Kamioni

Baterije za električne kamione su čistije nego što mislite. Evo zašto.

| 5 min
U raspravi oko električnih kamiona, obično je baterija glavni fokus pažnje kada je u pitanju održivost. Dakle, koliko su čiste baterije električnih kamiona?

Električna baterija se proizvodi od sirovina koje dolaze iz rudnika. Postoje različite alternative ovisno o svojstvima koje korisnik zahtijeva. Jedna važna komponenta uobičajena u litij-ionskim baterijama o kojima se naširoko raspravlja je kobalt. Izvor ovog materijala izazvao je kontroverze u posljednjih nekoliko godina zbog kršenja radnih i ljudskih prava u Demokratskoj Republici Kongo o kojima je izvjestio Amnesty International. Mi u kompaniji Volvo se bavimo nabavkom kobalta u našim procedurama kupovine. Međutim, važno je zapamtiti da ne postoje samo čišći načini nabavke kobalta, već i mnogo manje kontroverzne alternative. Litij-ion željezni fosfat (LFP) je vjerovatno najpoznatija alternativna hemija baterija. U Kini, gdje je prošle godine prodato više električnih automobila nego bilo gdje drugdje, (litij-ionski željezni fosfat) baterije su najdominantniji tip baterija.

Ponovo koristiti ili reciklirati?

Postoji i velika rasprava oko drugog vijeka trajanja baterija. Dakle, da li je bolje ponovo koristiti ili reciklirati? Ponovna upotreba je očigledno pozitivna sa stanovišta održivosti. Baterije električnih vozila zadržavaju 70-80% svog prvobitnog kapaciteta kada se uklone. Iako bi dugoročna vrijednost takve baterije mogla biti ograničena za industriju kamiona, ona se i dalje može koristiti u različitim okruženjima. Vozilima je protok energije važan, dok je u nekim stacionarnim primjenama, poput rezervne energije, svrha skladištenja energije da osigura lokalnu dostupnost za ključne funkcije u društvu. U bolnicama, naprimjer, baterija drugog vijeka može se instalirati i aktivirati svakih 5 godina. To znači da baterija koja je blizu kraja svog vijeka trajanja i dalje može predstavljati vrijednost za društvo.
 

Iz mnogih akademskih izvora čujemo da je važno reciklirati. Procjenjuje se da će se do 2025. oko tri četvrtine istrošenih električnih baterija prvo ponovo koristiti, a zatim reciklirati za dobijanje materijala za višekratnu upotrebu, kao što su litij, kobalt i nikl. Međutim, kada rastavite bateriju na zasebne elemente, ova konkretna rasprava počinje imati smisla. Neki od elemenata u baterijama električnih kamiona mogu se smatrati obilnim. To postavlja pitanja da li je reciklaža zaista najbolja opcija za nabavku i da li je uvijek bolja za okoliš.  Iako recikliranje ima mnoge očigledne prednosti, važno je napomenuti da u ovoj raspravi postoje i komercijalni problemi. Na kraju krajeva, kompanije za reciklažu žele da ljudi koriste i plaćaju svoje resurse za prikupljanje i ekstrakciju materijala poput litija kada i gdje to ima ekonomski smisla.
 

Kako se baterije električnih kamiona napajaju još je jedna tačka u raspravi o tome koliko zelena elektromobilnost može biti. I ovdje postoji razlog za optimizam jer sve niža cijena čiste energije znači da više izvora poput vjetra i sunca mogu biti dio električne mreže. U Evropi drugu godinu zaredom obnovljivi izvori energije proizveli su više električne energije nego fosilna goriva u prvom i drugom kvartalu 2019. Dok u Kini i Indiji postoji održiva globalna etika, a vlasti sprovode dugu tranziciju u energetskoj politici s fosilnih goriva.

 

Relativno skroman uticaj

Može se reći da je ukupni uticaj današnje proizvodnje baterija na životnu sredinu prilično skroman, trenutno na nivou koji je 80-90% čistiji od proizvodnje dizela. A s električnim vozilima, trenutno je ekološka isplativost komercijalnih vozila manja od godinu dana. Ovo je vrijeme potrebno da se proizvede onoliko energije koliko se potroši tokom proizvodnje i rada sistema.
 

Ekološki slučaj za elektromobilnost je jedna od najuzavrelijih tema u današnjoj transportnoj industriji. Kako ova rasprava i dalje traje, važno je odvojiti trenutak da razmislimo o činjenicama i mitovima koji okružuju električne kamione i njihove ekološke karakteristike. Pripremio sam vodič koji se bavi nekim od široko rasprostranjenih zabluda o ovoj temi kako bi vam pomogao da dobijete uravnoteženiji pogled na raspravu.
 

Edward Jobson

Edward is a Senior Director at Group Trucks Strategy

Vezani članci