Dobro održavan kamion je kamion koji štedi gorivo. Evo nekoliko primjera u kojima će redovno održavanje vaše vozilo održati u dobrom stanju i izbjeći nepotrebno povećanje potrošnje goriva.
Svojstva goriva mogu se razlikovati i to može uticati i na ekonomičnost potrošnje goriva kamiona i na pouzdanost sistema goriva. Razlika u potrošnji goriva može biti i do pet posto, ovisno o karakteristikama goriva. Upotreba goriva sa sadržajem sumpora većim od deset ppm također može oštetiti motor i sistem za naknadnu obradu izduvnih plinova. Iz tog razloga uvijek koristite ispravno gorivo koje je odredio proizvođač.
Kamioni s Euro 6 motorima opremljeni su filterom za čestice, poznatim i kao Diesel Particulate Filter (DPF), koji uklanja čađ iz izduvnih plinova kako bi bio u skladu s važećim Euro 6 propisom o emisiji. Međutim, neispravno održavanje može povećati potrošnju goriva i do dva posto. Također može uzrokovati povećano habanje motora, emisije koje prelaze Euro 6 standarde, oštećenje filtera i neplanirane zastoje.
Da biste to izbjegli, uvijek koristite ispravno gorivo i ulje koje je odredio proizvođač. U suprotnom rizikujete začepljenje i oštećenje DPF-a. Filter za čestice također treba redovno čistiti prema proceduri koju je opisao proizvođač.
Ispravna temperatura ulja u mjenjaču smanjuje otpor i ima pozitivan učinak na vašu uštedu goriva. Na temperaturama do 20 °C (i prije dužeg vremena vožnje – oko sat vremena) ulje se zagrijava pomoću hladnjaka ulja, čime se štedi do 0,3 posto goriva. U toplijim klimama, hladnjak ulja u mjenjaču također sprječava pregrijavanje ulja, a time i smanjuje habanje dijelova.
Važno je koristiti preporučeno ulje odgovarajućeg viskoziteta i gustine. Ovo je također saveznik motornog i osovinskog ulja.
Kada dođe do curenja u zračnom kočionom sistemu, potrošnja goriva može porasti do dva posto ovisno o količini curenja. To je zato što se kompresor mora uključiti u slučaju curenja, što zahtijeva približno 15 KS motora. Uvijek postoji određeni stepen curenja zraka, naprimjer kada je kamion parkiran preko noći ili tokom sedmičnih perioda odmora. Ali kada se tokom kraćih pauza izgubi značajna količina zraka, to ukazuje da je došlo do većeg curenja. Rizik od curenja zraka je posebno visok kod spojnica za prikolice.
Neusklađene prednje i stražnje osovine dovode do nestabilnog upravljanja i povećanog otpora zraka. Na standardnom traktoru ovo može povećati potrošnju goriva do tri posto. Čak je i veće ako prikolica također nije pravilno poravnata. Ako nijedna od osovina prikolice nije pravilno poravnata, potrošnja goriva može postati znatno veća.
Nedovoljno napuhane gume će povećati otpor kotrljanja, što će dodatno povećati potrošnju goriva. Ispitivanja pokazuju da pritisak u gumama za samo jedan bar niži može povećati potrošnju goriva za dva posto. Također može smanjiti vijek trajanja gume za oko 20 posto.
Svaki od ovih malih postotaka može brzo dovesti do značajnog troška, a u kombinaciji može uveliko smanjiti vaš rezultat. To je samo još jedan razlog zašto je redovno servisiranje neophodno.
Pročitajte više o uslugama kompanije Volvo Trucks.