Kamioni

Dugovječnost na djelu

“Volvo kamione zamjenjujemo kada je na brojčaniku oko milion i po kilometara”, kaže Nikola Marinčić, vlasnik transportne kompanije Nicolas Frigo iz Čitluka.

Nikolu Marinčića i njegove sinove Roberta i Dinka, pronašli smo na primopredaji dva Volvo tegljača FH500 I-Save.

Prva vozila koja su na vratima ponijela amblem NICOLAS bila su dva tegljača Volvo FH16 iz prve serije. Imali su motore od 16 litara i 500 KS, a jednog od njih Marinčić je vozio još ranije. Osnivanjem vlastite kompanije nastavio je svoj profesionalni put iza istog upravljača. Ovi veterani najviše su zaslužni za postepeno širenje poslovanja i nabavke novih kamiona. Kako uvjerava Marinčić, njihovi Volvo kamioni bili su non-stop na putu, a od samog početka vukli su poluprikolice hladnjače. “Nisu se kvarili, što je bilo najvažnije“, dodaje gospodin Marinčić. Redovne servise obavljali uvek prema planu i ni jedan interval nije bio preskočen. U preduzeće su stigli sa 800.000 kilometara, što prema riječima Marinčića, nije predstavljalo ama baš nikakav problem.

Rastanak sa jednim od prva dva njihova Volva FH16 bio je 2006. godine. U Nikocolas Frigo nakupio je gotovo 1.800.000 kilometara, a svoj “treći život” nastavio u jednoj bosanskohercegovačkoj kompaniji u kojoj i danas. I nakon 31 godinu “radnog staža”, ovaj Volvo vrijedno radi! Bio je to više nego dovoljan argument da postepeno širenje flote bude samo tegljačima sa Volvo znakom. Danas kompanija posjeduje 12 kamiona, od kojih je 11 Volvo FH i 12 poluprikolica-hladnjača. U njima se bezmalo četvrt stoljeća do destinacija širom Europe vozi isključivo hrana koja zahtjeva temperaturni režim transporta.

U posljednjih nekoliko godina vozni park se obavlja samo tegljačima FH500 s tehnologijom za uštedu goriva I-Save. Prvi takav stigao im je 2021. godine i brzo, u vlastitom eksperimentu, uvjerili su se da ova tehnologija odista puno vrijedi. Naime, na jednu turu krenula su dva njihova tegljača - jedan FH500 iz prethodne generacije i jedan FH500 I-Save. U rezervoarima i jednog i drugog bila je identična količina goriva, poluprikolice su bile identične, teret također u “gram” identičan, ruta potpuno identična. Rezultati na putnim kompijuterima nakon istovara robe su pokazali da je I-Save trošio tačno 7,5 litara goriva manje!

Nicolas Frigo iz Čitluka vozni park obnavlja jednom godišnje: kada kamion “napuni” milion i po kilometara poruče drugi, noviji i moderniji. Nikola Marinčić tvrdi da ključ poslovnog uspjeha svake transportne kompanije leži u redovnom održavanju voznih jedinica u ovlaštenom servisu i to prema definiranim intervalima koje u svakom slučaju treba poštovati. “Kamion je nama osnovno sredstvo za rad i svaki trenutak dok stoji bilo gdje i iz bilo kojeg razloga, mi skupo plaćamo. Zbog toga mislim da novac uložen u održavanje nije trošak nego investicija”, kaže Marinčić.

Pri kupovini novih Volvo tegljača Nicolas Frigo se uvijek opredjeljuje za paket opreme koji će vozaču pružiti puni komfor i tako olakšati posao. To se pokazalo kao pametna odluka jer su vozači jako bitan činilac u kompaniji.