Kamioni

Volvo Trucks
2022-12-12
4 min
Bezbjednost Elektromobilnost
Author
Volvo Trucks

Volvo električni kamioni – testirani na sudar zbog sigurnosti

Šta se događa ako električni kamion udari u drugi kamion? Ili proklizi i prevrne se pri velikoj brzini? Anna Wrige Berling, direktorica sigurnosti u kompaniji Volvo Trucks, govori nam kako su električni kamioni kompanije dizajnirani da budu otporni na sudare.
 

Baterijski električni kamioni sve su češći prizor na našim cestama. Dok je sigurnost srž kompanije Volvo Trucks, njeni električni kamioni razvijeni su da budu jednako sigurni kao i svi drugi kamioni. Jedan važan sigurnosni aspekt je otpornost na sudare, što se odnosi na razvoj vozila koja su otporna na efekte sudara.


„Volvo električni kamioni imaju istu kabinu kao i naši tradicionalni dizel kamioni, koji su temeljito testirani kako bi se osigurala otpornost na sudare. Električni kamioni također imaju iste napredne sigurnosne karakteristike koje su dizajnirane da spriječe nesreće”, rekla je Anna Wrige Berling, direktorica za sigurnost u kompaniji Volvo Trucks.


Virtuelne simulacije i testovi sudara u punom obimu

Baterijski električni kamioni imaju svoje specifične sigurnosne izazove, uglavnom u vezi sa sistemom elektromobilnosti koji uključuje bateriju od 600 V. Rizik od prečica i curenja hemikalija iz sistema treba svesti na minimum.


Volvo koristi rigorozne proračune, virtuelne simulacije kao i testove sudara u punom obimu kako bi potvrdio sigurnost električnih kamiona u slučaju sudara.


„Izračuni i virtuelne simulacije su osnova kada razvijamo i verificiramo siguran dizajn za naše električne kamione. Na ovaj način možemo digitalno testirati različite scenarije i parametre. Kako bismo provjerili rezultate simulacija, također provodimo testove sudara kamiona u punom obimu”, rekla je Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling je direktorica odjeljenja za sigurnost u kompaniji Volvo Trucks.

Testovi sudara koji simuliraju stvarne situacije u saobraćaju

Testovi sudara simuliraju stvarne situacije u saobraćaju s ciljem provjere zahtjeva u pogledu električne, hemijske i požarne sigurnosti.


„Svrha testova sudara u punom obimu je da se minimizira rizik od požara i curenja hemikalija tako što se provjerava da li baterije i električne komponente ostaju na mjestu u slučaju sudara i da li se visokonaponski sistem isključuje“, objašnjava ona.


Na kamionu Volvo FM Electric su provedena tri tipa testova sudara u punom obimu. Rezultati testova potvrđuju pozitivne rezultate virtuelnih simulacija. 

 

Test bočnog sudara. U ovom testu kolica, koja simuliraju putnički automobil, sudaraju se s bočnom stranom kamiona, gdje su ugrađene baterije. Test potvrđuje da su baterije, sa svojim modulima i ćelijama, dobro zaštićene i ostaju na svom mjestu čak i kada su izloženi velikoj sili.
Test zaštite od prevrtanja. Ovdje se kamion prinudno prevrće što je uobičajena kamionska nesreća. Svrha je provjeriti da li se visokonaponski sistem isključuje, kako bi se minimizirali sigurnosni rizici za vozača i spasilačku ekipu.
Test s barijerom. Test s barijerom je sudar u kojem se kamion zabija u barijeru, simulirajući stražnji dio drugog kamiona. Električni kamion je testiran kako bi se osiguralo da električne instalacije i komponente ispod kabine ostaju na svom mjestu, te da nema prečica koje vode do požara ili drugih opasnih situacija.

Volvo Trucks je prvi svjetski proizvođač kamiona koji ima cijeli niz električnih kamiona u serijskoj proizvodnji.


„Kao predvodnici, imamo veliku odgovornost da osiguramo da se prelazak na električni transport bez fosila obavi bez ugrožavanja sigurnosti – za vozače, spasilačke timove i za sve ostale učesnike u saobraćaju,” rekla je Anna Wrige Berling, direktorica za sigurnost u kompaniji Volvo Trucks. 
 


Pogledajte testove sudara Volvo električnih kamiona:
 

Learn more about our safety work and our electric trucks.