iskustvom u humanitarnom radu. Markus je u okviru ove kampanje dobio zadatak da pripremi večeru svjetske klase koristeći isključivo sastojke prevezene električnim kamionima ili onima koji koriste obnovljiva goriva.

 

5.000 isporučenih električnih kamiona
Volvo Trucks je globalni lider u električnom transportu i do sad je kupcima u 50 zemalja prodao više od 5.000 električnih kamiona. Trenutna ponuda električnih kamiona kompanije Volvo obuhvata osam modela prilagođenih različitim potrebama prevoza, uključujući gradsku i regionalnu distribuciju, kao i građevinski i komunalni transport. U 2024. godini, Volvo je imao 47% tržišnog udjela u segmentu električnih teških kamiona (16 tona i više) u Evropi, a vodeći je i na tržištu Sjeverne Amerike.

 

Volvo strategija u tri pravca ka potpuno ekološki prihvatljivom transportu
Volvo Trucks vodi dekarbonizaciju transporta sa ciljem potpune eliminacije emisija štetnih gasova do 2040. godine. Ova strategija je zasnovana na tri tehnološka pravca: električni pogon na baterije, električni pogon na vodonične gorive ćelije i motore s unutrašnjim sagorijevanjem koji koriste obnovljiva goriva, kao što su zeleni vodik (dobijen elektrolizom vode uz pomoć obnovljive energije), biogas (Bio-LNG), biodizel i HVO (hidrogenizovano biljno ulje).



* Li, M., Jia, N., Lenzen, M. et al. Global food-miles account for nearly 20% of total food-systems emissions. Nat Food 3, 445–453 (2022). https://doi.org/10.1038/s43016-022-00531-w

 

 

LINK ka fotografijama

Za detaljnije informacije pozovite:

Milutin Marinković

Marketing & Administration Officer, Volvo Adriatic South

milutin.marinkovic@volvo.com

+381 63 10 90 245

 

Kompanija Volvo Trucks nudi sveobuhvatna transportna rješenja za profesionalne i poslovne kupce. Kompanija nudi potpuni asortiman kamiona za srednje i teže uslove rada. Kupcu je osigurana podrška putem globalne mreže distributera koja ima 2.200 servisnih lokacija u više od 130 zemalja. Volvo kamioni sastavljaju se u 12 zemalja širom svijeta. U 2024. godini, isporučeno je oko 134.000 kamiona Volvo širom svijeta. Volvo Trucks je dio grupacije Volvo, jednog od vodećih svjetskih proizvođača kamiona, autobusa, građevinske opreme i pogonskih sistema za brodsku i industrijsku primjenu. Grupacija nudi i finansijska i uslužna rješenja. Volvo Trucks zasniva svoj rad na glavnim vrijednostima: kvalitetu, bezbjednosti i zaštiti okoline.