Kamioni

Kako dobra strategija punjenja može proširiti domet električnog kamiona

| 3 min
Električni kamioni otvaraju nove mogućnosti za nizak nivo buke i nultu emisiju izduvnih gasova. Dobro planiranje kada su u pitanju rute, vrijeme vožnje i mogućnosti punjenja održavaju produktivnost na visokom nivou.
Ručno punjenje kamiona.
Uz dobro planiranje, električni kamion može imati istu produktivnost kao i konvencionalni kamion.

Kada je u pitanju planiranje rute, važno je znati koliko energije vam je potrebno, kao i kada i gdje možete napuniti vozilo. Ali uz odgovarajuću strategiju punjenja, vaše električno vozilo može imati istu produktivnost kao konvencionalni kamion.

Gdje danas možete napuniti električni kamion?

U početku će se većina električnih kamiona morati puniti preko noći u svom kućnom depou. Korištenjem ugrađenog punjača naizmjenične struje (43 kW) bit će potrebno oko deset sati da se akumulator napuni od 0% do 100%. Korištenjem punjača istosmjerne struje (maks. 250 kW) ovo se može smanjiti na samo dva sata. Visokoenergetsko punjenje će se najvjerovatnije koristiti kratko kako bi se osiguralo da dobijete dovoljno energije u kamionu da završite svoj transportni zadatak.

Stoga su najlakše rute za prelazak električnim vozilom one koje ne zahtijevaju veliku energiju ili velike udaljenosti.

„Naprimjer, ako koristite vozila za otpad koja rade samo nekoliko sati dnevno pri malim brzinama, tada je punjenje preko noći vjerovatno dovoljno,” rekao je Henrik Engdahl, direktor poslovnog razvoja, Volvo Trucks. „Ali ako se nalazite u regionalnom transportu, gdje imate veće udaljenosti koje trebate preći, možda ćete morati pronaći mogućnosti za punjenje duž svoje rute.”

Naprimjer, ako kamion redovno putuje između dva postavljena skladišta u krugu od 300 km, stanica za punjenje na svakom bi trebala biti dovoljna da omogući neprestani rad električnog vozila. Sličnu postavku trenutno isprobava DHL. Druga opcija za povećanje dometa električnog kamiona je kombiniranje punjenja naizmjeničnom i istosmjernom strujom. Naprimjer, korištenjem punjenja naizmjeničnom strujom preko noći i punjenja istosmjernom strujom usred dana za vrijeme pauze vozača, električni kamion bi mogao preći veće udaljenosti.  

Veće mreže stanica za punjenje znače više prilika za punjenje

Ulaganje u javnu infrastrukturu stanica za punjenje – i iz javnog i iz privatnog sektora – se povećava INFRASTRUKTURA PUNJENJA. U narednim godinama vidjet ćemo više stanica za punjenje koje će biti dostupne vozačima kamiona. Također ćemo vidjeti više punionica instaliranih u područjima gdje kamioni često stoje – naprimjer, utovarna mjesta i stajališta za kamione. U julu 2021. godine, Volvo Group je objavila svoju namjeru da bude dio zajedničkog poduhvata, čiji je cilj instaliranje i rad s najmanje 1700 punionica u roku od pet godina.

„Dopunsko punjenje je odlično rješenje za proširenje dometa električnog kamiona gdje vozilo ionako mora stati – za utovar, istovar, odmor vozača i tako dalje – budući da ne ugrožavate produktivnost ili vrijeme rada,” rekao je Henrik.

U narednim godinama, kako se tehnologija nastavlja poboljšavati kako bi omogućila brže punjenje i stanice za punjenje postaju sve češće, uključivanje mogućnosti punjenja u planiranje rute će postati lakše.

Ovo se odnosi na drugi tekst koji trenutno proizvodimo za Sadržaj znanja, s Magnusom Brobackom.

Vezani članci