Kamioni

Priča koja stoji iza 5 zvjezdica kompanije Volvo Trucks u ocjenama sigurnosti agencije Euro NCAP

Anna Wrige Berling
2025-02-17
Čitanje – 3 min.
Bezbjednost
Author
Anna Wrige Berling
Direktorica odjeljenja za sigurnost saobraćaja i proizvoda u kompaniji Volvo Trucks

U prvim testovima sigurnosti za teške kamione agencije Euro NCAP samo su dva modela dobila maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica, a to su Volvo FH Aero i Volvo FM. Šta je potrebno za postizanje najveće ocjene? I šta se zapravo testira?

 

Evropski program za procjenu sigurnosti novih vozila (engl. European New Car Assessment Program – Euro NCAP), baziran u Belgiji, bio je ustanovljen 1996. godine, a ubrzo je postao evropski industrijski standard za ocjenjivanje sigurnosti putničkih automobila. Podržava ga više evropskih vlada, uključujući i Evropsku uniju.

 

Sada je Euro NCAP započeo i testiranje teških kamiona, a prvi rezultati su bili objavljeni u novembru 2024. godine. Testirano je devet različitih kamiona sedam proizvođača, a Volvo FH Aero i Volvo FM su dobili ocjenu od pet zvjezdica.

 

 

Šta znači ocjena od 5 zvjezdica na testu sigurnosti agencije Euro NCAP?

Važno je napomenuti da u ovim prvim krugovima testiranja, Euro NCAP procjenjuje širok spektar sistema sigurnosti, kao što su upozorenje na sudar i tempomat. Ovi su sistemi prvobitno dizajnirani da pruže podršku vozaču i spriječe nezgode.

 

U ovom prvom krugu testova, Euro NCAP je sve kamione testirao kroz širok spektar različitih scenarija u kojima im se dodijelila ocjena performansi na osnovu toga koliko dobro se sistemi odazivaju u danoj situaciji, od 0 do 100%.

 

Sistemi sigurnosti se zatim grupišu u tri područja: sigurna vožnja, izbjegavanje sudara i djelovanje nakon sudara. Za ocjenu od pet zvjezdica potreban je rezultat od najmanje 80% na sva tri područja.

Kako funkcioniraju ocjene sigurnosti agencije Euro NCAP?

Svaki sistem sigurnosti dobija ocjenu koja se spaja za pojedinačno područje. Ove se ocjene zatim koriste za izračunavanje ocjene zvjezdicama (od jedne do pet) za cijelo vozilo. Opseg testiranja kamiona je sljedeći:
 

Sigurna vožnja

Nadzor putnika, preglednost (direktna i indirektna) i pomoć vozaču (npr. pomoć pri brzini)
 

Izbjegavanje sudara

Frontalni sudari s automobilom, pješakom i biciklistom, sudari prilikom manevrisanja pri maloj brzini i sudari prilikom napuštanja trake
 

Djelovanje nakon sudara

Informacije za pomoć
 

Cilj agencije Euro NCAP je da postepeno proširi opseg testiranja kako bi uključio i zaštitu od sudara u kasnijoj fazi te testiranje kamiona u različitim segmentima transporta.

Poboljšanje sigurnosti na cesti osiguravanjem podrške vozača

Na području sigurne vožnje, Volvo FH Aero i Volvo FM ostvarili su ocjenu od 80% odnosno 90%. Za ovo je uglavnom zaslužna direktna preglednost, drugim riječima, koliko dobro vozač može vidjeti šta se dešava ispred kamiona i sa njegovih bočnih strana. Ovo je omogućeno dizajnom kabine i novim kamerama koje su zamijenile retrovizore na novijim modelima kamiona.

 

Volvo FM je čak dobio veću ocjenu od kamiona FH Aero zbog nižeg položaja vozačevog sjedišta koji omogućava bolji pregled na područje neposredno uz prednji dio kamiona.

Kako napredni sistemi sigurnosti proaktivno sprječavaju nezgode?  

Prilikom testiranja sistema dizajniranih za izbjegavanje sudara, oba su kamiona postigla ocjenu od 89% zahvaljujući kočionom sistemu za hitne slučajeve i sistemu za vožnju unutar trake. Sistemi su dizajnirani za prepoznavanje predmeta i automatsko kočenje ili vraćanje u pravu traku. Sistem naprimjer automatski aktivira kočnice kada automobil ispred kamiona iznenada zakoči, a u blizini kamiona se nalaze pješaci.

 

Euro NCAP procjenjuje svaki sistem tako što ga testira u više od stotinu različitih scenarija u saobraćaju. Kočioni sistem za hitne slučajeve kompanije Volvo Trucks se izrazito dobro pokazao jer je izbjegao sudar s putničkim automobilima te pješacima i biciklistima u skoro svakom scenariju koji se ocjenjivao.

 

Samo dva proizvođača kamiona pružila su automatsko kočenje kako bi zaštitili bicikliste kada se kamion okretao prema strani suvozača. Kompanija Volvo Trucks ovaj sistem naziva „Podrška za aktivno izbjegavanje bočnog sudara”. Inovacija koju je agencija Euro NCAP opisala kao „potencijalnu prekretnicu” jer nudi rješenje za uobičajenu opasnost za sigurnost u gradskim područjima: tj. bicikliste u mrtvom uglu kamiona.

 

Osim toga, agencija Euro NCAP je i kamionu Volvo FH Aero i Volvo FM dodijelila nagradu za sigurnost u gradu zbog njihove dobre direktne vidljivosti i odličnih performansi njihovih aktivnih sistema sigurnosti u zaštiti ljudi u situacijama u gradskom saobraćaju.

Važno je i napomenuti da ovi rezultati ne znače da smo na kraju našeg puta. Vizija kompanije Volvo Trucks je nula nezgoda tako da ćemo nastaviti naš rad na razvoju rješenja koja naše kamione čine još sigurnijim.

Sigurnost izvan okvira ocjena i zakona

Kompanija Volvo Trucks vjeruje da je glavni razlog za postizanje pet zvjezdica u našem načinu razmišljanju o sigurnosti.
 

„Uvijek težimo ka tome da razvijemo sisteme sigurnosti koji su dizajnirani da funkcioniraju u širokom spektru scenarija u saobraćaju. Od autoputeva do gradskih ulica. Ovaj način razmišljanja dijelimo s agencijom Euro NCAP koja također testira sisteme sigurnosti u mnogim različitim scenarijima kako bi istinski procijenila koliko su naši kamioni zaista sigurni”, kaže Anna Wrige Berling.
 

Nastavlja: „Ovo je dokaz naših konzistentnih napora da prelazimo okvir onoga što je propisano zakonima kako bi se približili našoj viziji nula nesreća u koje su uključeni naši kamioni. Ocjene agencije Euro NCAP će voditi klijente kod njihovih odluka u kupovini te potaknuti proizvođače vozila da neprestano rade na poboljšanju sigurnosti.”
 

„Važno je i napomenuti da ovi rezultati ne znače da smo na kraju našeg puta. Vizija kompanije Volvo Trucks je nula nezgoda tako da ćemo nastaviti naš rad na razvoju rješenja koja naše kamione čine još sigurnijim”, kaže Anna Wrige Berling.

 

„Drago nam je što Euro NCAP vidi naše napore na području sigurnosti”, kaže Anna Wrige Berling, direktorica odjeljenja za sigurnost u kompaniji Volvo Trucks. „Ovo je prvi put da je vanjska, nezavisna organizacija testirala sigurnost teških kamiona i analizirala njihove performanse na području sigurnosti. Volvo je dugo bio poznat po svojoj posvećenosti sigurnosti i ovaj je način razmišljanja usađen u naslijeđe kompanije. Sada su rezultati svih tih napora potvrđeni novom ocjenom agencije Euro NCAP”, zaključuje ona.

 

Saznajte više o temi Pogled kompanije Volvo Trucks na sigurnost. Možda želite pročitati ove povezane članke:

5 načina za smanjenje rizika od nesreća u koje su uključeni kamioni i ranjivi učesnici u saobraćaju

Kako će Euro NCAP doprinijeti sigurnijim kamionima?

3 načina da poboljšate vidljivost vozača i sigurnost na cesti

Koji su sistemi sigurnosti testirani?

Agencija Euro NCAP je testirala nekoliko sistema na kamionima Volvo FH Aero i Volvo FM. U nastavku je navedena kompletna lista: