Kamioni

Prvi put S Volvom

DMDE, najveća transportna kompanija u Bosni i Hercegovini, prvi put se opredijelila za Volvo kamione i samo ove godine novim FH tegljačima sa I-SAVE tehnologijom na gorivu uštedjela 60.000 KM.

Početak kompanije DMDE je sličan većini na našim prostorima, posebno onim u transportnom sektoru: u posao su krenuli sa samo jednim polovnim kamionom, a danas ih imaju čak 105. Razvoj je bio relativno brz, ako se u obzir uzme činjenica da transportna kompanija DMDE iz Brijesnice Velike u istočnom dijelu Doboja svoje početke veže za 2004. godinu.

U krugu ovog brijesničkog preduzeća mogli su se vidjeti kamioni gotovo svih brendova, ali baš nikad Volvo i to sve do početka 2022. godine. Dobar glas koji prati ove kamione ipak je nekako stigao i do vlasnika ove kompanije. Poznato je da se većina transportnih kompanija u BiH u posljednje vrijeme opredjeljuje baš za tegljače Volvo FH s I-SAVE tehnologijom za uštedu goriva. Vlasnici bez izuzetka ističu njihovu ekonomičnost, što je jedna od ključnih karakteristika ovih kamiona, posebno važna u jeku energetske krize, u kojoj je svaka kap goriva postala dragocjena. U samo nekoliko mjeseci cijene goriva su udvostručene, pa je sasvim jasno da transportne kompanije poput ove moraju voditi posebnu brigu o potrošnji.

I konačno, kad je već došlo vrijeme za posljednju obnovu voznog parka, DMDE se odlučio za probu. Već krajem februara stigla su dva tegljača Volvo FH500 I-SAVE i odmah su krenula na uobičajene ture prema evropskim destinacijama. Čak i prve vožnje već nakon mjesec dana pokazale su novajlije u floti ostvaruju ogromne uštede. Uprava DMDE-a do sad nije imala nikakvog iskustva s kamionima Volvo prethodnih generacija pa nije mogla praviti poređenja u potrošnji, ali su dobro znali koliko troše vozila svih drugih proizvođača. Kalkulacija je na kraju prvog mjeseca donijela egzaktne podatke - za prvih 11.000 kilometara Volvov dvojac je u prosjeku trošio čak tri litra goriva manje od njihovih dosadašnjih najvećih štedljivaca. Nakon toga dileme nije bilo - u narednu obnovu voznog parka krenuli su samo s Volvom. Tako je u toku godine u krug ove kompanije - do početka septembra, stiglo još devet identičnih tegljača, a za narednu godinu očekuje isporuku još pet takvih.

Za sada je u voznom parku ove kompanije već 10 odsto novih Volvoa, a pošto je gorivo i praktično najveći trošak u poslovanju, kalkulacija troškova krenula je u novom pravcu. Iako svih 11 tegljača nije bilo u pogonu cijelu godinu, nije bilo teško izračunati koliku su donijeli uštedu samo u ovoj godini, a ona nije beznačajna. Novi Volvovi kamioni firmi su do sada uštedjeli oko 60.000 KM!