Kamioni

Volvo Trucks
2022-11-16
3 min
Story Priča o kupcu
Author
Volvo Trucks

Kamioni na gorive ćelije – kada i zašto su nam potrebni?

Danas se mnogo priča o kamionima na gorive ćelije. Daniel Bergstrand, menadžer proizvoda za kamione na gorive ćelije u kompaniji Volvo Trucks, dobro je informiran o ovoj pravovremenoj temi. Hajde da čujemo njegovo viđenje najnovijih dešavanja – i zašto su ovi kamioni potrebni u transportnoj industriji.
 

Šta je kamion s vodikovim gorivim ćelijama?

Kamion na gorive ćelije je električni kamion koji proizvodi električnu energiju iz gorivih ćelija koje se napajaju vodikom pohranjenim u rezervoarima u kamionu. U gorivoj ćeliji, vodik i kisik se kombiniraju putem elektrohemijske reakcije da bi se generirala električna energija, toplota i voda. Ovo je velika razlika u odnosu na baterijski električni kamion, koji energiju dobiva iz baterija koje se pune preko vanjskog izvora električne energije.


Kada ima smisla da transportna kompanija izabere kamion s gorivim ćelijama?

Kamioni na gorive ćelije bit će posebno pogodni za veće udaljenosti i teške, energetski zahtjevne zadatke. Također će biti pametan izbor kada nema vremena za punjenje baterije, naprimjer na kamionima koji rade 24 sata dnevno. Štaviše, kamioni na gorive ćelije mogu biti dobra opcija u zemljama i regijama u kojima nije moguće brzo napuniti električni kamion na baterije zbog ograničenja u električnoj mreži.

Daniel Bergstrand je menadžer proizvoda za kamione na gorive ćelije u kompaniji Volvo.

Koje su najveće prednosti ovih kamiona?

Najočiglednija prednost je to što je to tehnologija nulte emisije, koja omogućava transport na velike udaljenosti bez emisija izduvnih plinova osim vode. Domet i vrijeme dopunjavanja goriva su vrlo impresivni jer domet kamiona na gorive ćelije može biti do 1.000 km, a punjenje se vrši za manje od 15 minuta.


Kamion na gorive ćelije pokreće vodik. Danas se mnogo priča o vodiku, zašto?

Vodik pruža mogućnost skladištenja energije. To znači da se može, naprimjer, koristiti za skladištenje energije iz neravnomjerno proizvedenih obnovljivih izvora poput energije vjetra i sunca, koja se inače može potrošiti samo kada se proizvodi. To je odlična prilika za smanjenje ili uklanjanje klimatskih uticaja.

Mnoge industrije, poput industrije čelika i hemijske industrije, zahtijevat će vodik proizveden iz obnovljivih izvora energije kako bi se mogli prebaciti na klimatski neutralnu proizvodnju. Stoga je široko rasprostranjeno mišljenje da će vodik biti dostupan u velikim količinama u budućnosti, nešto što će koristiti i transportnoj industriji.

The range of a fuel cell truck can be up to 1,000 km and refueling is done in less than 15 minutes.

Koliko ćemo kamiona na gorive ćelije vidjeti na cestama u budućnosti?

To je danas teško predvidjeti. To zavisi, između ostalog, od razvoja tehnologije, pristupa vodiku i troškova za njega, kao i političkih odluka u vezi s oporezivanjem i zakonodavstvom.
 

Koliko daleko je Volvo stigao s razvojem kamiona na gorive ćelije i koje su ključne prekretnice pred nama?

Dok razgovaramo, provodimo testove naših kamiona na gorive ćelije na našoj probnoj stazi, što je vrlo uzbudljivo. Godine 2023. počinjemo provoditi testove na javnim cestama, a 2025. počinjemo s odabranim testnim kupaca. Lansiranje naših kamiona na gorive ćelije održat će se u drugoj polovini ove decenije, tako da imamo još dosta puta.

Ali tegljači ne moraju čekati da započnu putovanje prema transportu bez emisija. Volvo već danas nudi kompletan asortiman baterijskih električnih kamiona, koji su vrlo konkurentni. Oni će i dalje biti veoma važni za dekarbonizaciju transportne industrije i kada kamioni na gorive ćelije postanu dostupni. Druga opcija za dekarbonizaciju transporta su naši trenutno dostupni kamioni koji rade na obnovljiva goriva, kao što su bioplin i HVO (hidrogenirano biljno ulje). 

Saznajte više o kamionima na gorive ćelije