Kamioni

Tatu Ljokkoi
2022-10-06
4 min
Ušteda goriva Svijet vozača
Author
Tatu Ljokkoi
Driver development at Volvo Trucks

Kako ohrabriti vožnju kamiona koja štedi gorivo

Vozači kamiona igraju ključnu ulogu u poboljšanju uštede goriva u bilo kojem preduzeću, ali koji je najbolji način da ih održite motiviranim i inspirisanim?

Različite kompanije imaju različite metode za ohrabrivanje svojih vozača da voze efikasnije, a pronalaženje pravog podešavanja uvelike će zavisiti od veličine kompanije, operacija i zadataka. Kao menadžer razvoja vozača u kompaniji Volvo Trucks, Tatu Ljokkoi je vidio mnoge uspješne – i neuspješne – inicijative za motiviranje vozača. Prema njegovom iskustvu, sve uspješne kompanije dijele neke zajedničke karakteristike: snažna kultura timskog rada, holistički pristup uštedi goriva i dugoročna posvećenost.


Zašto ušteda goriva zahtijeva timski rad

Na mnogo načina, vožnja kamiona je usamljeni posao, a tehnika svakog vozača utiče samo na njegovu potrošnju goriva. Međutim, to ne čini efikasnost goriva individualnom odgovornošću. Zapravo, Tatu Ljokkoi vjeruje da je jak timski duh neophodan.


„Cijela kompanija mora biti ujedinjena, uključujući menadžment,” kaže on. „Ne možete jednostavno delegirati efikasnost potrošnje goriva instruktorima vozača – menadžment bi trebao biti aktivno uključen u bilo koji program obuke vozača, tako da su svi u potpunosti usklađeni i uključeni. A onda je na njima da aktivno preispituju i prate napredak, istovremeno pružajući ohrabrenje i priznanje kada je to potrebno.”


Još jedan efikasan način izgradnje timskog duha je uključivanje vozača u proces postavljanja ciljeva i metoda za postizanje uštede goriva. To ih može osnažiti da preuzmu odgovornost za vlastiti razvoj i učiniti da se osjećaju dijelom tima.


Nagrade i podsticaji: Da li funkcioniraju?

Bilo da se radi o novčanoj ili nekoj drugoj nagradi, nuđenje nagrada i podsticaja može biti efikasna metoda za motiviranje vozača, ali morate dobro razmisliti o tome kako je takav sistem dizajniran i implementiran. Jedna uobičajena taktika je da se pojedini vozači suprotstave jedni drugima, i jednostavno nagradite one s najnižom potrošnjom goriva, međutim to može imati neželjene posljedice.


„Postoji rizik da će ovakav sistem nagrađivanja motivirati samo vozače koji su već zaista efikasni u potrošnji goriva, jer oni jedini imaju dobre šanse za pobjedu“, objašnjava Tatu. „U međuvremenu, manje vješti vozači, koji imaju najveći potencijal za uštedu goriva, bit će manje motivirani jer ne vide korist, a to je prava propuštena prilika.”


Umjesto toga, postavljanje općeg cilja za cijelu kompaniju ili vozni park, s ravnomjernom raspodjelom nagrada, pomoći će stvaranju osjećaja timskog duha i ohrabriti vozače da rade zajedno i pomažu jedni drugima.


Postavljanje pravih alata, procesa i ciljeva

Da bi vozači ostali motivirani, procesi praćenja i pregleda potrošnje goriva moraju biti dosljedni, uporedivi tokom vremena i transparentni. S obzirom na to da vozači imaju različite nivoe iskustva i da mogu upravljati različitim teretima i rutama, nije uvijek pošteno ili tačno uspoređivati vozače jedne s drugima. Umjesto toga, najbolje je fokusirati se na praćenje vlastitih performansi tokom vremena i identificirati vlastita pojedinačna područja za poboljšanje.


Jedan dobar način da to učinite je korištenje prilagođenog sistema upravljanja voznim parkom. Ovo može pružiti informacije o različitim parametrima kao što su korištenje motora i stepena prijenosa, prilagođavanje brzine, predviđanje i kočenje. Na taj način sami vozači mogu analizirati kako voze i vidjeti gdje se mogu poboljšati. Rezultati se zatim mogu pregledati kroz mjesečne kontrole. Povezivanje i analitika podataka se također sve više koriste za podsticanje efikasnije vožnje.  


Zašto je efikasna potrošnja goriva putovanje, a ne destinacija

Obuka vozača je važan alat za pomoć vozačima u uštedi goriva, ali se prečesto tretira kao jednokratno, brzo rješenje. „Neki ljudi očekuju da će se nakon jedne obuke sve promijeniti preko noći, ali to se zapravo ne dešava,” kaže Tatu.


„Obuka vozača se odnosi na upravljanje promjenama i implementaciju nove kulture kompanije. To nije nešto što se dešava jednom godišnje, to je nešto što implementirate u svoju svakodnevnu rutinu. Kada tako počnete da razmišljate o tome, vozačima je lakše da ostanu fokusirani i motivirani da napreduju.”


Ukratko, ako ekonomičnu potrošnju goriva prepustite pojedinim vozačima, rezultati će biti različiti. Ali ako želite postići značajne i održive uštede goriva u cijelom svom voznom parku, trebali biste:

  • okupiti sve kao tim, sa zajedničkim ciljem i dogovorenom strategijom kako do toga doći.
  • uvjeriti se da su svi uključeni, uključujući menadžment.
  • implementirati program poticaja koji priznaje i nagrađuje cijeli tim, a ne samo pojedinačne vozače.
  • uspostaviti jasne i dosljedne KPI-je.
  • pobrinuti se da redovno pratite i bavite se područjima za poboljšanje.
  • upamtiti da je vožnja s efikasnom potrošnjom goriva kontinuirano putovanje, a ne kratkoročno rješenje.


Ako želite saznati više, pročitajte više o prednostima obuke vozača ili kako sistemi upravljanja voznim parkom mogu pomoći u uštedi goriva.

Ili možete pročitati više o tome kako tehnologija doprinosi efikasnijoj vožnji i kako to utiče na potrošnju goriva, vrijeme rada i sigurnost.