Kamioni

Efikasnija potrošnja i poboljšana vozna svojstva Volvo kamiona

Svaki procenat koji se može uštedjeti u potrošnji goriva važan je za profit vlasnika ili korisnika Volvo kamiona, a s pooštravanjem propisa o emisiji izduvnih gasova i enormnim poskupljenjima dizelskog goriva i tečnosti AdBlue, efikasnost u potrošnji je važnija nego ikad ranije. Volvo je bez utjecaja na performanse unaprijedio pogonske sklopove, poboljšao aerodinamiku, i vožnju svojih teških kamiona učinio uglađenijom i ugodnijom.

Najvažnija su prilagođavanja tri Volvo motora normama Euro 6 step E: D13TC, D13 eSCR i D11 eSCR, na kojima su istovremeno obavljena brojna poboljšanja kako bi bili efikasniji nego ikad prije. Motor D13TC, najefikasniji Volvov pogonski agregat za duge vožnje u cjelokupnoj historiji kompanije, inoviran je smanjenim unutrašnjim trenjem, ugrađeni su patentirani klipovi sa čelima u obliku komora, koje sagorijevanje čini izuzetno efikasnim, unaprijeđen je hlađeni sistem recirkulacije izduvnih gasova koji smanjuje količinu azotnih oksida tokom procesa sagorijevanja. To zauzvrat znači da je potrebno manje tečnosti AdBlue, što doprinosi nižim ukupnim troškovima za gorivo. Smanjena je i masa ovog motora. Uz sve to, minimalna brzina tempomata smanjena je na 4 km/h. Iste promjene obavljene su i na motorima D13 eSCR i D11 eSCR Euro 6 Step E. Za još veću fleksibilnost u izboru goriva, motor D13 eSCR s nominalnom snagom od 460 i 500 KS sad je dostupan i za upotrebu biodizela B100.

Podsjećamo da je Volvo još 2019. godine učinio jedan od velikih koraka u nastojanju da znatno smanji potrošnju - u ponudu je uvrstio kamione Volvo FH s I-Save tehnologijom, koji su u eksploataciji na dugim relacijama potvrdili uštede u troškovima za gorivo do 10%.

Zajedno s unaprijeđenim motorima, Volvo je nadogradio odlično afirmisan I-Shift mjenjač, koji je prvi put predstavljen još 2001. godine i do sad ugrađen u više od milion kamiona. Promjena stepena prenosa je još brža i glađa, čime je značajno poboljšano cjelokupno iskustvo u vožnji, posebno kada se vozilo „bori“ s usponima. Uz motore D13 ugrađuje se i novi sistem kvačila. Sa softverom optimizovanim za primjene u građevinarstvu, I-Shift omogućava da se s lakoćom izvode precizni manevri. I-Shift u verziji sa sporohodnim stepenima prenosa omogućava vožnju pri brzinama od 0,5 km/h. Novost je i funkcija promjene smjera: ručica mjenjača omogućava vozačima da biraju hod od naprijed ka unazad i nazad bez prebacivanja noge s papučice gasa na papučicu kočnice (dostupno za softversku opciju AVO-ENH). I-Shift s režimom vožnje off-road minimizuje broj promjena stepena prenosa koje se moraju izvršiti prilikom vožnje po grubim površinama i strmim nagibima. Također, olakšava pokretanje kada se vuku teški tereti ili se vozilo kreće po uzbrdici.

Volvo je s inoviranim motorima i mjenjačima predstavio i novi inteligentni softver I-Torque, koji koristi podatke karata iz softvera I-See za automatsko određivanje optimalnog obrtnog momenta motora za konkretnu rutu. Automatski se aktivira kad se vozi s uključenim tempomatom postavljenim na način vožnje Eco, a posebno je koristan kada se vozi po brdovitim terenima. I-Torque je dostupan s novim paketima za uštedu goriva za Euro 6 motore D13 i D16, za sve bruto kombinovane mase.

Aerodinamička unapređenja na kabinama FH, FM i FMX minimizuju otpor zraka i štede gorivo, što je posebno značajno za dugolinijske varijante. Na modelima FH i FM poboljšano je zaptivanje oko prednje maske i oko prednjih pomoćnih svjetala, ugrađuje se novi poklopac za nosač retrovizora, dok promjene na blatobranima poboljšavaju protok zraka oko lukova točkova. Dodatno na vozilima familije FH duži je produžetak vrata, a na krovnom spojleru kabine XHSL novi je dodatak za poboljšanje protoka zraka (standardno s opcijom krovnog spojlera za kabine do četiri metra visine).

Još jedno ažuriranje, koje je posebno korisno za vožnju autoputem, jeste nova elektronski kontrolisana varijabilna pumpa servo mehanizma upravljača, PSP-VAR2. Ova opcija vozačima daje precizniju kontrolu nad upravljanjem, što znači da može smanjiti potrebnu energiju dok se vozi pravo naprijed. Za zahtjevne kupce, koji vozila koriste na dugim relacijama i kupce kod kojih kamioni imaju dugo vrijeme mirovanja, to znači da se dodatno mogu smanjiti gubici energije. Nova pumpa upravljača uključena je u nove pakete za uštedu goriva za dizelske motore D11 i D13.

No, lista inovacija se ovim ne završava, jer Volvo uvodi i novu generaciju zračnih kompresora. Oni pomažu u uštedi goriva efikasnijim podizanjem zračnog pritiska i novi su standard za sve D11 i D13 Euro 6 dizelske motore. Prethodna verzija je također dostupna, a oba kompresora mogu se naručiti zajedno s kvačilom za dodatnu uštedu goriva. A da bi se omogućilo da motor optimalno funkcioniše, uvedeni su i novi patentirani filteri: za gorivo za D11 i D13 motore, za ulje za D13 motore i za zrak za Volvo FH. Konstruisani su tako da se može instalirati samo ispravan filter, koji će osigurati optimalne performanse motora i maksimizovati vijek trajanja motora. Volvo filteri su napravljeni od specijalno pripremljenog nabranog filter-papira i imaju veliku površinu kako bi se osigurao odličan kapacitet filtracije i dug radni vijek.

Da bi se vozačima olakšala dopuna goriva i tečnosti AdBlue na istoj benzinskoj stanici, povećana je veličina rezervoara za AdBlue kako bi odgovarali unaprijeđenoj efikasnosti Volvo motora. Novi rezervoari se primjenjuju uz motore za vozila FM/FMX 11 i 13 (eSCR), kao i na vozilima FH13 sa eSCR i TC motorima. U motorima D11 i D13 odnos potrošnje tečnosti AdBlue i goriva sad je 10% (ranije 8,5%), u motoru D13TC odnos je sad 6% (ranije 5%).

Budući da vozači na dugim relacijama provode mnogo vremena u svojim kabinama, također je predstavljena nova generacija alternatora od 150 A s 50% dužim radnim vijekom, kako bi život vozača na putu bio ugodniji. Također, Volvo je predstavio i LIN funkcionalnost, novi način upravljanja alternatorom. To će omogućiti bržu i lakšu dijagnostiku alternatora, ali i to da vlasnik ili vozač na vrijeme dobije upozorenje kad ga treba zamijeniti. Novi alternatori od 150 A standardni su za dizelske modele Euro 6 FH i FH16. Za dodatnu udobnost, u ponudu za ove modele uvršten je i novi alternator od 180 A, ujedno i najveći do sad.