Aerodinamički redizajn za Volvo FH dodatno će smanjiti razdvajanje protoka i otpor pritiska, a time i pomoći u uštedi goriva na dugim relacijama.
Prevazilaženje otpora zraka značajno doprinosi potrošnji goriva kamiona tokom vožnje pri brzinama od oko 50-60 km/h pa nadalje. Njegov uticaj na potrošnju goriva eksponencijalno raste što brže vozite.
Aerodinamički dizajn je stoga dugo bio jedno od najvažnijih fokusnih područja kompanije Volvo Trucks kada je u pitanju smanjenje potrošnje goriva svojih vozila. Inženjeri kompanije kontinuirano rade s aerotunelima i simulacijama kako bi identificirali daljnja poboljšanja. Jedan od ključnih ciljeva je odlaganje razdvajanja protoka. To je kada se sloj protoka zraka odvoji od površine kamiona. Što se ranije odvoji, veći je trag iza vozila, a samim tim i veći otpor pritiska. Minimiziranje i odlaganje razdvajanja protoka stoga minimiziraju otpor pritiska.
„Protok se uveliko ubrzava dok ide od tačke stagnacije ispred kamiona (visok pritisak) preko bočnih strana (nizak pritisak)”, objašnjava Anders Tenstam, stručnjak za aerodinamiku, Volvo Trucks. „Ako je kamion vozi brzinom od 90 km/h, tada brzina protoka u krivinama može dostići brzine do 200 km/h. To čini prednje uglove vrlo osjetljivim područjem, a svaki mali predmet ili praznina može imati ogroman uticaj na ukupni protok zraka.”
U svojim najnovijim simulacijama i testovima, inženjeri kompanije Volvo Trucks uspjeli su identificirati brojne male praznine i razdvojene linije na eksterijeru kamiona, koje bi mogle dodatno poboljšati aerodinamiku ako su zabrtvljene.
„Mogli smo vidjeti da podijeljene linije i praznine mogu biti ključne u zavisnosti od toga gdje se nalaze”, rekao je Mattias Hejdesten, inženjer stručnjak za aerodinamiku, Volvo Trucks. „One dozvoljavaju protok zraka da uđe iza prednjih panela, koji se zatim usisava u oblastima niskog pritiska na bočnim stranama kabine. Odatle, može pokrenuti razdvajanje protoka kada je u interakciji s vanjskim protokom zraka."
Kako bi se spriječilo ovo curenje, nove zaptivke su postavljene između različitih prednjih panela. Kao rezultat, eliminira se svako pokretanje razdvajanja protoka u prednjim uglovima vozila, omogućavajući da vanjski protok duže ostane vezan za bočne strane vozila.
„Puno radimo na savladavanju malih detalja“
„Aerodinamika kamiona je u velikoj mjeri savladavanje malih detalja“, kaže Anders Tenstam. „Kabina kamiona je radno mjesto s mnogo zakonskih ograničenja i razmatranja, tako da postoji stalna borba za svaki milimetar raspoloživog prostora, kako bi se smjestile sve bitne funkcije.“
Dodavanjem ovih zaptivki ne samo da se poboljšava ukupna aerodinamika, već se otvaraju i dodatne mogućnosti za daljnja poboljšanja duž vozila. Ova poboljšanja uključuju dodavanje dodatnog proširenja vrata kako bi se popunila praznina u stepenici. Ovo stvara ravnu površinu na koju se može pričvrstiti vanjski protok zraka, čime se dodatno smanjuje razdvajanje protoka. Korištenje širih točkova i blatobrana stvara više poravnanja, dok novi branik smanjuje prazninu od točka. Ovo rezultira smanjenim protokom evakuacije iz luka blatobrana i produženjem manjeg aerodinamičkog otpora. Konačno, novi zakrivljeni dizajn za poklopce za nosač retrovizora s manjim rupicama također pomažu u smanjenju razdvajanja protoka.
„Poboljšanjem uslova na prednjem dijelu kamiona, odjednom možemo vidjeti neke prilike za održavanje usklađenog toka i duž bočnih strana”, objašnjava Mattias Hejdesten. „U suprotnom, da ovo nismo uradili, imali bismo minimalne koristi od ovih dodatnih aerodinamičkih poboljšanja.”
Zapravo, svako od ovih aerodinamičkih poboljšanja optimizirano je da se međusobno nadopunjuju. Iako će svaki pojedinačni redizajn dati svoj doprinos poboljšanju energetske efikasnosti vozila i smanjenju potrošnje goriva, uštede ostvarene kada se kombiniraju zajedno u jednom paketu bit će veće od zbira svih dijelova.
Želite saznati više o tome kako smanjiti potrošnju goriva? Pročitajte više ovdje.